Gestiune cantitativ-valorica sau global-valorica in cazul vanzarilor cu amanuntul
Va rugam sa ne ajutati in a lamuri urmatoarele aspecte legate evidenta stocurilor si documentele financiar contabile de intocmit efectuate de catre o entitate din RO care are 3 magazine unde activitatea de baza este aceea de vanzare cu amanuntul a produselor din piele (genti, portofele), astfel:
1. Entitatea achizitioneza bunurile dintr o tara membra UE, marfa este insotita de factura in timpul transportului (factura emisa in RON), gestiunea se tine cantitativ valoric este obigatoriu Nir-ul situatie in care nu exista diferente constatate sau marfa nu este achizitionata pentru mai multe magazine? Intervine totusi un decalaj intre data transmiterii dreptului de proprietate si data intrarii bunurilor in gestiunea magazinului.
2. In cazul in care nu avem nevoie de Nir, cum putem justifica intrarea bunurilor in gestiune?
3. In cazul in care marfa ajunge doar cu aviz sau proforma, iar factura este emisa in ziua in care marfa intra in mgazin, am nevoie de Nir?
4. In cazul unui control inopinant Anaf in magazine care sunt documentele pe care le pot solicita si trebuie prezentate obligatoriu pentru metoda cantitativ valorica: Facturile receptionate in luna respectiva, Nir-ul cantitativ valoric sau doar cantitativ, stocul cantitativ valoric sau doar cantitativ? Documentele obigatorii trebuie sa fie prezentate pe format de hartie sau este de ajuns forma electronica?
5. In cazul unui control inopinant Anaf aplicand metoda cantitaiv valorica, pentru vanzarile efectuate cu reducere cum se poate justifica ultimul pret mai ieftin pe care produsul l-a avut in ultimele 30 de zile, este de ajuns prezentarea unor exemple de facturi de vanzare? Cum se poate justifica evoultia pretului de vanzare?
6. Cu exceptia Registrului de casa, Nir-ului si Aviz-ului la transferul marfurilor intre magazine ce alte documente contabile ar trebui sa existe pentru o conformare cat mai apropare de realitate?
7. In situatia in care exista o problema tehnica si cashdesk-ul (casa de marcat) nu functioneaza, se emit facturi de vanzare catre persoanele fizice? Ce alt document se emite catre client (se trece in Registrul casei de marcat) si cum se integreza dupa aceea in vanzarea zilei respective pentru a fi 100% vizibile si legale?
8. Utilizarea metodei global valorice mai este de recomandat tinand cont de noile modificari legislative?
Multumim!
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!