Lucrari de consolidare. Tratament fiscal
valabil la 07 Nov 2017
Intrebare: Societatea a achizitionat o cladire cu destinatia cladire de birouri - sediul societatii. Cladirea are o vechime de 10 ani si a fost achizitionata de la persoane fizice. In vederea folosirii ca sediu, vor fi efectuate lucrari de consolidare si amenajare. Cladirea a fost achizitionata partial, cu credit imobiliar de la banca.
Intrebari:
1. Care este grupa de incadrare conform Nomenclator Mijloace Fixe? Care este perioada de amortizare, considerand ca are o vechime de aprox. 10 ani si care va fi valoarea de amortizat?
2. Ce cheltuieli se pot asimila costului de achizitie al cladirii si valorii de amortizat? (toate cheltuielile de consolidare, amenajare, avize tehnice, servicii arhitecti etc.).
3. Cheltuielile cu dobanda creditului si comisionul de acordare a creditului bancar se pot capitaliza in valoarea de amortizat a cladirii?
4. Ce alte obligatii fiscale exista, exceptand obligatia de inregistrare a imobilului la Directia de Taxe Locale?
5. Care este valoarea cu care se declara la Taxe Locale acest imobil, considerand ca vor fi lucrari de amenajare efectuate in termen de 3-6 luni, iar imobilul trebuie inregistrat la ANAF in termen de 30 zile de la incheierea contractului de vanzare-cumparare?
Intrebari:
1. Care este grupa de incadrare conform Nomenclator Mijloace Fixe? Care este perioada de amortizare, considerand ca are o vechime de aprox. 10 ani si care va fi valoarea de amortizat?
2. Ce cheltuieli se pot asimila costului de achizitie al cladirii si valorii de amortizat? (toate cheltuielile de consolidare, amenajare, avize tehnice, servicii arhitecti etc.).
3. Cheltuielile cu dobanda creditului si comisionul de acordare a creditului bancar se pot capitaliza in valoarea de amortizat a cladirii?
4. Ce alte obligatii fiscale exista, exceptand obligatia de inregistrare a imobilului la Directia de Taxe Locale?
5. Care este valoarea cu care se declara la Taxe Locale acest imobil, considerand ca vor fi lucrari de amenajare efectuate in termen de 3-6 luni, iar imobilul trebuie inregistrat la ANAF in termen de 30 zile de la incheierea contractului de vanzare-cumparare?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor
22Aug2025
Achizitie si utilizare toaleta ecologica
de
Elena Ionescu
valabil la 22 Aug 2025
Intrebare:
Societatea X a achizitionat 5 toalete ecologice cu valoarea mai mare de 2500 lei fiecare. Aceste toalete vor fi instalate pentru muncitorii de pe unul din santierile societatii. Va rugam sa ne ajutati cu monografile contabile aferente acestei achizitii si utilizarii ulterioare a acestora. De asemenea, va rog sa ne ajutati sa identificam clasa din catalogul mijloacelor fixe in care se ...
29Iul2025
Achizitie generator de curent care nu s-a inscris in Registrul imobilizarilor
de
Elena Ionescu
valabil la 29 Iul 2025
Intrebare:
In anul 2021 societatea X a cumparat o cabina (generator de curent) pentru marirea puterii. Ea a fost inregistrata in contul 2131, dar nu a fost cuprinsa in Registrul Imobilizarilor. Care ar fi metoda corecta pentru a o include acum in Registrul imobilizarilor? Va multumesc!
10Iul2025
Reevaluare cladire complet amortizata
de
Gina Popescu
valabil la 10 Iul 2025
Intrebare:
La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost amortizata complet la 31.12.2023, valoare amortizata 600.000 lei.
La 31.12.2024 s-a facut reevaluarea cladirii de catre un expert in domeniu si valoarea noua este 2.261.151 lei.
Cum se inregistreaza in ...
01Iul2025
Vanzare auto administrator catre firma si rascumparare
de
Elena Ionescu
valabil la 01 Iul 2025
Intrebare:
Administratorul societatii a vandut in anul 2017 un autoturism proprietate personala pe firma prin contract de vanzare cumparare in valoare de 140.000. Dar a incasat doar 70.000 lei. Acum doreste sa ia acest autoturism pe persoana fizica, desi nu a incasat toti banii. Cum se poate face acest procedeu? Va multumesc!
19Iun2025
Casare obiecte de inventar
de
Gina Popescu
valabil la 19 Iun 2025
Intrebare:
In cazul in care un obiect de inventar (aspirator) nu mai poate fi folosit din punct de vedere tehnic si nici nu l-am predat pentru casare unei unitati care se ocupa cu casarea, in aceste conditii ce documente trebuie intocmite pentru scoaterea din gestiunea unitatii?
Trebuie intocmita o decizie a asociatului prin care se hotaraste scoaterea din gestiunea unitatii pe motive tehnice?
Ce ...
02Iun2025
Stabilirea duratei normale de functionare pentru constructii achizitionate fara proiect
de
Profeanu Laura
valabil la 02 Iun 2025
Intrebare:
Am achizitionat o cladire, construita in 1982, de la o persoana fizica. Cum aleg durata amortizarii? N-am informatii privind durata de viata in proiectul acesteia.