Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Consecinte fiscale societate inactiva. Anulare cod de TVA

Raspuns oferit de
Mariana Prejbeanu

Mariana Prejbeanu
Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar
valabil la 13 Oct 2017

Intrebare: Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA (la data declararii ca inactiva – 10.10.2017), pentru o societate care este declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala – mai exact lipsa organelor statutare.

Consecinte fiscale:

1. Daca in perioada de inactivitate desfasoara activitati economice, este supusa obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate.

2. Entitatea va avea obligatia depunerii:

• Ultimului decont de TVA pana la data de 10.10.2017

• Sa depuna formularul 311, deoarece aceasta nu mai poate deduce TVA aferenta achizitiei de bunuri si servicii, dar ramane in continuare, pe toata durata in care are codul de TVA anulat, cu obligatia de a colecta si plati taxa pe valoarea adaugata colectata pentru bunurile si serviciile prestate.

In aceasta perioada de inactivitate, persoana impozabila colecteaza TVA pentru operatiunile taxabile, respectiv depune declaratia privind TVA colectata care trebuie platita conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, si emite facturi.

Avand in vedere ca societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, beneficiarii sai accepta ca, la pretul din contract, sa se adauge si TVA, deci societatea recupereaza de la client si valoarea TVA.

In ipoteza in care valoarea livrarii acceptatE de beneficiar este de 5.000.000 lei, societatea emite factura calculand TVA din suma facturata si inscriind aceasta taxa in factura: respectiv baza 4.166.667 lei si TVA 833.333 lei.



Cum va arata factura in acest caz, avand in vedere ca pe factura nu se va completa CIF-UL societatii cu simbolul RO? In ce sectiune a facturii va inscrie valoarea taxei (TVA)?

3. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor, activelor corporale fixe in curs de executie, prevazute la alin. (1), fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.

Deci nu avem ajustare in cazul bunurilor care nu reprezinta bunuri de capital.



4. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, se considera ca bunurile de capital nu sunt alocate unei activitati economice pe perioada in care nu au avut un cod valabil de TVA, fiind obligatorie ajustarea taxei conform art. 305 alin. (4) lit. a) pct. 1 din Codul fiscal.

Deci ultimul decont de TVA (300) ar trebui sa contina informatii cu privire la ajustarile de taxa privind bunurile de capital.

Daca societatea nu reuseste sa efectueze aceste ajustari, intrucat aplicarea art. 305 alin. (4) lit. a) pct. 1 din Codul Fiscal este ceva mai complexa (avand chiar si niste dispozitii tranzitorii) va trebui sa depuna formularul 307- care va fi data limita pentru depunerea acestei declaratii?

Daca societatea se reactiveaza fiscal si redobandeste codul de TVA in luna imediat urmatoare (luna noiembrie 2017), mai sunt obligatorii aceste ajustari aferente bunurilor de capital?

Ce alte obligatii declarative (390, 394) mai are societatea pe perioada anularii codului de TVA? Mai sunt si alte consecinte fiscale?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Cod CAEN: 2030

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria TVA Declarata

Apr182024

TVA la incasare. Exigibilitate TVA

de Mariana Prejbeanu valabil la 18 Apr 2024
TVA
Intrebare: Pentru o societate tva la incasare, tva-ul la o factura emisa si neincasata devine exigibil dupa 90 zile sau tva-ul este de plata numai la incasare /compensare factura emisa?
Mar292024

Nedeclarare achizitie intracomunitara in D390

de Georgeta Serban-Matei valabil la 29 Mar 2024
TVA
Intrebare: Cum declaram acum o factura neinregistrata, emisa de un furnizor intracomunitar in 2021? Se poate rectifica 390 dupa o perioada asa lunga? Multumesc
Mar162024

Achizitii servicii de la o companie din afara UE neplatitoare de TVA

de Elena Garofil valabil la 16 Mar 2024
TVA
Intrebare: Suntem o firma platitoare de tva si intrebarea este cum inregistram o factura de servicii, consultanta, de la un furnizor NON UE, neplatitor de tva?
Feb092024

Obligatia depunerii ultimului decont de TVA

de Profeanu Laura valabil la 09 Feb 2024
TVA
Intrebare: Completare intrebare: Radiere societate si Decont de TVA 1. Mesajele de eroare se refera la termenul de depunere. 2. Care este procedura prin care se solicita anularea inregistrarii in scopuri de tva in cazul incetarii activitatii economice? In ce perioada se acorda Decizia de anulare a codului de TVA? Practic activitatea economica nu se mai desfasoara in etapa de radiere, atunci se inchid ...
Feb082024

Radierea inregistrarii fiscale. Depunere D300 si D 394

de Profeanu Laura valabil la 08 Feb 2024
TVA
Intrebare: Un SRL aflat in procedura de lichidare voluntara, respectiv dizolvare si radiere, cu vector fiscal TVA trimestrial, vrea sa depuna Decontul de TVA si Declaratia 394 pentru trimestrul 1 2024 in aceasta luna, pentru a putea depune cererea de radiere la Registrul Comertului in aceasta luna. In momentul depunerii Decontului de TVA si Declaratiei 394 trimestrial martie 2024 sau lunar ianuarie 2024 ...
Feb022024

Cerinte pentru aplicarea cotei reduse 9% pentru livrare seminte de mac importate

de Amelia Dumitras valabil la 02 Feb 2024
TVA
Intrebare: Importator A vinde catre client local B, care la randul lui vinde mai departe produsul la clientul C. Clientul C este mereu fabrica de productie alimentara cu cod CAEN de productie. Produsul: seminte de mac - cod vamal 1207919000. Varianta 1: - Importatorul A vinde catre clientul B (care este distribuitor) iar B vinde la C (care este fabrica alimentara). Poate A sa vanda la B cu TVA 9% in cazul ...