O noua prorogare a termenelor pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

06 Feb 2017
Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.
Desi pana pana la data de 30 iunie 2016 trebuia aprobata legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (actualiazarea normelor metodologice de aplicare, publicarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale s.a.) acest lucru nu a fost realizat. Avand in vedere ca nu a fost reglementat cadrul legislativ, la sfarsitul anului trecut, prin OUG 98/2016 s-au prevazut noi termene pentru implementarea noilor case de marcat. Este a treia amanare a termenelor de la introducerea prevederilor cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal, prin OUG 91/2014.
Aceasta noua prorogare a termenelor se datoreaza faptului ca, in lipsa unui cadru normativ complet, incepand cu data de 1 ianuarie 2017 nu ar fi putut fi disponibile pe piata nici aparate de marcat electronice fiscale cu rola-jurnal pentru care legea prevedea interdictia de comercializare si nici aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru care nu au fost inca parcurse toate etapele de implementare, lucru care ar conduce la un blocaj al activitatii operatorilor economici care deschid noi afaceri dupa data de 1 ianuarie 2017. De asemenea, marii contribuabili s-a fi aflat in imposibilitatea de a respecta obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic incepand cu data de 1 aprilie 2017, cu consecinta aplicarii sanctiunilor prevazute de lege, desi nerespectarea obligatiei nu ar fi fost imputabila acestora.
Noile termene prevazute de OUG 98/2016 sunt:
- incepand cu data de 1 iulie 2017, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.
- incepand cu data de 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.
- operatorii economici vor avea obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic incepand cu: 1 ianuarie 2018 - marii contribuabili, 1 aprilie 2018 - contribuabilii mijlocii, 1 august 2018 - contribuabilii mici.
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale urmeaza sa fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 1 noiembrie 2018.
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, trebuiesc modificate pana la data de 31 martie 2017.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
26Iun2025
Declarare factura cod 381 in D406
de
Gina Popescu
valabil la 26 Iun 2025
Intrebare:
Declararea facturilor storno in SAF-T, ulterioare unei facturi cu cod 751.
Societatea noastra efectueaza vanzari prin casa de marcat, emitand bonuri fiscale pentru vanzarile respective, iar la cererea clientilor, emite facturi cu codul 751 si respectiv facturi pentru retur de marfa cu codul 380 si suma negativa, pe care le transmite in sistemul RO E-FACTURA. Aceste facturi se declara ...
26Iun2025
Marfuri folosite in scopul promovarii societatii
de
Gina Popescu
valabil la 26 Iun 2025
Intrebare:
O societate care are ca obiect de activitate comert cu amanuntul de produse alimentare a organizat un eveniment de marketing si publicitate la deschiderea magazinului. Acest eveniment a fost organizat in colaborare cu o firma care face si promovare in online in baza unui contract. La eveniment au parfticipat aproximativ 30 persoane care au consumat produse din magazin.
Intrebare:
Va rog sa ...
15Iun2025
Dublarea sumelor in e-TVA din cauza facturilor tip 751 si a rapoartelor Z transmise simultan
de
Profeanu Laura
valabil la 15 Iun 2025
Intrebare:
O societate emite facturi fiscale pentru toate incasarile realizate prin casele de marcat, iar in acest context, rapoartele Z nu mai sunt inregistrate separat, pentru a evita dublarea sumelor. Mentionez ca avem in jur de 8 case de marcat.
Cu toate acestea, in fiecare luna apar diferente in Predecontul de TVA (emis de ANAF), diferente ce par a fi generate de dublarea sumelor, intrucat se ...
11Iun2025
Vanzare catre persoane fizice, incasare in numerar, card bancar, casa de marcat
de
Elena Garofil
valabil la 11 Iun 2025
Intrebare:
Ce variante sunt pentru o societate, care are ca activitate productia de prajituri, sa preia comenzi si de la persoane fizice fara a utiliza casa de marcat? Incasarile se vor face cu card bancar la sediul societatii, locul de unde se ridica si comanda. Se poate emite factura pentru persoane fizice cu plata prin card? Este obligatorie gestiunea cu amanuntul?
03Iun2025
Facturare in scop contabil dupa emitere bon fiscal
de
Vera Constantin
valabil la 03 Iun 2025
Intrebare:
In luna mai 2025 s-a facturat catre o persoana fizica marfa livrata in suma de 4.500 lei. Factura s-a transmis prin SPV catre persoana fizica.
In luna iunie 2025 clientul doreste sa plateasca marfa cu numerar. Putem storna factura initiala si emitem o noua factura identica, pe care sa o incasam prin casa de marcat?
Daca procedem ca in situatia prezentata, care sunt sanctiunile?
15Mai2025
Servicii de asistenta rutiera. Casa de marcat
de
Vera Constantin
valabil la 15 Mai 2025
Intrebare:
Este o societate care presteaza servicii de asistenta rutiera (tractare auto) obligata conform legislatiei in vigoare, sa detina aparat de marcat electronic fiscal (casa de marcat)?
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right