Intrebare:
Documente justificative aferentei unei achizitii intracomunitare
Caz:
Firma noastra importa marfa prin achizitie intracomunitara de la un furnizor intracomunitar din Suedia .
Ambele firme din Romania si Suedia au coduri de TVA valide si apar in verificarea VIES ca active.
Firma noastra are licenta ROI si este inregistrata in scopuri de TVA.
Prin contractul semnat cu furnizorul din Suedia, furnizorul va livra marfa catre noi in conditia DDP Brasov, Romania (asigura transportul).
Firma noastra primeste orice marfa in depozitul din Brasov, transportul si conditiile de livrare cade in sarcina furnizorului intracomunitar.
Pe factura intracomunitara este mentionat si contravaloarea transportului.
Furnizorul va livra marfa atat cu avionul si camionul.
Noi primim factura pe email in format electronic. Pe factura apare toate elementele obligatorii: datele furnizorului si codul de TVA valid al furnizorului, datele firmei noastre si implicit codul de TVA al nostru.
De asemenea, pe factura emisa de furnizor apare textul TVA scutit, livrare intracomunitara.
Toate achzitiile intracomunitare sunt declarata in Declaratia 390 si facem trimestrial verificari cu partenerul nostru. Partenerul nostru depune si ei la fiscul din tara lor declaratia D394.
Intrebare:
- care sunt documentele obligatorii si minime care sa ateste achizitia intracomunitara de catre noi pentru a beneficia de dreptul taxarii inverse (sa nu atraga nedeductibilitatea TVA-ului)?
- ce alte aspecte ne recomandati sa avem la o receptie pentru a beneficia de dreptul de a deduce prin taxarea inversa a operatiunilorin cazul unui control cu ANAF.
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.