Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 13 Mai 2024

Conventiile civile in 2016

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Conventiile civile pot fi incheiate de persoane fizice autorizate si numai in mod exceptional de persoane fizice neautorizate, pentru activitati care nu au caracter de continuitate.
In cazul conventiilor civile incheiate cu persoane fizice autorizate, platitorul de venit nu are nicio obligatie fiscala privind retinerile la sursa. Persoana fizica autorizata isi indeplineste obligatiile fiscale, declarative si de plata, conform prevederilor cap. II "Venituri din activitati independente" din titlul IV al Codului fiscal.

Daca sunt incheiate de persoane fizice neautorizate veniturile din conventii civile se incadreaza din punct de vedere fiscal in venituri din alte surse, conform art. 114 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal. Potrivit acestuia sunt venituri din alte surse, veniturile din activitati, altele decat cele de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale si din drepturi de proprietate intelectuala, precum si activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru care sunt aplicabile prevederile cap. II - Venituri din activitati independente si cap. VII - Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura.

In cadrul acestor venituri sunt cuprinse veniturile realizate de contribuabilii care nu sunt inregistrati fiscal potrivit legislatiei in materie si care desfasoara activitati de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale, din drepturi de proprietate intelectuala, precum si venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, fara a avea caracter de continuitate si pentru care nu sunt aplicabile prevederile cap. II "Venituri din activitati independente" si cap. VII "Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura" din titlul IV al Codului fiscal.
Astfel, activitatea in baza unei conventii civile prestata de o persoana fizica neautorizata nu poate avea caracter de continuitate. Prin urmare, incheierea de conventii civile cu persoane fizice neautorizate este posbil pentru activitati ocazionale si care nu sunt prestate cu titlu profesional.

Pentru veniturile din conventii civile incheiate cu persoane fizice neautorizate se datoreaza impozit pe venit prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului.Impozitul pe venit se retine de societate.

De asemenea, asupra acestor venituri se datoreaza contributie individuala la sistemul de sanatate daca persoana care le realizeaza nu realizeaza urmatoarele venituri:
-  venituri din salarii sau asimilate salariilor;
-  venituri din pensii;
-  venituri din activitati independente;
-  venituri din asocierea cu o persoana juridica;
-  venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
-  indemnizatii de somaj;
-  indemnizatii pentru cresterea copilului;
-  ajutorul social acordat potrivit Legii 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;

Daca beneficiarul venitului realizeaza unul dintre aceste venituri, contributia la sistemul de sanatate nu se datoreaza.
In cazul in care datoreaza contributie individuala la sistemul de sanatate mentionam ca aceasta nu se retine de catre platitorul de venit.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai092024

Impozit suplimentar pentru institutiile de credit - impozitul pe cifra de afaceri

de Profeanu Laura 09 Mai 2024
Legea 296/2023 a introdus in Codul fiscal la art. Art. 18^2, un impozit suplimentar pentru institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine. Masura vizeaza cresterea veniturilor bugetare prin impunerea unei taxari mai agresive asupra sectorului bancar, recunoscut pentru generarea de venituri ...
Mai012024

Modificari ale Sistemului informatic national RO e-Case de marcat electronice in vederea precompletarii decontului de TVA

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Executivul a adoptat un proiect de Ordonanta de Urgenta care impune modificari in modul in care casele de marcat transmit informatii catre autoritatile fiscale, pentru functionarea eficienta a noului sistem RO e-TVA, destinat precompletarii deconturilor de TVA. In acest context, al adoptarii si implementarii sistemului informatic national RO e-TVA, este foarte importanta intelegerea corelatiilor ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr292024

Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit. Situatii de reducere a normei

de Profeanu Laura 29 Apr 2024
In sistemul fiscal romanesc, veniturile din activitati independente pot fi supuse unei metode de calcul speciala pentru determinarea venitului net anual. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea normelor de venit, conform art. 69 din Codul Fiscal. Acest sistem simplificat este destinat anumitor categorii de contribuabili si anumitor activitati (productie, comert si prestari servicii cuprinse in ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...