O noua prorogare a termenelor pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

06 Feb 2017
Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.
Desi pana pana la data de 30 iunie 2016 trebuia aprobata legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (actualiazarea normelor metodologice de aplicare, publicarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale s.a.) acest lucru nu a fost realizat. Avand in vedere ca nu a fost reglementat cadrul legislativ, la sfarsitul anului trecut, prin OUG 98/2016 s-au prevazut noi termene pentru implementarea noilor case de marcat. Este a treia amanare a termenelor de la introducerea prevederilor cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal, prin OUG 91/2014.
Aceasta noua prorogare a termenelor se datoreaza faptului ca, in lipsa unui cadru normativ complet, incepand cu data de 1 ianuarie 2017 nu ar fi putut fi disponibile pe piata nici aparate de marcat electronice fiscale cu rola-jurnal pentru care legea prevedea interdictia de comercializare si nici aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru care nu au fost inca parcurse toate etapele de implementare, lucru care ar conduce la un blocaj al activitatii operatorilor economici care deschid noi afaceri dupa data de 1 ianuarie 2017. De asemenea, marii contribuabili s-a fi aflat in imposibilitatea de a respecta obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic incepand cu data de 1 aprilie 2017, cu consecinta aplicarii sanctiunilor prevazute de lege, desi nerespectarea obligatiei nu ar fi fost imputabila acestora.
Noile termene prevazute de OUG 98/2016 sunt:
- incepand cu data de 1 iulie 2017, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.
- incepand cu data de 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.
- operatorii economici vor avea obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic incepand cu: 1 ianuarie 2018 - marii contribuabili, 1 aprilie 2018 - contribuabilii mijlocii, 1 august 2018 - contribuabilii mici.
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale urmeaza sa fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 1 noiembrie 2018.
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, trebuiesc modificate pana la data de 31 martie 2017.
Cum vi s-a parut articolul?
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
24Oct2025
Obligatiile utilizarii AMEF de catre profesiile liberale
de
Alexandru Palaghia
valabil la 24 Oct 2025
Intrebare:
Persoana este infiintata la ANAF.
Va rog sa imi comunicati daca are obligativitatea detinerii unei case de marcat pentru serviciile pe care le presteaza atat la persoane juridice, cat si la persoane fizice.
Rog sa specificati si temeiul legal.
Va multumesc!
20Oct2025
Pastrarea chitantelor emise de POS-urile bancare
de
Vera Constantin
valabil la 20 Oct 2025
Intrebare:
Societatea noastra are ca obiect de activitate comertul cu amanuntul si are 83 case de marcat. Care este termenul de pastrare al chitantelor emise de POS-urile atasate caselor de marcat. Este obligatorie listarea acestora in doua exemplare, unul pentru societate si unul pentru a fi inmanat clientului?
10Oct2025
Emiterea facturilor de catre o PFI care nu detine casa de marcat
de
Olga Crevelescu
valabil la 10 Oct 2025
Intrebare:
Este obligatorie emiterea facturii catre persoanele fizice in situatia in care prestatorul desfasoara o profesie liberala si emite chitante ca document justificativ pentru incasari? Multumesc.
01Oct2025
Mentenanta casa de marcat. Client din UK
de
Vera Constantin
valabil la 01 Oct 2025
Intrebare:
Furnizor: Persoana juridica romana, platitoare de TVA, furnizor de case de marcat si servicii de service si mentenanta case de marcat
Client: Persoana juridica din Marea Britanie, intermediar pt o persoana juridica romana platitoare de tva
Contractul: servicii de mentenanta si service casa de marcat
Factura se va intocmi cu sau fara TVA, tinand seama de faptul ca furnizorul va factura ...
30Sep2025
Casa de marcat, e-Factura, operatiuni scutite, incasare prin platforme specializate
de
Elena Garofil
valabil la 30 Sep 2025
Intrebare:
Referitor la casa de marcat, e-Factura si substitute de numerar, va rugam sa ne dati clarificari privind obligatiile declarative si fiscale in urmatoarele situatii:
1. Pentru serviciile scutite de TVA fara drept de deducere, incasate de la persoane fizice prin virament bancar, exista obligatia emiterii unei facturi si transmiterii acesteia in sistemul RO e-Factura, conform legislatiei in ...
25Sep2025
Obligatia utilizarii AMEF la comertul cu amanuntul
de
Alexandru Palaghia
valabil la 25 Sep 2025
Intrebare:
O societate care are ca obiect de activitate comert cu ridicata produse de feronerie, poate ocazional factura catre persoane fizice si sa incaseze contravaloarea facturii cu cardul (pos) sau este obligatoriu transfer bancar? Multumim.
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right



Un produs marca 