Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 4 Mai 2025

Directorul evomag.ro: Comertul online reprezinta 3-4% din cel traditional, potentialul este imens


Potentialul comertului online pe piata romaneasca este imens, in conditiile in care reprezinta doar 3-4% din cel traditional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Patrascu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrala si de Est.

 "Spre exemplu, pentru campania Black Friday, evomag.ro a fost pregatit sa suporte un trafic de 4-5 ori mai ridicat. In realitate, traficul a depasit de 12 ori nivelul estimat. Efectiv, serverul nu mai putea face fata solicitarilor", a spus Patrascu.

Prezent la eveniment, directorul general al PayU Romania, Daniel Nicolescu, a spus ca, in ciuda temerilor, exista clienti pe aceasta piata, chiar daca este de dimensiuni reduse.

"Clienti exista si asta s-a vazut cand, spre exemplu, Blue Air a intrat cu bilete de avion pe online", a spus Nicolescu.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

La randul sau, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a spus ca in Romania exista potential pe piata comertului online.

"Din perspectiva noastra, pe acest segment de piata se poate face un business bun si este momentul sa facem un business bun", a afirmat Herghelegiu.

El a adaugat ca mediul online permite clientilor sa isi cheltuiasca mai eficient banii.

"Observam ca gradul de sofisticare a clientilor creste de la an la an, sunt mai atenti in privinta cumparaturilor, se informeaza mai mult", a spus seful elefant.ro.

Directorul evomag.ro a afirmat ca, in raport cu magazinele traditionale, magazinele online prezinta mai multe informatii cu privire la produsele din portofoliu si, in acest context, decizia de cumparare este una mai bine fundamentata.

"Orice investitie in aceasta directie, din partea oricarui magazin online, este binevenita pentru ca informatiile fundamenteaza mai bine decizia de cumparare", a spus Patrascu.

Intrebat cand vor intra pe piata romaneasca marii jucatori internationali din acest domeniu, cum ar fi amazon.com, seful PayU Romania a spus ca "Romania inca nu le-a atras atentia pentru ca piata este redusa".

"Amazon.com este aici, in Romania, de mai multi ani, dar nu sunt foarte vizibili, asa cum sunt jucatorii locali. Cand piata comertului online din Romania va avea o crestere anuala care sa merite atentia lor, atunci se va simti din plin concurenta lor", a spus Nicolescu.

Seful evomag.ro recomanda celor care vor sa intre sau fac primii pasi in acest domeniu "sa se miste rapid si sa nu piarda prea mult timp pe analize".

"Aceasta piata se schimba foarte mult intr-un ritm foarte rapid. Inovati, nu analizati. Daca analizati foarte mult s-ar putea sa nu mai apucati de nimic. Actionati intuitiv", a spus Patrascu.

Reprezentantul PayU Romania a spus ca in acest domeniu conteaza foarte mult increderea.

"Fara incredere, nu ai nicio sansa. Increderea se castiga in timp si, dupa ce ai castigat-o, rezultatele se vad imediat, mai ales in cazul cumparaturilor cu plata in avans”, a spus Nicolescu.

Potrivit datelor Romcard, valoarea platilor online a crescut cu 38% in 2012, la 220 milioane de euro, la un numar de 4,1 milioane de tranzactii,

Estimarile pentru acest an arata ca piata se va apropia de 290 milioane de euro.

ICEEfest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industiriei digitale din Europa Centrala si de Est, se desfasoara joi si vineri la Bucuresti.

La eveniment sunt peste 1.500 de participanti inregistrati pentru conferinte si seminarii.


Sursa: Mediafax.ro
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre comert online

02Apr2025

CAEN comert online

de Mariana Prejbeanu valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: Care ar fi CAEN-ul potrivit pentru o societate care doreste sa comercializeze online orice tip de produs? La ce ar trebui sa fie atent pentru ca negocierea preturilor sa fie libera fara justificari. Multumesc frumos!
20Mar2025

Infiintare societate comert online

de Gina Popescu valabil la 20 Mar 2025
Intrebare: Pentru infiintarea unei societati cu CAEN 4791 - drop shipping, care sunt pasii legali din punct de vedere juridic si fiscal, si monografiile contabile aferente achizitiilor, plafoane tva, cod special tva, mod incasare de la clienti?
11Mar2025

TVA pentru operatiuni neimpozabile in Romania, comert online cu locul in stat tert

de Amelia Dumitras valabil la 11 Mar 2025
Intrebare: Un SRL infiintat in Romania desfasoara activitati de comert ON LINE cu bunuri achizitionate de la o firma din SUA, acestea sunt vandute mai departe pe teritoriul SUA catre persoane fizice, vanzator fiind SRL-ul din Romania; deci marfurile respective nu ajung in Romania si nu parasesc teritoriul SUA. Intrebari: 1. Cum se emite factura catre firma din Romania, cu TVA sau fara? 2. Cum se ...
15Ian2025

Obligativitate casa de marcat in cazul incasarilor de la persoane fizice - comert online

de Gina Popescu valabil la 15 Ian 2025
Intrebare: Societatea are si activitate de comert online si cu clienti persoane fizice. Comenzile in general se livreaza prin curier, care face si incasarea daca este ramburs, dar avem si urmatoarea situatie: datorita volumului, marfa este livrata si cu mijloacele proprii de transport, iar in unele cazuri ar trebui sa se incaseze numerar de la persoane fizice care nu au posibilitatea de plata on line pe ...
20Nov2024

Obligatia inregistrarii in scopuri de TVA pentru comert online si achizitie metale pretioase din afara UE

de Gina Popescu valabil la 20 Nov 2024
Intrebare: 1. Pentru comert online - UE si nonUE - poate obtine cod intracomunitar fara a fi platitor de TVA? 2. Este obligatoriu sa se inregistreze ca platitor de TVA? *___________________________________ Produse vandute - bijuterii argint (achizitionate din Armenia) In comertul cu Ag este nevoie de avizul ANPC?
14Nov2024

Legislatie comert online

de Vera Constantin valabil la 14 Nov 2024
Intrebare: Solicitam punerea la dispozitie a legislatiei aferente comertului online in Romania. Pentru situatia depasirii plafonului livrarilor UE, care sunt normele legale pentru functionarea platformei de vanzari online?
Vezi toate studiile de caz despre comert online keyboard_double_arrow_right
Potentialul comertului online pe piata romaneasca este imens, in conditiile in care reprezinta doar 3-4% din cel traditional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Patrascu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrala si de Est.