Guvernul nu va mai impozita venituri din jocuri de noroc, pe motiv ca nu poate afla cat se castiga
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
09 Dec 2013
Veniturile obtinute de catre persoane fizice din jocuri de noroc tip slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocuri caracteristice cazinourilor si cluburilor de poker nu vor mai fi impozitate de Guvern, cu argumentul ca autoritatile nu pot afla castigul acestora.
Modificarea va fi operata de Guvern prin ordonanta de urgenta, conform proiectului obtinut de MEDIAFAX.
In prezent, veniturile obtinute de persoanele fizice din jocuri de noroc sunt considerate venituri impozabile si cuprind castigurile realizate ca urmare a participarii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, iar Codul Fiscal nu cuprinde reglementari care sa excluda din sfera impozabila veniturile realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc.
Cu argumentul "dificultatilor intampinate" in aplicarea reglementarilor actuale referitoare la determinarea castigului obtinut de fiecare participant persoana fizica la anumite tipuri de jocuri de noroc, Guvernul se pregateste sa elimine din sfera impozabila a veniturilor realizate din jocuri de noroc de tipul slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, precum si jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker.
"Oficiul National pentru Jocuri de Noroc a identificat o serie de neajunsuri in aplicarea prevederilor fiscale in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc. Astfel, s-a constatat ca este dificila determinarea venitului obtinut de participant, de la acelasi platitor sau organizator de jocuri de noroc, pentru anumite tipuri de joc: slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker. Avand in vedere dificultatile intampinate in aplicarea reglementarilor actuale, se propune eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate din tipurile de jocuri mai sus mentionate", se arata in proiectul de ordonanta.
In document se arata ca propunerea privind neimpozitarea veniturilor realizate din participarea la anumite tipuri de jocuri de noroc va fi aplicabila si in cazul celor realizate din jocuri de noroc on-line ce vor fi licentiate in Romania in perioada urmatoare, cu asigurarea ca, pana la acest moment, statul roman nu a eliberat nicio licenta sau autorizatie de functionare pentru niciun organizator de jocuri de noroc on-line.
Conform documentului, "eventualele" reduceri ale veniturilor bugetare rezultate din neimpozitarea acestor venituri urmeaza sa fie compensate cu incasarile "provenite din modificarea taxelor" prevazute de legislatia in materie pentru desfasurarea activitatii in domeniul jocurilor de noroc, "legislatie ce urmeaza a fi aplicata odata cu intrarea in vigoare a acestei ordonante".
In aceste conditii, impactul financiar asupra bugetului de stat estimat ca urmare a aplicarii acestei modificari este estimat ca pozitiv, cu un plus de 34,2 milioane lei.
Documentul obtinut de MEDIAFAX include si exemple de situatii in care autoritatile au constatat ca exista "dificultati in aplicarea prevederilor fiscale", respectiv in determinarea castigului la nivelul fiecarui participant si, implicit, a impozitului aferent.
Astfel, o prima situatie intalnita in practica se refera la jocurile de tip slot-machine, iar argumentul Guvernului este ca, prin natura sa, jocul de tip slot-machine presupune o activitate de scurta durata, repetata chiar de mai multe ori pe zi, de multe ori concomitent la mai multe aparate ori in mai multe locatii, cu diverse castiguri, astfel incat jucatorului nu i se poate determina castigul.
In ceea ce priveste jocul de videoloterie (Video Lotery Terminal -VLT), este avuta in vedere eliminarea din sfera impozabila a castigurilor de la acest tip de joc cu justificarea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri tip slot-machine si loteria nationala care opereaza jocul de videoloterie (VLT).
In ceea ce priveste pariurile in cota fixa, este explicat de asemenea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri traditionali (land base) si cei care vor opera pariuri in cota fixa on-line.
Aceleasi dificultati in determinarea castigurilor realizate de participantii la tipurile de jocuri mentionate anterior sunt invocate ca fiind identificate si in cazul celor obtinute de persoanele fizice din jocurile de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, precum si celor caracteristice activitatii cluburilor de poker.
Sursa. www.mediafax.ro
Modificarea va fi operata de Guvern prin ordonanta de urgenta, conform proiectului obtinut de MEDIAFAX.
In prezent, veniturile obtinute de persoanele fizice din jocuri de noroc sunt considerate venituri impozabile si cuprind castigurile realizate ca urmare a participarii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, iar Codul Fiscal nu cuprinde reglementari care sa excluda din sfera impozabila veniturile realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc.
Cu argumentul "dificultatilor intampinate" in aplicarea reglementarilor actuale referitoare la determinarea castigului obtinut de fiecare participant persoana fizica la anumite tipuri de jocuri de noroc, Guvernul se pregateste sa elimine din sfera impozabila a veniturilor realizate din jocuri de noroc de tipul slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, precum si jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker.
"Oficiul National pentru Jocuri de Noroc a identificat o serie de neajunsuri in aplicarea prevederilor fiscale in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc. Astfel, s-a constatat ca este dificila determinarea venitului obtinut de participant, de la acelasi platitor sau organizator de jocuri de noroc, pentru anumite tipuri de joc: slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker. Avand in vedere dificultatile intampinate in aplicarea reglementarilor actuale, se propune eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate din tipurile de jocuri mai sus mentionate", se arata in proiectul de ordonanta.
In document se arata ca propunerea privind neimpozitarea veniturilor realizate din participarea la anumite tipuri de jocuri de noroc va fi aplicabila si in cazul celor realizate din jocuri de noroc on-line ce vor fi licentiate in Romania in perioada urmatoare, cu asigurarea ca, pana la acest moment, statul roman nu a eliberat nicio licenta sau autorizatie de functionare pentru niciun organizator de jocuri de noroc on-line.
Conform documentului, "eventualele" reduceri ale veniturilor bugetare rezultate din neimpozitarea acestor venituri urmeaza sa fie compensate cu incasarile "provenite din modificarea taxelor" prevazute de legislatia in materie pentru desfasurarea activitatii in domeniul jocurilor de noroc, "legislatie ce urmeaza a fi aplicata odata cu intrarea in vigoare a acestei ordonante".
In aceste conditii, impactul financiar asupra bugetului de stat estimat ca urmare a aplicarii acestei modificari este estimat ca pozitiv, cu un plus de 34,2 milioane lei.
Documentul obtinut de MEDIAFAX include si exemple de situatii in care autoritatile au constatat ca exista "dificultati in aplicarea prevederilor fiscale", respectiv in determinarea castigului la nivelul fiecarui participant si, implicit, a impozitului aferent.
Astfel, o prima situatie intalnita in practica se refera la jocurile de tip slot-machine, iar argumentul Guvernului este ca, prin natura sa, jocul de tip slot-machine presupune o activitate de scurta durata, repetata chiar de mai multe ori pe zi, de multe ori concomitent la mai multe aparate ori in mai multe locatii, cu diverse castiguri, astfel incat jucatorului nu i se poate determina castigul.
In ceea ce priveste jocul de videoloterie (Video Lotery Terminal -VLT), este avuta in vedere eliminarea din sfera impozabila a castigurilor de la acest tip de joc cu justificarea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri tip slot-machine si loteria nationala care opereaza jocul de videoloterie (VLT).
In ceea ce priveste pariurile in cota fixa, este explicat de asemenea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri traditionali (land base) si cei care vor opera pariuri in cota fixa on-line.
Aceleasi dificultati in determinarea castigurilor realizate de participantii la tipurile de jocuri mentionate anterior sunt invocate ca fiind identificate si in cazul celor obtinute de persoanele fizice din jocurile de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, precum si celor caracteristice activitatii cluburilor de poker.
Sursa. www.mediafax.ro
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr272024
Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare
de
Profeanu Laura
27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii.
Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr282024
Stabilirea bazei de impozitare prin estimare
de
Profeanu Laura
28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr282024
Restituirea impozitului pe dividende
de
Profeanu Laura
28 Apr 2024
Legea societatilor nr. 31/1990, un pilon central in reglementarea societatilor comerciale din Romania, stabileste baza legala pentru distribuirea dividendelor. Dividendele reprezinta cota-parte din profitul net al unei companii care se distribuie actionarilor sau asociatilor, proportional cu participarea lor la capitalul social varsat. Conform art. 67, acestea pot fi platite:
Optional ...
Apr212024
Modalitatea de contabilizare a impozitului minim si a impozitului suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
Recent, Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin care vizeaza stabilirea modalitatii de contabilizare a impozitului minim pe cifra de afaceri si a impozitului suplimentar pentru activitatile din sectoarele petrol si gaze naturale. Aceasta initiativa vine in contextul implementarii noilor prevederi fiscale introduse de Legea 296/2023, raspunzand cerintei de a avea proceduri si norme de ...
Apr212024
Limitari privind dreptul contribuabilului de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozit
de
Profeanu Laura
21 Apr 2024
De la 1 ianuarie 2024, Codul Fiscal a fost modificat cu privire la dreptul contribuabililor de a dispune asupra destinatiei unei sume din impozitul pe venit. Astfel, optiunea de a redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor ramane activa, in timp ce alte surse de venit au fost excluse.
Conform art. 123^1 din Codul fiscal, contribuabilii pot decide ...
Apr162024
Categorii de venituri supuse impozitului pe venit
de
Profeanu Laura
16 Apr 2024
Contribuabilii care desfasoara activitate sunt obligati sa depuna la organul fiscal declaratia unica pentru venitul estimat a se realiza, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an.
Potrivit art. 120 alin. 1) din Codul fiscal, fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.
Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, ...