Intrebare:
Preturi de transfer (preturi de piata) afiliati. Privitor la 3 SRL din Romania, afiliate prin asociat comun/ afiliere prin al 3-lea grad de rudenie/ administrator comun.
Acestea reprezinta intreprinderi legate din punct de vedere al granturilor IMM? Dar partenere?
Privitor la preturile de transfer (nu se depasesc pragurile valorice pentru obligativitate dosar preturi de transfer) aferente vanzarilor de produse finite / marfa intre ele, avem situatia urmatoare:
- firma A este producator de produse finite (haine) si platitor TVA;
- firma B este distribuitor de marfa, haine (achizitioneaza de la producatorul A), detine magazine si realizeaza vanzarea marfii (hainelor) direct catre populatie. Este si platitor TVA;
- firma C detine magazine si realizeaza vanzarea marfii (hainelor) direct catre populatie. Marfa o achizitioneaza atat de la producatorul A, cat si de la distribuitorul B. Nu este platitor TVA.
Cand vorbim de preturile de transfer intre afiliati, pentru comercializare marfa (produse finite) intre afiliati, pretul de vanzare intre ei trebuie sa fie pretul de piata.
Care este acest pret de piata in cazul celor 3 afiliati? Spre exemplu daca in magazine, la vanzarea catre populatie, pretul este 100 lei/bucata hainute, tot atat trebuie sa fie si in factura producatorului A catre distribuitor B si in factura distribuitorului B catre firma vanzatoare C (adica 100 lei)?
De aici ar rezulta clar ca firmele afiliate B si C vor inregistra obligatoriu pierdere contabila, ca au si ele costurile lor separate (chirii, utilitati, salarii, altele), iar daca vand la acelasi pret la care si achizitioneaza marfa, nu au cum sa obtina vreodata profit.
Sau privitor la preturile de transfer in cazul celor 3 afiliati exista distinctie clara pentru pretul de piata specificat de legislatie, in sensul diferentei de tipul:
- pret de producator comparat cu preturile de pe piata ale producatorilor de haine (care clar sunt mai mici decat cele din magazinele de comercializare marfa, de tipul distribuitor B si afiliat C)
- pret de distribuitor comparat cu preturile de pe piata ale producatorilor de haine, de tipul distribuitor B (care iar sunt mai mici clar decat cele din magazine, care reprezinta ultima veriga ce isi aplica si ea adaous comercial)
- pret din magazinele care vand direct catre populatie.
Din ce se observa fiecare din cei 3 afiliati trebuie sa-si acopere si costurile lor de comercializare si un necesar profit din aceasta activitate de comercializare marfa pe piata.
Va rog sfat privind cele de mai sus, ma refer la preturile de transfer indicate intre cei 3 afiliati.
Si legislatia care sustine raspunsul, va rog.