Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Modificari fiscale 26 septembrie - 2 octombrie 2022

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil

1. O.M.F. nr. 2.062/2022 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2022

Publicat in: M.Of. nr. 948 din  28.09.2022 
 
Ce prevede: Ordinul stabileste valoarea nominala a tichetelor de cresa pentru semestrul II al anului 2022, incepand cu luna octombrie 2022 si pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2023, respectiv februarie 2023 si martie 2023. Valoarea sumei lunare care se acorda sub forma de tichete de cresa este de 570 lei (o crestere cu 50 lei fata de valoarea anterioara - 520 lei).
 
2. O.A.N.A.F. nr. 1711/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
 
Publicat in: M.Of. nr. 951 din  29.09.2022 
 
Ce prevede: Ordinul aproba modelul formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare, respectiv formularele F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, cuprinzand informatiile raportate in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Institutiile financiare raportoare depun formularele prevazute la art. 1, chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.
 
3. O.U.G. nr. 132/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative
 
Publicat in: M.Of. nr. 957 din  30.09.2022 
 
Ce prevede: Ordinul aduce modificari si completari OUG 41/2022 cu privire la Sistemul national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport:

Principalele modificari vizeaza:
  • Redefinirea unor termeni: partida de bunuri, organizatorul transportului, transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat in cazul bunurilor care fac obiectul unui export, transfer intre gestiuni, tranzactii intracomunitare, data declarata pentru inceperea transportului, codul UIT
  • Implementarea in sistem a transporturilor efectuate in nume propriu, transportul bunurilor returnate, care nu au facut obiectul receptiei, transportul in cadrul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului 
Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport revine si urmatorilor utilizatori, introdusi la art. 8 din ordonanta de urgenta:
- operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
- prestatorului de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
- beneficiarului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru al Uniunii Europene, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
- clientului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
- furnizorului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania, cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.
 
  • Introducerea unor obligatii noi pentru organizatorul sau operatorul de transport: organizatorul transportului sau operatorul de transport, dupa caz, are obligatia sa actualizeze, in perioada de valabilitate a codului UIT, informatiile privind identificarea vehiculului de transport rutier ori de cate ori acestea se modifica, inainte de repunerea in miscare.
  • Reglementarea situatiei in care sistemul nu este functional - in situatia in care, la punerea in miscare a mijlocului de transport incarcat cu bunuri cu risc fiscal ridicat sau pe parcursul desfasurarii transportului, Sistemul RO e-Transport nu este functional, obligatia de declarare ori de actualizare se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului. Perioadele de nefunctionare a Sistemului RO eTransport vor fi publicate pe paginile de internet ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Ministerului Finantelor In acest caz obligatiile trebuiesc indeplinite pana la sfarsitul urmatoarei zile lucratoare repunerii in functiune a sistemului, inclusiv pentru transporturile incheiate.
  • Introducerea obligatiei conducatorului vehiculului de transport de a prezenta documentele care insotesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat si ofiterilor si agentilor de politie din cadrul Politiei Romane, la solicitarea acestora. Politia Romana va avea acces informatic la Sistemul RO e-Transport.
  • Introducerea unui termen de valabilitate a codului UIT de 15 zile calendaristice pentru achizitii intracomunitare, tranzactii intracomunitare aflate in tranzit, nontransferurilor si stocurilor la dispozitia clientului. Pentru celelalte operatiuni se mentine termenul de 5 zile calendaristice.
  • In cazul in care din documentele detinute de catre depozitari, in cazul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit nu rezulta incadrarea bunurilor transportate in categoria bunurilor cu risc fiscal ridicat, acestia au obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate in cadrul unei partide de bunuri.
  • Prorogarea aplicarii prevederilor privind contraventiile si sanctiunile pana la 1 ianuarie 2023.
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar012024

Intocmirea situatiilor financiare anuale consolidate

de Profeanu Laura 01 Mar 2024
Articolul de fata isi propune sa ofere o perspectiva clara asupra procedurilor de intocmire a situatiilor financiare anuale consolidate, cu un accent deosebit pe bilantul consolidat si contul de profit si pierdere consolidat. Aceste componente esentiale ale raportarii financiare sunt importante pentru intelegerea pozitiei financiare si a performantei operationale ale unui grup de companii, ...
Mar012024

Clarificari esentiale privind notele explicative la situatiile financiare anuale

de Profeanu Laura 01 Mar 2024
In conformitate cu reglementarile contabile actuale, notele explicative atasate situatiilor financiare anuale, joaca un rol important in asigurarea transparentei si furnizarea unei imagini fidele a pozitiei financiare a entitatilor. Aceste note ofera detalii suplimentare care nu sunt direct vizibile in situatiile financiare, permitand astfel partilor interesate sa inteleaga mai bine performanta ...
Ian292024

Urgent si Important! Termenul din 31 martie 2024 nu se refera la depunerea situatiilor financiare pentru anul 2023, ci pentru anii anteriori

de Profeanu Laura 29 Ian 2024
Conform informatiilor recente furnizate de Ministerul Finantelor si ANAF, microfirmele sunt obligate sa depuna situatiile financiare restante pentru anul 2022 si/sau pentru alti ani anteriori pana la data de 31 martie 2024. Aceasta cerinta este stabilita prin OUG 115/2023 si este importanta pentru aplicarea impozitului micro in anul fiscal 2024. Exista o clarificare importanta facuta de ...
Dec272023

Cresterea valorii tichetelor de masa de la 01 ianuarie 2024: Masura adoptata prin OUG nr. 69/2023

de Profeanu Laura 27 Dec 2023
Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta de Urgenta nr. 69/2023 pentru a modifica valoarea nominala a tichetelor de masa, o masura necesara in contextul cresterii preturilor la energie si a impactului economic generat de criza din Ucraina. Modificarile aduse de OUG 69/2023 (in vigoare de la 27 iulie 2023): Articolul 14 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost ...
Dec212023

OUG 115/2023. Pentru aplicarea impozitului micro in 2024, situatiile financiare anuale trebuie depuse pana la 31 martie 2024

de Profeanu Laura 21 Dec 2023
Incepand din anul 2024, firmele din Romania care doresc sa aplice regimul de impozitare micro, vor trebui sa indeplineasca o conditie suplimentara impusa de OUG nr. 115/2023. Aceasta conditie noua consta in depunerea la termenul legal a situatiilor financiare anuale, acolo unde aceasta obligatie este aplicabila. Conform noilor reglementari, pentru a putea aplica acest regim in 2024, firmele ...
Dec182023

2024 marcheaza startul noilor Beneficii Extrasalariale: Tichete pentru Servicii Casnice

de Profeanu Laura 18 Dec 2023
Incepand cu 01 ianuarie 2024, peisajul beneficiilor extrasalariale se va imbogati semnificativ. O noutate legislativa, introdusa prin Legea nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, permite angajatorilor sa ofere tichete pentru servicii casnice, alaturi de cele deja cunoscute, cum ar fi tichetele de masa sau cadou. Aceasta noutate este parte a unui efort mai larg de a ...