Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Septembrie 2025

Inchirierea in scop turistic

valabil la 08 Iun 2024
Intrebare:

Am urmatoarea speta de la un client si nu este in domeniul meu de expertiza. "Din dorinta de a-mi desfasura activitatea in mod corect, am nevoie sa-mi lamuresc anumite aspecte pe care le-am discutat si la ANAF Sector 4, cat si la call center in mai multe randuri. Unele raspunsuri mi s-au parut nesigure. Sunt persoana fizica, (deci nu PFA), inregistrata la ANAF sect.4 cu o activitate de inchiriere a doua camere in scop turistic, pe norma de venit. La call center mi s-au dat niste informatii pe care doresc sa mi le confirmati pentru a nu se crea complicatii ulterior. Mi s-au spus urmatoarele: 1. Ca nu sunt obligata sa tin o evidenta a intrarii banilor, fiind impozitata pe norma fixa de venit. 2. Ca pot emite factura ca PF, atat persoanelor fizice cat si juridice prin codul meu numeric personal trecut pe factura in loc de C.I.F. Voi atasa o factura pentru a vedea daca este in regula. 3. Ca pot incasa bani cash fara a detine casa de marcat, dar sa emit chitanta si factura. 4. Ca nu conteaza daca depasesc sau cu cat depasesc norma de venit si ca voi plati 10% impozit din norma stabilita in functie de zona in care este locatia. Eu depasind norma... 5. Ca nu am cum sa emit factura prin e-factura, eu neavand C.U.I. Aceasta informatie mi-a fost oferita chiar de catre sefa ANAF sector 4, care a adus in discutie chiar aceasta speta in cadrul unei sedinte. 6. Sunt obligata sa completez anual fisa capacitatii de cazare si sa depun declaratia in fiecare an pana in 25 mai. La completarea declaratiei unice, trec la veniturile obtinute din tursim norma care este stabilita, nefiind obligata sa tin o evidenta a castigurilor realizate, nu pot scrie o suma onesta. Mai am cateva intrebari la care nu mi s-a putut raspunde: 1. Am un spatiu la curte in aer liber pe care vreau sa-l inchiriez pentru diverse evenimente de familie catre diverse persoane fizice, doar in zilele de week, in intervalul orar 14-22, (in asa fel incat sa nu intru in incidenta legii cu deranjarea linistii publice). Intrebarea era: pot face un contract de inchiriere pentru fiecare zi inchiriata (atunci cand am solicitari), fara a avea firma. Contractul sa fie intre mine, proprietar, ca PF, si cel care inchiriaza, fie persoana fizica ce inchiriaza pentru o petrecere sau firma care inchiriza pentru diverse evenimente corporate. Dupa care sa inregistrez fiecare contract la ANAF. 2. Daca mi se solicita cazare pentru oameni care vin la munca in zona, este in regula sa inchiriez cele doua camere pe care le am pentru activitatea de tursim, pe norma de venit? Atat timp cat ei se cazeaza pentru perioade scurte (pana in 30 de zile.) Sau pot sa fac contract intre mine, ca PF, si firma care trimite oameni la munca in zona, chiar daca ei stau perioade mai scurte, uneori doar cateva zile.... o saptamana... Contract pe care sa-l inregistrez la ANAF. Firmele care inchiriaza isi pot deduce chetuiala de cazare doar prin intermediul acelui contract intocmit? Exista un model de contract pentru asemenea situatii? Si care este forma corecta, legala pe care trebuie sa o urmez? As dori sa stiu daca informatiile pe care le-a primit de la ANAF (prima parte) sunt de actualitate pentru anul in curs si care este modalitatea legala prin care sa desfasoare activitatile mentionate in partea a doua (raspuns la intrebatile formulate de client). Multumesc.


Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Norme de venit

01Aug2025

Pensie anticipata. Infiintare PFA. Norma de venit. Obligatii. Facturare. Inchidere PFA

de Florentina Buzea valabil la 01 Aug 2025
Intrebare: O persoana fizica in varsta de 62 ani cu domiciliul in localitatea Banita jud Hunedoara, am contribuit la pensii 34 de ani, mai am nevoie de 1 an vechime pentru a putea iesi anticipat la pensie. Am calificare de dulgher, pot sa infiintez un PFA pe norma de venit din luna august 2025? Daca da: ce CAEN trebuie sa pun, cate CAEN-uri am voie daca mai am si alte specializari (zidar)? Care este ...
18Iul2025

Student PFA. Contributii sociale

de Rodica Mantescu valabil la 18 Iul 2025
Intrebare: Un student are un PFA pe norma de venit, venitul lunar este de 1500 euro. Ce taxe datoreaza acesta pentru PFA, in afara de 10% impozit pe norma de venit, avand in vedere ca este student? Multumesc.
08Iul2025

Norma de venit redusa din cauza calamitatilor. Rectificare Declaratie unica pentru 2023 si 2024

de Nicolae Liviu valabil la 08 Iul 2025
Intrebare: Referitor la un PFA, care desfasoara activitate in agricultura, cu sistemul de impozitare la norma de venit, daca in anul se doreste rectificarea Declaratiei Unice aferente anilor 2023 si 2024, din cauza de calamitate, exista vreo restrictie? Care sunt implicatiile fiscale si pasii de urmat pentru a depune rectificativa la Declaratia Unica pentru anii 2023 si 2024?
01Iul2025

Facturare la norma de venit 2021-2023

de Vera Constantin valabil la 01 Iul 2025
Intrebare: O PFA este inregistrata cu obiect de activitatea 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei. Din decembrie 2021 pana in ianuarie 2023 factureaza catre un client din SUA un nr de 12 facturi, fiecare avand ca obiect Consultanta IT. Devizul general pentru toata colaborarea este de 850 ore, din care 60% activitati de consultanta IT si 40% activitati de programare. Nu s-a facut ...
21Mai2025

PFA norma de venit

de Gina Popescu valabil la 21 Mai 2025
Intrebare: In cazul unei PFA la norma de venit (norma pentru 2024 fiind 40.000 lei) care sunt obligatiile privind CAS si CASS daca persoana a avut si calitatea de salariat pe tot parcursul anului 2024? Va multumim!
14Mai2025

Impozitare la norma de venit si sistem real

de Vera Constantin valabil la 14 Mai 2025
Intrebare: Buna ziua... din cate cunosc, referitor la domeniul agricultura, nu se aplica prevederile privind plafonul de 25000 euro, iar agricultura nu este conditionata de acest plafon, pentru a ramane la norma de venit.
x