Directorul evomag.ro: Comertul online reprezinta 3-4% din cel traditional, potentialul este imens

07 Iun 2013
Potentialul comertului online pe piata romaneasca este imens, in conditiile in care reprezinta doar 3-4% din cel traditional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Patrascu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrala si de Est.
"Spre exemplu, pentru campania Black Friday, evomag.ro a fost pregatit sa suporte un trafic de 4-5 ori mai ridicat. In realitate, traficul a depasit de 12 ori nivelul estimat. Efectiv, serverul nu mai putea face fata solicitarilor", a spus Patrascu.
Prezent la eveniment, directorul general al PayU Romania, Daniel Nicolescu, a spus ca, in ciuda temerilor, exista clienti pe aceasta piata, chiar daca este de dimensiuni reduse.
"Clienti exista si asta s-a vazut cand, spre exemplu, Blue Air a intrat cu bilete de avion pe online", a spus Nicolescu.
La randul sau, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a spus ca in Romania exista potential pe piata comertului online.
"Din perspectiva noastra, pe acest segment de piata se poate face un business bun si este momentul sa facem un business bun", a afirmat Herghelegiu.
El a adaugat ca mediul online permite clientilor sa isi cheltuiasca mai eficient banii.
"Observam ca gradul de sofisticare a clientilor creste de la an la an, sunt mai atenti in privinta cumparaturilor, se informeaza mai mult", a spus seful elefant.ro.
Directorul evomag.ro a afirmat ca, in raport cu magazinele traditionale, magazinele online prezinta mai multe informatii cu privire la produsele din portofoliu si, in acest context, decizia de cumparare este una mai bine fundamentata.
"Orice investitie in aceasta directie, din partea oricarui magazin online, este binevenita pentru ca informatiile fundamenteaza mai bine decizia de cumparare", a spus Patrascu.
Intrebat cand vor intra pe piata romaneasca marii jucatori internationali din acest domeniu, cum ar fi amazon.com, seful PayU Romania a spus ca "Romania inca nu le-a atras atentia pentru ca piata este redusa".
"Amazon.com este aici, in Romania, de mai multi ani, dar nu sunt foarte vizibili, asa cum sunt jucatorii locali. Cand piata comertului online din Romania va avea o crestere anuala care sa merite atentia lor, atunci se va simti din plin concurenta lor", a spus Nicolescu.
Seful evomag.ro recomanda celor care vor sa intre sau fac primii pasi in acest domeniu "sa se miste rapid si sa nu piarda prea mult timp pe analize".
"Aceasta piata se schimba foarte mult intr-un ritm foarte rapid. Inovati, nu analizati. Daca analizati foarte mult s-ar putea sa nu mai apucati de nimic. Actionati intuitiv", a spus Patrascu.
Reprezentantul PayU Romania a spus ca in acest domeniu conteaza foarte mult increderea.
"Fara incredere, nu ai nicio sansa. Increderea se castiga in timp si, dupa ce ai castigat-o, rezultatele se vad imediat, mai ales in cazul cumparaturilor cu plata in avans”, a spus Nicolescu.
Potrivit datelor Romcard, valoarea platilor online a crescut cu 38% in 2012, la 220 milioane de euro, la un numar de 4,1 milioane de tranzactii,
Estimarile pentru acest an arata ca piata se va apropia de 290 milioane de euro.
ICEEfest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industiriei digitale din Europa Centrala si de Est, se desfasoara joi si vineri la Bucuresti.
La eveniment sunt peste 1.500 de participanti inregistrati pentru conferinte si seminarii.
Sursa: Mediafax.ro
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre comert online
09Oct2025
Acordare coduri de reducere
de
Vera Constantin
valabil la 09 Oct 2025
Intrebare:
Societatea face comert online cu produse cosmetice. Colaboreaza cu influenceri cu contract de colaborare. In luna septembrie, societatea a organizat o campanie prin care oricarui influencer care isi extindea echipa de influenceri cu inca 5 persoane, i se acorda un cod de reducere pe care il poate folosi doar pe site-ul companiei pentru achizitia de produse cosmetice. Prin folosirea acestui ...
12Oct2025
Intreprindere mica in regim special de scutire TVA, obligatia inregistrarii TVA pentru operatiuni cu locul in Romania si in alte state membre
de
Amelia Dumitras
valabil la 12 Oct 2025
Intrebare:
Firma X neinregistrata in scopuri de tva in Romania, vinde prin intermediul unui site tablouri pictorilor. Clientii sunt din UE si non ue, persoane fizice si persoane juridice. Firma incaseaza contravaloarea tablourilor pe care ulterior plateste catre pictor. Firma X incaseaza comision dupa vanzarea tabloului.
Trebuie sa inregistrez in contabilitate tablou, si in ce cont? Vanzarea ca sa pot ...
30Sep2025
Vanzare online ghiduri motivationale. Clienti persoane fizice din UE
de
Vera Constantin
valabil la 30 Sep 2025
Intrebare:
Societate cu sediul in Romania, neplatitoare de TVA, cu cod special de TVA, desfasoara cursuri online motivationale si vinde online prin STRIPE ghiduri motivationale de cunoastere de sine. Beneficiarii sunt persoane fizice in general, stabilite in Romania si in UE.
Intrebare:
1- pentru facturarea ghidurilor motivationale de cunoastere de sine, achitate prin platforma STRIPE, cum se vor ...
30Sep2025
Comert online bijuterii. Monografie contabila
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 30 Sep 2025
Intrebare:
Va rog, o monografie contabila comert online cu bijuterii importate din Dubai.
17Iul2025
RO e-factura, facturi emise de un tert, comert online
de
Amelia Dumitras
valabil la 17 Iul 2025
Intrebare:
In luna iunie am demarat proiectul de comercializare de bunuri in sistem on line prin intermediul platformei EU PLATESC. Conform contractului incheiat intre parti acest partener emite factura catre client in numele nostru (autofactura), o incarca pe SPV si incaseaza in numele nostru, contra unui comision. Va rog sa ne ajutati in clarificarea acestor operatiuni, respectiv:
- mai este necesara ...
15Mai2025
Metoda cantitativ-valorica pentru comertul online
de
Gina Popescu
valabil la 15 Mai 2025
Intrebare:
O societate cu raspundere limitata (SRL), care desfasoara activitate de comert online (vanzare de produse prin intermediul unei platforme proprii), doreste sa tina evidenta contabila a stocurilor in gestiune la pret de achizitie.
Mentionez ca societatea utilizeaza un program de facturare distinct, in care evidentiaza separat stocurile si vanzarile, iar acest program permite urmarirea ...
Vezi toate studiile de caz despre comert online keyboard_double_arrow_right



Un produs marca 