Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 14 Mai 2024

Noi reglementari privind registrele si formularele obligatorii specifice in domeniul jocurilor de noroc de la 01 iulie 2016

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.

Incepand cu data de 1 iulie 2016 organizatorii de jocuri de noroc utilizeaza registrele si formularele reglementate prin Ordinul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc nr. 135/2016.
Prin acest ordin s-au aprobat Normele generale de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor obligatorii specifice in domeniul jocurilor de noroc, Normele specifice de completare si utilizare a registrelor si formularelor obligatorii specifice in domeniul jocurilor de noroc precum si modelele registrelor si formularelor obligatorii, pe tipuri de jocuri de noroc, astfel:

A. Jocurile de noroc de tip pariuri
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare si cumulat pe an de autorizare

B. Jocuri de noroc caracteristice cazinourilor

1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia bonusurilor acordate zilnic

C. Jocurile de noroc de tip cluburi si turneele de poker/festival poker
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia bonusurilor acordate zilnic

D. Jocurile de noroc de slot machine
1. Situatia veniturilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare
3. Situatia castigurilor jackpot zilnice, acordate prin intermediul sistemelelor jackpot
4. Situatia castigurilor jackpot lunare, acordate prin intermediul sistemelelor jackpot
5. Situatia bonusurilor acordate zilnic
6. Situatia bonusurilor acordate lunar

E. Jocurile de noroc de tip bingo desfasurate in sali de joc si bingo televizat
1. Sinteza jocurilor zilnice
2. Situatia veniturilor lunare

F. Jocurile de noroc de tip tombola
Situatia veniturilor

Modelele documentelor financiar-contabile specifice jocurilor de noroc pot fi adaptate de entitati, in functie de necesitatile acestora. Documentele pot fi intocmite pe suport hartie sau in format electronic, iar la solicitarea persoanelor cu atributii de control acestea vor fi prezentate la momentul controlului numai pe suport hartie, semnate de catre un reprezentant al operatorului economic.

Circuitul formularelor si registrelor, precum si numarul de exemplare al acestora se stabilesc prin proceduri proprii privind organizarea si conducerea contabilitatii, aprobate de administratorul entitatii sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective. Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:

   - persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;

   - fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;

   - entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

In conditiile in care formularele si registrele obligatorii sunt intocmite si preluate in contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie element obligatoriu. In astfel de situatii trebuie sa se stabileasca prin proceduri proprii modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat, dupa caz, efectuarea operatiunilor respective.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai012024

Modificari ale Sistemului informatic national RO e-Case de marcat electronice in vederea precompletarii decontului de TVA

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Executivul a adoptat un proiect de Ordonanta de Urgenta care impune modificari in modul in care casele de marcat transmit informatii catre autoritatile fiscale, pentru functionarea eficienta a noului sistem RO e-TVA, destinat precompletarii deconturilor de TVA. In acest context, al adoptarii si implementarii sistemului informatic national RO e-TVA, este foarte importanta intelegerea corelatiilor ...
Mar052024

Impozitarea veniturilor din premii si din jocuri de noroc

de Profeanu Laura 05 Mar 2024
Participarea la concursuri, loterii sau diverse jocuri de noroc, poate aduce venituri suplimentare, fie in bani, fie in natura. In acest context, Codul Fiscal stabileste un cadru bine definit pentru impozitarea acestor tipuri de venituri, prin articolele 108, 109 si 110, precum si prin normele metodologice de aplicare. Venituri din premii Conform art. 108 din Codul Fiscal, veniturile din ...
Mar022024

Corectarea erorilor din documentele de plata

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
In complexitatea administrarii fiscale, erorile in documentele de plata pot crea probleme atat pentru contribuabili, cat si pentru autoritatile fiscale. Codul de Procedura Fiscala, prin art. 164, ofera un cadru clar pentru corectarea acestor erori, asigurand astfel integritatea si eficienta sistemului fiscal. Acesta informare isi propune sa ofere o intelegere detaliata a dispozitiilor art. ...
Feb282024

Clarificari de la Ministerul Finantelor privind tratamentul contabil al garantiilor in sistemul de garantie-returnare pentru ambalaje nereutilizabile

de Profeanu Laura 28 Feb 2024
In contextul implementarii sistemului de garantie-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile, Ministerul Finantelor a oferit clarificari privind tratamentul contabil al garantiilor retinute de comercianti. Aceste prevederi se bazeaza pe Hotararea Guvernului nr. 1074/2021, care stabileste cadrul legal pentru SGR, si sunt disponibile pe pagina oficiala a Ministerului ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din registrul comertului

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Incepand cu 20 martie 2024, se modifica tarifele pentru serviciile oferite de catre  Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru eliberarea de informatii si documente. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 19 februarie 2024, Ordinul nr. 380/C/2024, emis de Ministerul Justitiei, detaliaza noua structura tarifara aplicabila din 20 martie 2024. Vechile si noile ...
Feb212024

Se modifica tarifele pentru informatiile si documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolventa

de Profeanu Laura 21 Feb 2024
Pe fondul unei economii dinamice, in care procedurile de insolventa reprezinta un aspect important pentru mediul de afaceri, Ministerul Justitiei a emis Ordinul nr. 381/C/2024. Acest act normativ, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 19 februarie 2024, introduce o serie de modificari la tarifele pentru eliberarea de informatii si documente din Buletinul procedurilor de insolventa. ...