Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 7 Mai 2025

Firmele, fortate sa isi cumpere autoturisme de pana in 24.000 de euro, daca vor sa isi deduca integral cheltuielile cu amortizarea



De la inceputul lunii februarie, cheltuielile cu amortizarea fiscala nu mai sunt deductibile integral pentru autovehiculele achizitionate pe firma. Prin modificarile aduse Codului fiscal, autovehiculele cu cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, pot fi amortizate in limita a 1500/lei luna.


OG nr. 8/2013, actul normativ care a modificat Codul fiscal la finalul lunii ianuarie, a stabilit ca, de la 1 februarie, cheltuielile cu amortizarea autovehiculelor sunt deductibile partial, numai in limita a 1500 de lei/luna.

Aceasta reglementare se aplica pentru toate mijloacele de transport persoane din categoria M1.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.



Potrivit Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003 care aproba Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, vehiculele din categoria M1 sunt vehicule avand cel putin patru roti, concepute si construite pentru transportul de pasageri, care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.

Asadar, noua reglementare fiscala se aplica pentru toate autovehiculele care au cel mult 9 locuri, incluzand scaunul soferului.

Mai mult decat atat,  pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile art. 24 alin. (11) lit. f) din Codul fiscal, astfel ca aceste autovehicule nu pot fi amortizate si in functie de numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazut in cartile tehnice.

Vechile reguli permiteau firmelor  amortizarea autovehiculelor pe o perioada de maxim 6 ani, indiferent de valoarea lor, cheltuielile fiind deductibile integral din punct de vedere fiscal.



De la 1 februarie, insa, Guvernul a limitat deductibilitatea pana la 1500 de lei/luna, astfel ca fiecare agent economic isi poata deduce lunar numai aceasta suma pentru fiecare autovehicul achizitionat. Noua reglementare se aplica inclusiv pentru autoturismele cumparate inainte de 1 februarie 2013, pentru cheltuielile cu amortizarea stabilite in baza valorii fiscale ramase neamortizate la aceasta data, astfel ca din februarie orice suma care depaseste plafonul de 1500 de lei va fi considerata nedeductibila.

Ce solutie au contribuabilii?

Limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu amortizarea autovehiculele nu poate fi o veste buna pentru contribuabili, mai ales cand regulile sunt schimbate intr-un timp foarte scurt (OG nr. 8/2013 a fost publicata in 24 ianuarie si s-a aplicat de la 1 februarie).


Totusi, pentru a beneficia de deducerea integrala a cheltuielilor cu amortizarea, agentii economici pot alege sa isi achizitioneze autoturisme care nu costa mai mult de 108.000 de lei (6 ani x 1500 de lei/luna). La un curs mediu anual al euro, care in 2012 a fost de 4,45 lei/euro (conform BNR) inseamna ca firmele isi pot achizitiona autoturisme de aproximativ 24.000 de euro, aceasta fiind valoarea optima, care permite firmelor sa isi deduca in totalitate cheltuielile de amortizare.

In luna ianuarie, cand Ministerul Finantelor a lansat in dezbatere publica proiectul OG nr. 8/2013, oficialii MFP explicau: "Am limitat cheltuielile cu deducerea amortizarii pentru autoturismele peste valoarea de 18.000 de euro. Pana la aceasta valoare, cheltuiala cu amortizarea este deductibila fiscal. Daca de exemplu se cumpara o masina de 120.000 de euro cu o valoare de amortizare este 1000 de lei/luna iar la una de 18.000 de euro sa zicem ca e 300 de lei/luna. Diferenta de 700 de lei nu este deductibila fiscal. Am lasat deductibila doar cheltuiala amortizarii pentru masini de pana la 18.000 de euro".

Tot ei precizau: "Plafonul de 18.000 de euro a fost stabilit pentru ca exista deja plafonul acesta pentru achizitiile de institutiile publice au dreptul de a achizitiona masini pana la aceasta valoare si am dorit sa existe un comportament similar fata de institutiile publice. Amortizarea se calculeaza pe an pe masina la un interval de amortizare mediu de 5 ani. In mod normal, un autoturism se amortizeaza intre 4 si 6 ani".



Articol preluat integral de pe www.avocatnet.ro


Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre cheltuieli deductibile

Cheltuielile de publicitate: deductibilitate fiscala, tratament contabil si limite juridice in lumina jurisprudentei CJUE

de Profeanu Laura 05 Mai 2025
Cheltuielile de publicitate sunt frecvent intalnite in activitatea companiilor si, de cele mai multe ori, sunt considerate ca avand un rol primordial in atragerea clientilor si cresterea cifrei de afaceri. Cu toate acestea, dincolo de aspectele fiscale si contabile, publicitatea trebuie sa respecte si un cadru juridic bine reglementat, in special atunci cand este vorba despre produse care pot ...
02Mai2025

Stabilirea CAS si CASS deductibile la calculul impozitului pe venit

de Alexandru Palaghia valabil la 02 Mai 2025
Intrebare: Un PFA prezinta urmatoarea situatie: Venituri impozabile: 80.000 lei Cheltuieli deductibile:40.000 lei Pierdere din anul 2023: 29.000 lei Pentru stabilirea obligatiilor de plata la CAS si CASS se ia in calcul Venit net de 40.000 lei. Asadar, reiese CAS de plata 9.900 lei (pentru ca se depaseste plafonul de 12 salarii) si CASS de plata 4.000 lei (10% din venitul net). Pentru ...
01Mai2025

Decontare taxe scolare, transport salariat

de Vera Constantin valabil la 01 Mai 2025
Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu spetele mai jos prezentate privind deductibilitatea cheltuielilor: 1. Societatea noastra, va plati Directorului General, plata taxe scolare + inscriere + uniforme scolare etc pentru cei 2 copii. Sunt acestea cheltuieli deductibile pentru societatea noastra? Mentionez ca avem facturi fiscale emise pe societatea noastra. 2. Societatea noastra va plati ...
01Mai2025

D101 ONG

de Profeanu Laura valabil la 01 Mai 2025
Intrebare: O Fundatie desfasoara activitatea autorizata CAEN 9499 "Activitati ale altor organizatii n.c.a.", inregistrand in anul 2024, urmatoarele venituri si cheltuieli: - 70000 lei venituri din sponsorizari (cont 7332) - 80000 lei cheltuieli cu sponsorizarea altor ONG PJ (cont 6584) - 413 lei cheltuieli cu comisioanele bancare (cont 627) - 400 lei cheltuieli cu serviciile cenzorului ...
02Mai2025

Venituri obtinute ocazional de o persoana fizica neautorizata din organizarea de festivaluri concursuri. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 02 Mai 2025
Intrebare: O persoana fizica (neautorizata) freelancer incaseaza in contul personal de la mai multe persoane fizice un total de aprox. 30.000 lei ce reprezinta taxa de participare la un festival/concurs pe care aceasta il organizeaza. Din aceasta suma, aprox. 20.000 lei reprezinta cheltuieli efectuate in vederea organizarii acestui festival/concurs, cum ar fi inchirierea locatiei, premii, consumabile, ...
28Apr2025

Monografie expertiza tehnica judiciara

de Gina Popescu valabil la 28 Apr 2025
Intrebare: O SRL platitoare de impozit pe venit face expertize tehnice judiciare; factureaza expertize judiciare catre Tribunal, 90% din valoarea acestor facturi se incaseaza prin banca, iar 10% reprezinta cota retinuta si virata la Ministerul Justitiei de Biroul Local pentru expertizele efectuate. Care este monografia contabila pentru factura emisa? Cum se inregistreaza cota de 10%?  
Vezi toate studiile de caz despre cheltuieli deductibile keyboard_double_arrow_right