Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Mai 2024

Noi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilor

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Reduceri comerciale acordate pentru livrari intracomunitare de bunuri. TratamIncepand cu data de 01 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator publicat in MOF nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 30 iulie 2015.

Noul ordin aduce schimbari semnificative pentru aplicarea acestei scutiri. Vom vedea in continuare care sunt acestea:

1. Eliminarea plafonului anual de 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) venituri realizate in anul precedent pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit. Acest plafon nu se recalcula proportional cu perioada de activitate desfasurata ingreunand astfel aplicarea scutirii de catre persoanele care se infiintau in cursul unui an - incepand cu anul urmator infiintarii. Spre exemplu, o persoana juridica infintata in luna octombrie 2016 nu ar fi putut sa aplice aceasta scutire in anul 2017 daca nu realiza in perioada octombrie – decembrie 2016 un venit de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficia de scutirea de impozit pe venit.

Concret, incepand cu veniturile aferente lunii februarie 2017 angajatii operatorilor economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
   a) posturile pe care sunt angajati corespund listei cuprinzand ocupatiile mentionate in anexa;
   b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
   c) detin o diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau detin o diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata, si presteaza efectiv una dintre activitatile prevazute in anexa;
   d) angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice venituri din activitatea de creatie de programe pentru calculator.
Astfel, legat de veniturile angajatorului, conform noilor prevederi, conditia care trebuie indeplinita este ca acesta sa realizeze, in anul precedent si sa inregistreze distinct in balanta analitica, venituri din activitatea de creatie de programe pentru calculator. Astfel, pentru ca angajatii sa beneficieze de aceasta scutire angajatorul trebuie sa obtina venituri din activitatea de creatie de programe pentru calculator si nu doar sa creeze softuri pentru utilizarea interna de catre companie.


2. Eliminarea scutirii pentru angajatii persoanelor juridice romane de drept public.


3. Scutirea poate fi aplicata si de catre societatile care se infiinteaza in cursul anului fiscal si cele care se reorganizeaza in cursul anului. Anterior, aceste persoane puteau aplica scutirea de impozit doar incepand cu anul fiscal urmator infiintarii daca in anul infiintarii realizau venituri peste plafonul de 10.000 dolari S.U.A. pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit si indeplineau si celelate conditii.
 
Astfel, societatile care se infiinteaza in cursul anului fiscal, in vederea beneficierii de facilitatea fiscala sunt exceptate de la indeplinirea conditiei prevazute la lit. d) privind realizarea de venituri din activitatea de creatie de programe pentru calculator, pentru anul infiintarii si pentru anul fiscal urmator.
Societatile care au facut in cursul anului obiectul unei reorganizari potrivit legii, in vederea beneficierii de aceasta scutire sunt exceptate de la indeplinirea conditiei prevazute la lit. d) privind realizarea de venituri din activitatea de creatie de programe pentru calculator pentru anul in care s-a produs operatiunea de reorganizare.

4. Definitia activitatii de creare de programe pentru calculator a fost completata cu prevederea potrivit careia activitatea trebuie sa fie prestata in scopul realizarii unui produs final sau a unei componente a unui produs final, destinat comercializarii.  

Astfel, activitatea de creatie de programe pentru calculator, in sensul prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, reprezinta prestarea efectiva a uneia dintre activitatile de creare de programe pentru calculator corespunzatoare ocupatiilor specifice mentionate in anexa in scopul realizarii unui produs final sau a unei componente a unui produs final, destinat comercializarii.

5. Cu privire la documentele justificative pentru aplicarea scutirii, diploma si contractul individual de munca se vor pastra in copii cu mentiunea „conform cu originalul” nemaifiind necesare copii legalizate. Dosarul cuprinzand documentele justificative se va pastra la sediul angajatorului in vederea controlului. In situatia in care angajatorul pastreaza documentele justificative in format electronic, acestea vor fi semnate cu semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat, furnizat de un furnizor de servicii acreditat.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai142024

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat - formularul 230

de Profeanu Laura 14 Mai 2024
Salariatii din Romania pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul stabilit potrivit art. 78 alin. (6) si art. 82 alin. (6) din Codul fiscal, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Depunerea formularului 230 este optionala, oferind fiecarui salariat libertatea de a alege daca doreste sau nu sa participe la acest proces. Termenul ...
Mai092024

Impozit suplimentar pentru institutiile de credit - impozitul pe cifra de afaceri

de Profeanu Laura 09 Mai 2024
Legea 296/2023 a introdus in Codul fiscal la art. Art. 18^2, un impozit suplimentar pentru institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine. Masura vizeaza cresterea veniturilor bugetare prin impunerea unei taxari mai agresive asupra sectorului bancar, recunoscut pentru generarea de venituri ...
Mai022024

Regimul special pentru aurul de investitii

de Profeanu Laura 02 Mai 2024
Aurul de investitii este definit la art. 313 din Codul Fiscal, ca: - aur, sub forma de lingouri sau plachete, cu o puritate minima de 995 la mie, care sunt tranzactionate pe pietele de metale pretioase; - monedele de aur care indeplinesc anumite conditii de puritate si istoric, si care sunt vandute la un pret care nu depaseste cu mai mult de 80% valoarea de piata a aurului continut. Criterii ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr272024

Impozitarea castigurilor din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
Investitiile in instrumente financiare derivate, ofera oportunitati semnificative, dar vin si cu responsabilitati fiscale pe masura. Doar o intelegere aprofundata a acestor aspecte ajuta la o gestionarea eficienta si conforma a portofoliilor de investitii. Castigurile din transferul titlurilor de valoare, sunt, din punct de vedere fiscal, venituri din investitii, definite la art. 91 lit. c) ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...