Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Februarie 2024

Contabilitate in partida simpla. Deducere cheltuieli. Plafon casierie

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
Intrebare: Am anexat la mesaj cif persoana fizica inregistrata in scop tva. O persoana fizica inregistrata in scopuri de tva care tine contabilitatea in partida simpla, neavand obligatia de a tine registru de casa, este afectata de plafonul de casa? Mentionez ca registrul de incasari si plati nu corespunde cu registrul de casa deoarece se fac tranzactii imobiliare si cheltuielile sunt calculate si impartite pe metru patrat iar si la vanzare se trec cheltuielile aferente apartamentului vandut. Cum trebuie facut registrul de casa? Suntem obligati sa avem plafon de casa? Este corect sa se calculeze pentru fiecare tranzactie (vanzare de apartament) costurile pe metru patrat si sa se stabileasca astfel profitul la tranzactie sau este corect sa inregistram toate costurile aferente tuturor imobilelor unele aflate in constructie si sa le reportam pe fiecare an pana se termina de vandut toate apartamentele? 

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6810

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria PFA

Feb192024

PFA. Donatie autoturism

de Vera Constantin valabil la 19 Feb 2024
Intrebare: In luna ianuarie 2024 prin act de donatie se transfera dreptul de proprietate asupra unui autoturism achizitionat de PFA in luna decembrie 2024. Mentionez ca persoana care a primit donatia este ruda cu donatorul. Intrebare: Care este tratamentul fiscal privind tva dedus (50%) si impozitul pe venit aferent acestui bun?
Feb112024

Leasing cabinet medical. Cheltuieli deductibile

de Vera Constantin valabil la 11 Feb 2024
Intrebare: Un cabinet medical are un credit pentru aparatura necesara si inregistreaza lunar in registrul de incasari si plati: rata capital, dobanda si comisionul. La calculul impozitului pe venitul global in declaratia unica ce se declara pana pe data de 27.05.2024, se scad aceste plati? Va multumesc.
Feb092024

Scoaterea din evidenta contabila a creantelor neincasate la PFA

de Florentina Buzea valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: Scoaterea din evidenta contabila a creantelor neincasate de la clienti are vreun impact fiscal la un PFA platitor de impozit pe venituri din activitati independente? Mentionam ca este vorba despre clienti care nu sunt in faliment/lichidare, ci pur si simplu nu recunosc aceste datorii si nu vor sa le plateasca si se decide ca nu se doreste actionarea in judecata pentru recuperare, ci sa fie scoase ...
Ian192024

PFA. Disciplina financiara. Registrul de casa. Registrul jurnal de incasari si plati

de Nicolae Liviu valabil la 19 Ian 2024
Intrebare: Un PFA isi retrage sume de bani din cardul PFA-ului, sub forma de plata venit net, maxim 10.000 lei pe zi, aproximativ 50.000 lei/luna. La retragerea numerarului, in contabilitate, aceste sume se inregistreaza ca plata venit PFA. Avand in vedere ca PFA nu are obligatia sa tina evidenta registrului de casa, care sunt plafoanele pentru aceasta operatiune?Multumesc.
Ian082024

Rambursare TVA catre PFA

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Ian 2024
Intrebare: Detin un PFA platitor de TVA. Am cerut rambursare TVA in suma de 13.450 lei. La rambursare s-a compensat partial TVA ul cu datoriile salariale. Astfel: - suma ceruta si aprobata la rambursare 13.450 lei - suma compensata cu datorii salariale 2.450 lei - suma TVA intrata in cont 11.000 lei. Intrebari: 1. Suma compensata cu datorii salariale 2.450 lei este plata/cheltuiala neimpozabila/impozabila? ...
Dec302023

Tratament fiscal aplicat cheltuielilor de sponsorizare efectuate in cadrul unei activitati independente

de Dani Cucu valabil la 30 Dec 2023
Intrebare: Avem un PFA, dar si un ONG in care reprezentantul PFA-ului este presedintele ONG-ului. Poate PFA-ul sa sponsorizeze ONG? In ce conditii? Ma refer la redirectionarea din impozit pe venit in Declaratia Unica pe anul 2023 cu depunere in 2024. Cat se poate redirectiona, 5% sau 3,5%? Sau in ce alte conditii PFA-ul mai poate sponsoriza ONG-ul lui? Ma refer la conditiile Legii 32/1994. Multumesc.