Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Iunie 2024

Inchirierea in scop turistic

Raspuns oferit de
Nicolae Liviu

Nicolae Liviu
Consultant fiscal
valabil la 08 Iun 2024

Intrebare: Am urmatoarea speta de la un client si nu este in domeniul meu de expertiza. "Din dorinta de a-mi desfasura activitatea in mod corect, am nevoie sa-mi lamuresc anumite aspecte pe care le-am discutat si la ANAF Sector 4, cat si la call center in mai multe randuri. Unele raspunsuri mi s-au parut nesigure. Sunt persoana fizica, (deci nu PFA), inregistrata la ANAF sect.4 cu o activitate de inchiriere a doua camere in scop turistic, pe norma de venit. La call center mi s-au dat niste informatii pe care doresc sa mi le confirmati pentru a nu se crea complicatii ulterior. Mi s-au spus urmatoarele: 1. Ca nu sunt obligata sa tin o evidenta a intrarii banilor, fiind impozitata pe norma fixa de venit. 2. Ca pot emite factura ca PF, atat persoanelor fizice cat si juridice prin codul meu numeric personal trecut pe factura in loc de C.I.F. Voi atasa o factura pentru a vedea daca este in regula. 3. Ca pot incasa bani cash fara a detine casa de marcat, dar sa emit chitanta si factura. 4. Ca nu conteaza daca depasesc sau cu cat depasesc norma de venit si ca voi plati 10% impozit din norma stabilita in functie de zona in care este locatia. Eu depasind norma... 5. Ca nu am cum sa emit factura prin e-factura, eu neavand C.U.I. Aceasta informatie mi-a fost oferita chiar de catre sefa ANAF sector 4, care a adus in discutie chiar aceasta speta in cadrul unei sedinte. 6. Sunt obligata sa completez anual fisa capacitatii de cazare si sa depun declaratia in fiecare an pana in 25 mai. La completarea declaratiei unice, trec la veniturile obtinute din tursim norma care este stabilita, nefiind obligata sa tin o evidenta a castigurilor realizate, nu pot scrie o suma onesta. Mai am cateva intrebari la care nu mi s-a putut raspunde: 1. Am un spatiu la curte in aer liber pe care vreau sa-l inchiriez pentru diverse evenimente de familie catre diverse persoane fizice, doar in zilele de week, in intervalul orar 14-22, (in asa fel incat sa nu intru in incidenta legii cu deranjarea linistii publice). Intrebarea era: pot face un contract de inchiriere pentru fiecare zi inchiriata (atunci cand am solicitari), fara a avea firma. Contractul sa fie intre mine, proprietar, ca PF, si cel care inchiriaza, fie persoana fizica ce inchiriaza pentru o petrecere sau firma care inchiriza pentru diverse evenimente corporate. Dupa care sa inregistrez fiecare contract la ANAF. 2. Daca mi se solicita cazare pentru oameni care vin la munca in zona, este in regula sa inchiriez cele doua camere pe care le am pentru activitatea de tursim, pe norma de venit? Atat timp cat ei se cazeaza pentru perioade scurte (pana in 30 de zile.) Sau pot sa fac contract intre mine, ca PF, si firma care trimite oameni la munca in zona, chiar daca ei stau perioade mai scurte, uneori doar cateva zile.... o saptamana... Contract pe care sa-l inregistrez la ANAF. Firmele care inchiriaza isi pot deduce chetuiala de cazare doar prin intermediul acelui contract intocmit? Exista un model de contract pentru asemenea situatii? Si care este forma corecta, legala pe care trebuie sa o urmez? As dori sa stiu daca informatiile pe care le-a primit de la ANAF (prima parte) sunt de actualitate pentru anul in curs si care este modalitatea legala prin care sa desfasoare activitatile mentionate in partea a doua (raspuns la intrebatile formulate de client). Multumesc.

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Norme de venit

Mai212024

Venituri din PFA si salarii. Exceptii de la plata CASS

de Florentina Buzea valabil la 21 Mai 2024
Intrebare: Avem un PFA care este in sistem de norma si are un contract de munca pe perioada nedeterminata de 8 ore/zi. La norma redusa depaseste plafonul de cele 6 salarii minime pe economie, ceea ce inseamna ca se incadreaza la plata cass pe anul 2024. Dar anul trecut a avut contract de munca de unde a obtinut venituri mai mari de 6 salarii minime pe an. Mentionez ca in aceeasi perioada a obtinut venituri ...
Mai132024

Persoana fizica. Venituri din agricultura. Obligatii fiscale

de Florentina Buzea valabil la 13 Mai 2024
Intrebare: Persoana fizica cu activitati din agricultura - cultivarea cerealelor, depune D212 pentru anul 2024 estimat norma venit. Venitul din insumarea suprafetelor cultivate rezulta a fi 16820 lei. Impozit venit: 1682 lei. Intrebari: 1. Se calculeaza sanatate CASS si daca DA la ce baza de calcul? 2. Se deduce din venitul de 16820 lei valoarea CASS calculata anterior? Multumesc.
Apr172024

Ajustare norma de venit. Depunere declaratia unica

de Nicolae Liviu valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc!
Apr062024

PFA norma de venit. CASS in anul 2023

de Rodica Mantescu valabil la 06 Apr 2024
Intrebare: In anul 2023 un angajat cu 8 ore are un PFA pe sistem de norma. Norma este redusa si este in valoare de 18.000 lei. Pentru anul 2023 are obligatia de a plati CASS tinand cont ca este exact la pragul la care trebuie platit? Multumesc!
Mar312024

PFA. Ajustare norma de venit. Salariat. Impozit pe venit, CAS si CASS

de Nicolae Liviu valabil la 31 Mar 2024
Intrebare: As dori sa stiu cat are de plata impozit, CAS, CASS pe 2024 un PFA pe norma de venit astfel: CAEN 8559 - activitate de meditatori (profesori), infiintat demult, din 2009, norma de venit pentru Bihor este de 48.400 lei, este angajat ca salariat cu 8 ore. Multumesc.
Mar302024

Obligatii fiscale declarative si de plata privind veniturile realizate din Romania si strainatate

de Dani Cucu valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: Calculez sumele de plata pentru declaratia unica pe 2023 pentru o persoana fizica (client) si as avea nevoie de putin ajutor: I. Clientul inchiriaza prin Airbnb apartamentul personal. Acest apartament este in Bucuresti - am vazut ca norma de venit este de 11.000 lei/camera. 1. apartamentul are 1 dormitor, 1 birou si 1 sufragerie - am trecut ca si 3 camere in calcul, este corect? 2. norma de venit ...