Contabilitatea de gestiune - pagina 11
Iul212015
Deseuri periculoase si nepericuloase. Monografie contabila
de
Costin A. Istrate
21 Iul 2015
Intrebare: O firma - colector autorizat de deseuri periculoase si nepericuloase - colecteaza de la beneficiari, service autorizat, ulei motor, filtre motor cu fier, sticla, paleti,anvelope, lavete textile.Pentru aceste cantitati nu plateste nici o valoare, beneficiarul respectiv platind doar serviciul de ridicare. Uleiul, sticla, paletii, sticla si anvelopele se vand la depozite. Filtrele se preseaza si din ...
Mai262015
Emitere bon fiscal pentru incasare avans marfa. Regularizare la livrarea bunului
de
Otilia Roman
26 Mai 2015
Intrebare: Am infiintat un punct de lucru (magazin). Noi vindem usi metalice. Sunt situatii cand clientii ne platesc avans. Emitem factura de avans, iar atunci cand vindem usa stornam factura de avans si emitem factura cu usa. Cum procedam cu bonul fiscal? Taiem bon fiscal pe avans marfa, iar cand incasam diferenta cum procedam? Incasam pe diferenta iar stocul se scade cu factura de vanzare? Este corect?
Apr212015
Functiunea contului 348
de
Irina Dumitrescu
21 Apr 2015
Intrebare: La cap. 16 din OMFP 1802/2014, Functiunea conturilor, la contul 348 "Diferente de pret la produse", scrie: "in debitul contului 348 se inregistreaza diferentele de pret in minus sa favorabile repartizate asupra produselor iesite din gestiune (345,347)". Pana acum inregistram in Debit 348 diferentele cu plus sau minus dintre cost standard si cost efectiv aferente produselor intrate in gestiune ...
Apr072015
Documente justifcative pentru evidentierea numerarului
de
Irina Coma
07 Apr 2015
Intrebare: Societatea are, atat la sediul central, cat si la punctele de lucru, o caserie centrala dar si puncte de vanzare a produselor companiei, dotate cu casa de marcat fiscala. La inceputul fiecarui an, casierii de la casele de marcat primesc sume de serviciu, iar la finele fiecarui an restituie casierei centrale din fiecare locatie aceste sume. Pe raportul zilnic de inchidere al casei de marcat aceste ...
Mar272015
Monografie contabila pentru productie de usi. Semifabricate
de
Irina Coma
27 Mar 2015
Intrebare: Societatea produce usi si vrea sa inceapa sa lucreze cu semifabricate. Cum trebuie sa procedeze? Se inregistreaza semifabricate 341=711. Concomitent, consuma materie prima aferenta semifabricatelor 601=301? Cand obtine produsul finit din semifabricate, cum inregistreaza: 345=711 si 711=341?
Ian312015
Perisabilitati. Ajustare TVA pentru minus de inventar
de
Irina Coma
31 Ian 2015
Intrebare: Societatea are o statie interna de combustibil - motorina vrac achizitionata este utilizata pentru camioanele proprii. La data de 31.12.2014 cand s-a facut inventarierea s-a gasit un minus in jur de 6000 litiri - care provine de la diferentele de temperatura, societatea achizitionand motorina la 15 grade. Trebuie ajustat stocul in contabilitate? Trebuie platit TVA si impozit pe profit? Exista ...
Oct032014
Posibilitatea mentionarii pe aviz a pretului si a valorii bunurilor acordate gratuit
de
Otilia Roman
03 Oct 2014
Intrebare: Avizul de insotire a marfii intocmit (cu mentiunea "fara factura") pentru acordarea gratuita de bunuri pentru stimularea vanzarii, trebuie sa contina ca informatie obligatorie pretul si valoarea bunurilor acordate? Daca aceste premii se acorda persoanelor juridice, iar avizul este fara pret, nu ar trebui sa se emita factura cu rabat 100%? Clientul nu trebuie sa-si inregistreze factura pe venit?
Mar162014
Structura de comisionar. Inregistrari contabile
de
Elena Garofil
16 Mar 2014
Intrebare: Dorim sa centralizam achizitiile de rechizite dintr-un grup de companii pe o singura companie X. Compania X va incheia un contract de vanzare-cumparare cu furnizorul de rechizite urmand ca, apoi, sa refacturam aceleasi cantitati impartite pe firmele din grup, in baza unor contracte de vanzare-cumparare cu acestea. Rechizitele vor fi livrate direct companiilor din grup de catre furnizorul de ...
Oct312012
Metode de inventariere 2 si 3 gestiuni. Inregistrari contabile
de
Adrian Benta
31 Oct 2012
Intrebare: As dori sa stiu daca exista vreo exceptie care sa imi permita sa folosesc metoda inventarului permanent pe 2 gestiuni si concomitent sa aplic metoda inventarului intermitent pentru a treia gestiune.
Pentru primele 2 gestiuni primesc facturi de furnizori pe care le inregistrez:
% = 401
371
4426
Descarcarea gestiuni la vanzarea marfii:
607 = 371
Pentru a 3-a gestiune mai intai emit factura ...
Oct082012
Descarcare de gestiune. Calcul venit net PFA
de
S.M Armaselu
08 Oct 2012
Intrebare: In cazul unei persoane fizice autorizate cu domeniul de activitate comert cu amanuntul, ma intereseaza care este formula dupa care se face descarcarea de gestiune la inchiderea de an si cum se calculeaza venitul net pentru declaratia 200.
Feb132012
Achizitii si reciclari deseuri. Emitere factura
de
Adrian Benta
13 Feb 2012
Intrebare: Societatea se ocupa de achizitia si reciclarea deseurilor feroase si neferoase. La achizitie primeste un aviz cu doua pozitii - prima pozitie contine cantitatea de marfa ce corespunde din punct de vedere calitativ, cantitate, pret corespunzator (de exemplu 6.000 kg, 1 leu/kg), contare 371=408, a doua pozitie contine scazamantul (de exemplu 350 kg) fara pret, deoarece de cele mai multe ori este ...
Mai232011
Contabilitatea unei firme mici
de
Portal Codul Fiscal
23 Mai 2011
Intrebare: O persoana cu studii medii si curs de contabilitate (atestat si recunoscut de ministerul muncii) poate sa tina contabilitatea unei firme , conform noilor reglementari?
Apr212011
Returul de marfa in acelasi an cu vanzarea
de
Portal Codul Fiscal
21 Apr 2011
Intrebare: Un contribuabil livreaza in anul 2011 bunuri in valoare de 10.000 lei avand costul de achizitie de 9.000 lei pentru aceste bunuri. Cum se inregistreaza aceasta operatiune?
Apr192011
Vanzarea sub pretul de achizitie
de
Portal Codul Fiscal
19 Apr 2011
Intrebare: Ce conditii trebuie indeplinite si ce documente trebuie intocmite pentru a putea vinde sub pretul de achizitie (marfa aflata in stoc de 1 an)?
Daca marfa este deteriorata si nu se mai poate vinde, ce documente trebuie intocmite pentru scoaterea din gestiune?