Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 10 Mai 2024

ORDIN nr. 1428 din 26 august 2013

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
22 Ian 2014


ORDIN nr. 1428 din 26 august 2013 pentru aprobarea Conventiei privind implementarea masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, a Contractului de garantare, a Conventiei de fideiusiune si a modelului inscrisului denumit "Titlu de creanta", prevazut la art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor

Avand in vedere:
- prevederile art. 22 alin. (2) si (3), art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
- dispozitiile art. 37 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare,
in vederea reglementarii conditiilor necesare facilitarii aplicarii masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
In temeiul:
- art. 34 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare;
- art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- in temeiul art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, si ministrul delegat pentru buget emit urmatorul ordin:
 Art. 1
Se aproba modelul Conventiei privind implementarea masurilor de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, prevazuta la art. 22 alin. (2) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
 Art. 2
Se aproba modelul Contractului de garantare, prevazut la art. 34 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare, prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
 Art. 3
(1)Se aproba modelul Conventiei de fideiusiune, prevazuta la art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexele nr. 3a si 3b, care fac parte integranta din prezentul ordin.
(2)In vederea incheierii conventiilor de fideiusiune prevazute la alin. (1), Ministerul Finantelor Publice mandateaza directiile generale regionale ale finantelor publice sa semneze aceste conventii in numele Ministerului Finantelor Publice.
 Art. 4
Se aproba modelul inscrisului denumit "Titlu de creanta", prevazut la art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexa nr. 4, care face parte integranta din prezentul ordin.
 Art. 5
Ministerul Finantelor Publice, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN, precum si finantatorii vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 Art. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA nr. 1: CONVENTIE din .............. privind implementarea masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor

- Model -
CONVENTIE din .............. privind implementarea masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor
Incheiata in temeiul art. 22 alin. (2) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 493 din 11 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 31 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 10 octombrie 2011, cu completarile ulterioare, intre:
Ministerul Finantelor Publice, autoritate a administratiei publice centrale, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat de .............., in calitate de ..................., denumit in continuare MFP,
si
Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social in municipiul Bucuresti, str. Stefan Iulian nr. 38, sectorul 1, inmatriculat in registrul comertului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de inregistrare 14367083, inregistrat in Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 si in Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de .................., in calitate de ........................., si de ...................., in calitate de .................., denumit in continuare FNGCIMM.
 
CAPITOLUL I: Obiectul conventiei
 Art. 1
(1)Prezenta conventie reglementeaza termenii si conditiile mandatului acordat FNGCIMM de catre MFP, precum si drepturile si obligatiile partilor privind acordarea, monitorizarea, raportarea si executarea garantiilor rezultate din aplicarea masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor.
(2)Masurile au in vedere facilitarea accesului asociatiilor de proprietari - persoane juridice fara scop patrimonial si al persoanelor fizice proprietare ale locuintelor unifamiliale, detinatoare ale cladirilor care, prin nivelul de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, pun in pericol sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta populatiei si/sau afecteaza calitatea mediului inconjurator, a cadrului urban construit si a spatiilor publice urbane, la contractarea de credite bancare, acordate de institutii de credit, denumite in continuare finantatori: cu garantie guvernamentala si cu dobanda subventionata, pentru executarea lucrarilor de interventie pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor de locuit, prevazute la art. 6 din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si, dupa caz, a lucrarilor de interventie privind reabilitarea cladirii de locuit, mentionate la art. 7 din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3)Odata cu executarea lucrarilor de interventie prevazute la art. 6 din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se pot executa si lucrarile de reabilitare termica a anvelopei cladirii de locuit, in conditiile legislatiei in vigoare privind cresterea performantei energetice a cladirilor.
(4)Sursa de plata a valorii partiale sau totale de executare a garantiilor emise de FNGCIMM in numele si in contul statului este bugetul de stat, prin bugetul MFP - Actiuni generale.
(5)Plafonul anual al garantiilor care pot fi emise potrivit art. 22 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste de MFP si se aproba prin hotarare a Guvernului.
(6)Termenii utilizati in prezenta conventie au semnificatiile prevazute in anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare.
 
CAPITOLUL II: Continutul mandatului
 Art. 2
MFP, in calitate de reprezentant al statului, are urmatoarele obligatii:
a)sa propuna Guvernului plafonul anual al garantiilor care pot fi emise conform art. 25 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)sa efectueze plata valorii partiale de executare a garantiei in contul finantatorilor, de maximum 5 ori pe durata unui credit, in baza deciziei de aprobare a cererii partiale de plata, transmisa de FNGCIMM conform cap. IV;
c)sa efectueze plata valorii totale de executare a garantiei in contul finantatorilor, dupa efectuarea a 5 plati aferente valorii partiale de executare a garantiei pe durata unui credit, in baza deciziei de aprobare a cererii totale de plata, transmisa de FNGCIMM conform cap. IV;
d)sa transmita FNGCIMM si finantatorului eventuale clarificari necesare pentru executarea operatiunilor ce decurg din mandatul primit;
e)sa tina evidenta platilor efectuate pe fiecare beneficiar, asigurandu-se ca plata valorii totale de executare a garantiei se realizeaza in cazul in care, pentru a sasea oara, beneficiarul creditului garantat nu ramburseaza la scadenta rata de capital, partial sau integral;
f)sa negocieze semestrial nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM, calculat pe an, la soldul creditului garantat; ministrul finantelor publice trebuie sa emita ordinul privind aprobarea nivelului comisionului datorat FNGCIMM pentru acordarea si gestionarea garantiilor acordate potrivit art. 35 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare.
 Art. 3
FNGCIMM, in calitate de mandatar, are urmatoarele obligatii:
a)sa elaboreze si sa aprobe, prin organele sale statutare, instructiunile generale aplicabile finantatorilor in privinta acordarii, monitorizarii, raportarii si executarii garantiilor acordate pentru creditele bancare destinate realizari lucrarilor de interventie pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala, denumite in continuare instructiuni generale;
b)sa acorde garantia in conditiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare, si instructiunilor generale;
c)sa urmareasca si sa verifice indeplinirea de catre finantator a tuturor obligatiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele si in conditiile prevazute de acesta;
d)sa urmareasca periodic stadiul derularii creditului garantat, pe baza situatiilor furnizate de catre finantatori, conform prevederilor contractului de garantare;
e)sa monitorizeze incadrarea valorii garantiilor acordate in plafonul anual aprobat conform art. 25 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
f)sa aprobe plata partiala sau totala a garantiei, dupa caz, numai in conditiile expres prevazute in contractele de garantare incheiate cu finantatorii si beneficiarii si in instructiunile generale;
g)sa comunice MFP situatia platilor de efectuat aferente garantiilor emise conform Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, insotita de deciziile de aprobare a cererilor de plata si de conventiile de fidejusiune, incheiate de proprietarul/proprietarii restantieri in cazul in care asociatia de proprietari, prin reprezentantii sai legali, si-a indeplinit obligatia de a identifica pe propria raspundere proprietarii restantieri, asa cum a fost prevazuta la art. 32 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011,cu completarile ulterioare. In caz contrar, vor fi comunicate conventiile de fideiusiune incheiate de catre toti proprietarii locuintelor dintr-o cladire tip bloc de locuinte;
h)sa tina o evidenta a deciziilor de aprobare/respingere a platilor efectuate in contul fiecarei garantii, asigurandu-se ca deciziile de aprobare a platii valorii totale de executare a garantiei se efectueaza numai dupa ce au fost emise 5 decizii de aprobare a platilor aferente valorilor partiale de executare a unei garantii pe durata unui credit;
i)sa transmita MFP rapoartele prevazute la cap. III, la termenele stabilite in art. 4 alin. (2);
j)sa tina o evidenta a garantiilor acordate in conditiile Programului privind cresterea calitatii arhitectural ambientale a cladirilor, pe categorii de beneficiari, asigurandu-se ca un beneficiar acceseaza o singura garantie guvernamentala pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor;
k)sa indeplineasca orice alte atributii care ii revin in calitate de mandatar, necesare bunei derulari a masurilor de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor de locuit, solicitate de MFP.
 
CAPITOLUL III: Raportari
 Art. 4
 (1)Pe parcursul derularii prezentei conventii, FNGCIMM va transmite MFP urmatoarele raportari:
a)situatia garantiilor acordate de FNGCIMM, consolidate pe finantatori, cu evidentierea detaliata a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 1);
b)situatia scadentarului estimativ al rambursarilor de rate de capital aferente creditelor garantate de catre FNGCIMM in numele si in contul statului, consolidate pe finantatori, cu evidentierea detaliata a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 2);
c)situatia rambursarilor de rate de capital efectuate in contul creditelor garantate de catre FNGCIMM in numele si contul statului, consolidate pe finantatori, cu evidentierea detaliata a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 3).
(2)Anexele nr. 1-3 se transmit lunar, pana in penultima zi lucratoare a lunii curente pentru luna precedenta.
 Art. 5
(1)Agentia Nationala de Administrare Fiscala raporteaza directiei de specialitate din cadrul MFP situatia stingerii creantelor fiscale datorate de beneficiarii de garantii in cadrul masurilor de reabilitare structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor prin modalitatile de executare silita.
(2)Transmiterea raportarii prevazute la alin. (1) se efectueaza trimestrial, pana in a 15-a zi calendaristica a lunii urmatoare incheierii trimestrului.
 
CAPITOLUL IV: Plata garantiei
 Art. 6
Cererile de plata partiala si totala se aproba de catre FNGCIMM, conform prevederilor art. 32 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare, instructiunilor generale si dispozitiilor din contractele de garantare incheiate cu finantatorii si beneficiarii.
 Art. 7
(1)Plata valorii partiale de executare a garantiei se efectueaza de catre MFP in contul finantatorului, de maximum 5 ori pe durata unui credit garantat.
(2)Plata valorii totale de executare a garantiei se efectueaza de catre MFP in contul finantatorilor, in cazul in care beneficiarii, pentru a sasea oara, nu ramburseaza la scadenta rata de capital, partial sau integral.
(3)Platile prevazute la alin. (1) si (2) se fac in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de catre FNGCIMM a cererilor de plata partiala, respectiv totala, fara a depasi 90 de zile calendaristice restante la plata de catre beneficiar.
 Art. 8
(1)FNGCIMM transmite MFP deciziile de aprobare a cererilor de plata partiala sau totala pentru fiecare garantie, in termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plata de la finantator, vizate cu "bun de plata", impreuna cu un exemplar original al fiecarui contract de garantare.
(2)Decizia astfel cum este mentionata la alin. (1) reprezinta documentul justificativ pe baza caruia MFP efectueaza plata catre finantator a valorii de executare a garantiei, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia.
(3)Comunicarile prevazute la alin. (1) si (2) se adreseaza Directiei generale de trezorerie si datorie publica din cadrul MFP si se fac prin curier la sediul MFP.
 Art. 9
(1)Sumele aferente platilor efectuate in contul finantatorilor conform art. 7 se recupereaza prin executare silita, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul MFP, de catre organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementarilor legale in materia colectarii creantelor fiscale. Creantele individualizate in aceste titluri sunt asimilate creantelor fiscale.
(2)In termen de 15 zile calendaristice de la data efectuarii fiecarei plati, inscrisul, impreuna cu dovada comunicarii acestuia catre debitorul beneficiar al creditului garantat si proprietarul din asociatia de proprietari beneficiar al creditului garantat, dupa caz, insotite de contractul de garantare in original sau copie certificata, dupa caz, precum si documentele care au stat la baza acordarii garantiei se transmit de catre directia de specialitate din cadrul MFP organelor competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a caror raza teritoriala are domiciliul fiscal debitorul, in vederea inscrierii in evidenta fiscala a acestora.
(3)Dupa expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicarii inscrisului prevazut la alin. (2) catre debitor, titlul de creanta devine titlu executoriu, in temeiul caruia organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor proceda la aplicarea modalitatilor de executare silita potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4)Creantele prevazute la alin. (3) se pot stinge si prin celelalte modalitati prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
CAPITOLUL V: Confidentialitate
 Art. 10
(1)Partile sunt obligate sa pastreze confidentialitatea asupra tuturor faptelor, datelor si informatiilor referitoare la activitatea desfasurata, precum si asupra oricarui fapt, oricaror date sau informatii, aflate la dispozitia lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relatiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finantarilor garantate ori informatii referitoare la contractele incheiate cu clientii sau serviciile prestate pentru acestia, cu asigurarea liberului acces la informatiile de interes public conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)In intelesul prezentului articol, se considera client orice persoana fizica sau juridica ce beneficiaza ori a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale partilor, in contextul derularii masurilor de sprijin pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor.
 Art. 11
Persoanele care participa, sub orice forma, la administrarea, conducerea ori activitatea partilor au obligatia sa pastreze confidentialitatea asupra oricarui fapt, a oricaror date sau informatii la care se refera art. 10, de care au luat cunostinta in cursul exercitarii atributiilor lor in cadrul derularii Programului privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor si al executarii prezentei conventii, si nu au dreptul sa le utilizeze in folos personal sau in folosul altuia, direct ori indirect. Aceasta obligatie subzista si dupa incetarea activitatii in cadrul partilor semnatare ale prezentei conventii.
 Art. 12
Obligatia de pastrare a confidentialitatii, impusa de prevederile art. 10 si 11, nu poate fi opusa unei autoritati care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informatii.
 
CAPITOLUL VI: Raspundere contractuala. Jurisdictie
 Art. 13
Partile raspund conform legii in cazul neindeplinirii, indeplinirii necorespunzatoare sau cu intarziere a obligatiilor ce le revin potrivit prezentei conventii si legislatiei corespunzatoare aplicabile acesteia, cu exceptia cazurilor in care nerespectarea se datoreaza fortei majore, faptului celeilalte parti ori indeplinirii unei activitati impuse de lege.
 Art. 14
FNGCIMM este direct raspunzator de acoperirea oricarui prejudiciu ce ar putea deriva din neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a oricarei obligatii din continutul mandatului acordat de MFP.
 Art. 15
Orice neintelegeri decurgand din interpretarea sau aplicarea prevederilor prezentei conventii vor fi solutionate de parti pe cale amiabila. In cazul in care nu se va putea ajunge la un acord pe aceasta cale, partile convin ca neintelegerile sa fie solutionate de instantele judecatoresti competente.
 
CAPITOLUL VII: Alte clauze
 Art. 16
Comunicarile referitoare la prezenta conventie se vor face la adresele si catre persoanele mentionate in continuare:
MFP - Directia generala de trezorerie si datorie publica
- director general:
telefon/fax: 00 40 21 319 98 18
- director general adjunct - back office:
telefon: 004 0213 199 732; fax: 004 0213 111 608
FNGCIMM - Departament risc si strategii
- director coordonator:
telefon: 00 40 21 310.18.74; fax: 00 40 21 310.18.57
 Art. 17
Orice modificare sau revizuire a prezentei conventii se va face in scris, cu acordul partilor si cu respectarea legislatiei in vigoare.
 Art. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta conventie.
 Art. 19
Prezenta conventie se completeaza cu prevederile din legislatia in vigoare aplicabila.
 Art. 20
(1)Prezenta conventie intra in vigoare la data semnarii, ramane in vigoare pe toata perioada de valabilitate a garantiilor acordate in cadrul Programului privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor si isi inceteaza valabilitatea odata cu incetarea valabilitatii contractelor de garantare incheiate de FNGCIMM.
(2)Prezenta conventie a fost semnata de parti la data de ....................., in 3 exemplare, fiecare avand valoare de original si constituind impreuna un singur act juridic, dintre care doua exemplare pentru MFP si unul pentru FNGCIMM.

ANEXA nr. 1^1: Situatia garantiilor acordate pe categorii de beneficiari de catre FNGCIMM in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale a cladirilor de locuit in luna ............
(- Anexa nr. 1 la conventie)

Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garantie Data contractului de garantare Valoarea garantata (lei) Observatii
0 1 2 3 4
A.
1.
Institutie de credit 1
Asociatii de proprietari
     
  asociatia de proprietari 1      
  asociatia de proprietari 2      
  ...      
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientala      
  persoana fizica 1      
  persoana fizica 2      
  ...      
  Subtotal institutie de credit 1 -    
B.
1.
Institutie de credit 2
Asociatii de proprietari
     
  asociatia de proprietari 1      
  asociatia de proprietari 2      
  ...      
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale      
  persoana fizica 1      
  persoana fizica 2      
  ...      
  Subtotal institutie de credit 2 -    
         
  ...      
  TOTAL: -    

Mod de completare:
Formularul se completeaza cu informatii privind garantiile emise in luna de raportare, in lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garantie al creditelor garantate si consolidat la nivelul institutiei de credit.
Pentru fiecare garantie formularul se completeaza si se transmite o singura data, impreuna cu anexa nr. 2 la conventie, pentru luna de raportare in care s-a emis garantia.

 ANEXA nr. 1^2: Scadentarul estimativ al rambursarilor de rate de capital aferente creditelor garantate de catre FNGCIMM in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale a cladirilor de locuit in luna .................
(- Anexa nr. 2 la conventie)

Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garantie A Rambursari de rate de capital in primul an al contractului de credit
- valoare in lei -
Rambursari de rate de capital in al 2-lea an al contractului de credit
- valoare in lei -
... Rambursari de rate de capital in ultimul an al contractului de credit
- valoare in lei -
Valoarea totala a ratelor de capital
(lei)
0 1 2 3 4 ... ... ...
A.
1.
Institutie de credit 1
Asociatii de proprietari
           
  asociatia de proprietari 1            
  asociatia de proprietari 2            
  ...            
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale            
  persoana fizica 1            
  persoana fizica 2            
  ...            
  Subtotal institutie de credit 1 -          
B.
1.
Institutie de credit 2
Asociatii de proprietari
           
  asociatia de proprietari 1            
  asociatia de proprietari 2            
  ...            
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale            
  persoana fizica 1            
  persoana fizica 2            
  ...            
  Subtotal institutie de credit 2 -          
  TOTAL: -          

Mod de completare:
Formularul se completeaza cu informatii privind garantiile emise in luna de raportare, in lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garantie al creditelor garantate si consolidat la nivel de institutie de credit.
Pentru fiecare garantie formularul se completeaza si se transmite o singura data, impreuna cu anexa nr. 1 la conventie, pentru luna de raportare in care s-a emis garantia.
Valoarea totala a ratelor de capital trebuie sa fie egala cu valoarea garantiei emise.

ANEXA nr. 1^3: Situatia rambursarilor de rate de capital efectuate in contul creditelor garantate in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale a cladirilor de locuit de catre FNGCIMM in luna ...............
(- Anexa nr. 3 la conventie)


Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garantie Data contractului de garantare Rambursari de rate de capital efectuate in luna de raportare Total rambursari de rate de capital
(lei) data rambursarii ratei de capital (lei)
0 1 2 3 4 5
A.
1.
Institutie de credit 1
Asociatii de proprietari
       
  asociatia de proprietari 1        
  asociatia de proprietari 2        
  ...        
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale        
  persoana fizica 1        
  persoana fizica 2        
  ...        
  Subtotal institutie de credit 1 -   -  
B.
1.
Institutie de credit 2
Asociatii de proprietari
       
  asociatia de proprietari 1        
  asociatia de proprietari 2        
  ...        
2. Persoane fizice proprietare ale cladirilor de locuit de tip unifamilial supuse interventiilor in vederea reabilitarii arhitectural-ambientale        
  persoana fizica 1        
  persoana fizica 2        
  ...        
  Subtotal institutie de credit 2 -   -  
           
  ...        
  TOTAL: -   -  

Mod de completare:
Prin acest formular se raporteaza lunar rambursarile de rate de capital efectuate, in lei, in luna de raportare si cumulat de la data garantarii, pentru fiecare beneficiar de garantie, in contul garantiilor emise, si consolidat la nivel de institutie de credit.
Pentru rambursarile de rate de capital efectuate in luna de raportare se mentioneaza atat valoarea ratei de capital, cat si data rambursarii ratei de capital.

 ANEXA nr. 2: CONTRACT DE GARANTARE Nr. ...../.....
Incheiat in temeiul art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare, intre:
1.Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN, imputernicit prin Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de mandatar al statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, cu sediul social in municipiul Bucuresti, str. Stefan Iulian nr. 38, sectorul 1, inmatriculat in registrul comertului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de inregistrare 14367083, inregistrat in Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 si in Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de domnul/doamna ............., in calitate de ..................., denumit in continuare FNGCIMM,
2.Finantatorul .........................., cu sediul in .................., telefon .................., fax ................, e-mail ................, reprezentat de ...................., in calitate de ....................., si de ........................, in calitate de ......................., avand cont bancar nr. ............................, deschis la ....................., denumit in continuare Finantator,
si (pentru asociatii de proprietari)
3.Asociatia de proprietari .........................., cu sediul in ...................., str. .............. nr. ..........., bl. ............, sc. ..........., et. ........, ap. ......... sectorul/judetul ..............., infiintata in baza Incheierii judecatorului delegat nr. ................, din data de ..................., cod de inregistrare fiscala ..................., reprezentata prin .............., in calitate de presedinte, denumita in continuare Beneficiar,
sau (pentru persoane fizice)
.........................., pseudonim ......................, cetatenie romana, data nasterii ...................., locul nasterii, ...............................,judetul ......................., cu domiciliul in localitatea ......................, str. ...................... nr. ................, bl. ................, sc. ................., et. ................., ap. .............., sectorul/judetul ..................., telefon .................., telefon mobil ....................., e-mail ..........................., legitimat cu .................., seria .................., nr. .................., eliberat de ..................., la data de ......................, CNP ..............., denumit in continuare Beneficiar,
in urmatoarele conditii:

 CAPITOLUL I: Definitii
 Art. 1
Termenii folositi in prezentul contract de garantare au urmatoarele semnificatii:
1.detinatori de orice fel ai cladirilor, denumiti in continuare detinatori - proprietari - persoane fizice si juridice -, precum si autoritati ale administratiei publice si institutii publice, care detin in proprietate/administrare cladirile prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
2.program multianual privind cresterea calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, denumit in continuare program multianual - document elaborat de catre autoritatile administratiei publice locale, fundamentat pe planurile de urbanism si regulamentele locale aferente aprobate si care cuprinde organizarea, monitorizarea si controlul realizarii masurilor de reabilitare structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv fundamentarea alocatiilor de la bugetul local si modalitatile de recuperare a cheltuielilor de la detinatorii cladirilor, in conditiile Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
3.lucrari de interventie pentru reabilitarea structural - arhitecturala a anvelopei cladirii, denumite in continuare lucrari de interventie - totalitatea lucrarilor stabilite prin proiectul tehnic elaborat cu respectarea proiectului initial de arhitectura si a caracteristicilor de culoare, materiale, detalii, stabilite de regulamentele de interventie pentru zonele de actiune prioritara prevazute la art. 4 lit. e) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, in cazul cladirilor clasate/in curs de clasare ca monumente istorice, a concluziilor studiului istoric de fundamentare si a proiectului de conservare-restaurare intocmit si avizat conform Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile ulterioare;
4.anvelopa cladirii - ansamblul constructiv de inchidere perimetrala a cladirii, compus din fatade, indiferent de materiale si sistem de realizare, precum si sistem de acoperire - terasa sau invelitoare -, inclusiv elementele exterioare functionale si de plastica arhitecturala, precum balcoane, logii, bovindouri, aticuri, cornise, ornamente - brauri, ancadramente, trafoare, bosaje, profile - si altele asemenea;
5.zona de actiune prioritara - zona omogena din punctul de vedere al caracteristicilor urbanistice si arhitecturale, care afecteaza atractivitatea si competitivitatea localitatii prin procentul mare de cladiri a caror anvelopa necesita lucrari de interventie in conformitate cu Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si care justifica interventia prioritara. Pentru zonele de actiune prioritara se stabileste un regulament de interventie ce cuprinde caracteristicile urbanistice, estetice si arhitecturale care sa asigure identitatea si coerenta zonei si integrarea armonioasa in ansamblul localitatii;
6.Beneficiar de credite - asociatia de proprietari a blocului de locuinte, respectiv proprietarul, persoana/persoane fizica/fizice, al cladirii tip locuinta unifamiliala care hotaraste sa execute lucrari de interventie cu finantare din credit bancar cu garantie guvernamentala si dobanda subventionata, in conditiile Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu respectarea normelor specifice de creditare ale finantatorului;
7.Finantator - institutie de credit, inclusiv unitatile teritoriale ale acesteia - sucursale, agentii, altele asemenea -, care accepta sa acorde credite in conditiile Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
8.FNGCIMM - Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N.;
9.garantie guvernamentala - garantie asumata de FNGCIMM, in numele si in contul statului, materializata intr-un contract de garantare, care acopera pierderea suportata de finantator ca urmare a producerii riscului de credit si care trebuie sa fie irevocabila, neconditionata si expresa, conform reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei relevante din perspectiva recunoasterii calitatii de diminuator de risc de credit a garantiilor;
10.credit garantat - credit bancar acordat beneficiar lor de credite, garantat in procent de 100% de FNGCIMM, in numele si in contul statului, exclusiv dobanzile si comisioanele bancare si alte sume datorate de Beneficiar in baza contractului de credit;
11.dobanda subventionata - dobanda datorata de Beneficiarul de credite catre Finantator in legatura cu creditul garantat, care este platita in locul beneficiarului de credite de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie;
12.conventie de fideiusiune - conventie prin care proprietarul/coproprietarul unei locuinte dintr-o cladire tip bloc de locuinte/locuinta unifamiliala se obliga fata de Ministerul Finantelor Publice sa plateasca el insusi obligatia pe care asociatia de proprietari/coproprietarul nu o indeplineste la scadenta, proportional cu cota-parte indiviza pe care o detine din proprietatea comuna, respectiv pentru valoarea partiala/totala de executare a garantiei in cazul coproprietarilor cladirilor tip locuinta unifamiliala;
13.contract de garantare - contractul incheiat intre FNGCIMM, Finantator si Beneficiarul de credite, in care se prevad conditiile specifice de acordare si plata a garantiei guvernamentale;
14.cadru urban construit - expresia fizic-perceptiva a ansamblului rezultat prin asocierea in timp a elementelor fizico - spatiale - constructii si spatii amenajate -, interconectate prin relatii de functionalitate si spatialitate, care caracterizeaza si confera specificitate unei localitati;
15.locuinta unifamiliala - cladire cu destinatia de locuinta care satisface cerintele de locuit ale unei persoane sau familii;
16.asociatie de proprietari - persoana juridica fara scop patrimonial, constituita in baza Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile ulterioare;
17.cerere de plata partiala - documentul prin care Finantatorul solicita plata valorii partiale de executare a garantiei;
18.cerere de plata totala - documentul prin care Finantatorul solicita plata valorii totale de executare a garantiei;
19.cladire de locuit - bloc de locuinte sau locuinta unifamiliala, indiferent de data construirii;
20.constructor - operator economic cu activitate in constructii si/sau instalatii pentru constructii care accepta sa execute lucrari de interventie la anvelopa cladirilor de locuit, in conditiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, ou completarile ulterioare;
21.conventie de implementare - document-cadru incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si FNGCIMM, care cuprinde, in principal, termenii si conditiile mandatului acordat FNGCIMM si clauze privind drepturile si obligatiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea si executarea garantiilor, precum si data incetarii raspunderii;
22.conventie de subventionare a dobanzii - conventie care se incheie intre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si finantatori, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, privind termenii si conditiile de plata a dobanzii subventionate, in limita fondurilor alocate anual de la bugetul de stat;
23.documentatie tehnica - totalitatea documentelor, piese scrise si desenate, necesare emiterii, in conditiile legii, a autorizatiei de construire sau a avizului tehnic prealabil prevazut la art. 11 alin. (8) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contractarii si executarii lucrarilor de interventie pentru reabilitarea cladirii;
24.instructiuni generale - document-cadru aprobat de FNGCIMM care stabileste cadrul general aplicabil finantatorilor in privinta gestionarii finantarilor garantate, in conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare;
25.perioada de executare a lucrarilor de interventie - perioada de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuarii primei trageri din creditul garantat, in care constructorul are obligatia de a finaliza lucrarile de interventie conform graficului de executie a acestora;
26.risc de credit - neplata, partiala sau totala, de catre Beneficiarul de credit a creditului garantat;
27.soldul creditului garantat - suma trasa si nerambursata din creditul garantat;
28.valoarea partiala de executare a garantiei - suma aferenta unei rate de capital restante sau unei parti din rata restanta ce urmeaza a fi platita de catre Ministerul Finantelor Publice de maximum 5 ori pe durata unui credit, ca urmare a producerii riscului de credit;
29.valoarea totala de executare a garantiei-suma aferenta soldului creditului garantat ce urmeaza a fi platita de catre Ministerul Finantelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, dupa ce a fost efectuata plata a 5 rate de capital restante pe durata unui credit;
30.valoarea de executie a lucrarilor de interventie - valoarea totala a cheltuielilor prevazute in devizul general, intocmit in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii.

 CAPITOLUL II: Obiectul contractului
 Art. 2.1
(1)Prin prezentul contract de garantare, FNGCIMM garanteaza in numele si in contul statului, in mod direct, expres, irevocabil si neconditionat, conform reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei, rambursarea creditului acordat Beneficiarului de catre Finantator, cu destinatia lucrari de reabilitare structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor.
 (2)Creditul garantat consta in credit in valoare de ............. lei (exclusiv dobanzile si comisioanele bancare si alte sume datorate de Beneficiar in baza contractului de credit), acordat Beneficiarului de catre Finantator in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii structural-arhitecturale, pentru efectuarea lucrarilor de interventie asupra imobilului cladire de locuit constand in bloc de locuinte sau locuinta unifamiliala, situat in localitatea ................., str. ................ nr. ..........., bl. ............, sc. ............., et. ................, ap. ................, judetul/sectorul ....................., anul receptiei ...................., inscris in Cartea funciara a localitatii ..................... sub nr. ..................., nr. cadastral ...................., conform extras CF pentru informare nr. ................*).
__
*) Pentru locuinte unifamiliale.
(3)Finantarea se acorda prin Contractul de credit nr. ................ din data de ............. pe termen de ............... luni.
 Art. 2.2.
Valoarea maxima a garantiei este de ...................... lei, este egala cu valoarea finantarii si se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de catre Beneficiar sau, dupa caz, de catre Ministerul Finantelor Publice.
 Art. 2.3
(1)Beneficiarul garanteaza indeplinirea obligatiei de rambursare a sumelor platite Finantatorului in temeiul prezentului contract de garantare prin angajament asumat de catre proprietarii locuintelor unifamiliale sau ai celor din blocurile de locuinte, in calitate de fideiusori, pentru recuperarea sumelor neplatite de Beneficiar, rezultate din executarea garantiilor acordate de FNGCIMM in numele si in contul statului.
(2)Beneficiarul este de acord cu notarea in partea a III-a a cartii funciare a imobilului a contractului de credit si a conventiei de fideiusiune. La transmiterea dreptului de proprietate, dobanditorul se subroga in drepturile si obligatiile proprietarului fideiusor.
(3)Reprezentantii legali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice efectueaza formalitatile de semnare a conventiilor de fideiusiune in numele si pe seama statului roman, reprezentat prin Ministerul Finantelor Publice.
(4)Reprezentantii legali ai finantatorilor efectueaza formalitatile de notare si radiere a mentiunilor privind existenta contractului de credit si a conventiei de fideiusiune in partea a III-a a cartilor funciare ale imobilelor.
(5)In cazul in care se achita integral contravaloarea creditului, anticipat sau la scadenta, notarea prevazuta la alin. (2) se radiaza in conditiile legii.

 CAPITOLUL III: Comisionul de gestiune
 Art. 3.1
(1)Pentru remunerarea activitatii de acordare si administrare a garantiei, Finantatorul datoreaza FNGCIMM un comision de gestiune al carui nivel se negociaza semestrial intre Ministerul Finantelor Publice si FNGCIMM si se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculeaza pe an la soldul creditului garantat si se va plati de catre Finantator, care, ulterior, il recupereaza de la Beneficiarul garantiei guvernamentale.
(2)Comisionul de gestiune este de ............. % pe an, calculat la soldul finantarii.
 Art. 3.2
Comisionul de gestiune pentru garantiile acordate se calculeaza astfel:
 a)pentru intervalul cuprins intre data acordarii si data de 31 decembrie a anului respectiv (primul an):
Comision de gestiune = Procent comision x Valoare credit garantat1) x Nr. de luni pana la sfarsitul anului2)/12
 b)pentru anii urmatori (intregi):
Comision de gestiune = Procent comision x Sold credit garantat3)
 c)pentru ultima fractiune de an:
Comision de gestiune = Procent comision x Sold credit garantat4) x Nr. de luni pana la scadenta creditului5)/12
__
1) Valoarea creditului garantat in lei.
2) Inclusiv luna in care se aproba solicitarea de garantare.
3) Soldul creditului garantat in lei. In cazul in care la data de 31 decembrie a anului precedent creditul garantat aprobat nu a fost acordat, comisionul aferent anului in curs se calculeaza la valoarea din solicitarea de garantare.
4) Soldul creditului garantat in lei, comunicat de Finantator conform art. 4.2.
5) Exclusiv ultima luna de valabilitate a contractului de garantare.
 Art. 3.3
Plata comisionului de gestiune se face esalonat in rate anuale, proportional cu numarul de luni de garantare, astfel:
a)pentru primul an de garantare, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea deciziei de aprobare a solicitarii de garantare;
b)pentru anii urmatori, pana la data de 1 martie a anului de plata, pe baza facturii transmise de FNGCIMM, sau pana la data scadentei finale, daca in ultimul an scadenta finala este anterioara datei de 1 martie.
 Art. 3.4
(1)Pentru intarzieri la plata comisionului de gestiune, Finantatorul datoreaza penalitati de 0,15% pe zi de intarziere, aplicate la suma datorata.
(2)In cazul in care Finantatorul nu achita comisionul de gestiune restant si penalitatile de intarziere datorate in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat de catre FNGCIMM in acest sens, acesta este in drept sa treaca la recuperarea pe cale judiciara a debitului, in conditiile legii.

 CAPITOLUL IV: Obligatiile partilor
 Art. 4.1
Beneficiarul se obliga:
a)sa ramburseze creditul garantat conform contractului de credit prevazut la art. 2.1 alin. (3) si eventualelor acte aditionale la acesta;
b)sa actualizeze lista proprietarilor cladirii de locuit si datele de identificare a acestora;
c)sa suporte din surse proprii orice alte costuri aferente creditului, precum si penalitatile percepute de Finantator ca urmare a neplatii ratelor la termenele scadente conform graficului de rambursare a creditului aprobat;
d)sa suporte din surse proprii minimum 10% din valoarea de executie a lucrarilor de interventie si din credite bancare in lei, cu garantie guvernamentala in cota de 100% si cu dobanda subventionata, care sa reprezinte maximum 90% din valoarea de executie a lucrarilor de interventie;
e)sa restituie statului roman, prin Ministerul Finantelor Publice, suma achitata in contul garantiei acordate prin prezentul contract de garantare. In cazul in care Beneficiarul este o asociatie de proprietari, proprietarii din blocul de locuinte sunt obligati sa plateasca sumele neplatite de Beneficiar rezultate din executarea garantiilor acordate de FNGCIMM in numele si in contul statului, in limita cotei-parti ce le revine din valoarea creditului, proportional cu cota-parte indiviza detinuta de fiecare proprietar din proprietatea comuna;
f)sa plateasca accesorii la suma prevazuta la lit. e) egale cu cele prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru neplata la termen a obligatiilor fiscale.
 Art. 4.2
Finantatorul se obliga:
a)sa verifice, la acordarea finantarii, indeplinirea de catre Beneficiar a criteriilor de eligibilitate prevazute la cap. II sectiunea a 2-a din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare;
b)sa verifice, la acordarea finantarii, indeplinirea de catre constructor a criteriilor de eligibilitate prevazute la cap. II sectiunea a 3-a din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare;
c)sa verifice, la acordarea creditului, existenta si conformitatea documentelor prevazute la art. 21 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare;
d)sa acorde finantarile in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii structural-ambientale pe o perioada de maximum 60 de luni;
e)sa prevada in mod expres in contractele de credit, separat, costurile cu dobanda exprimate in raport cu ROBOR la 3 luni si, separat, costurile cu comisioanele;
f)sa nu perceapa comision de neutilizare si de rambursare anticipata;
g)sa accepte rambursarea creditului garantat in rate agale, lunare, consecutive;
h)sa nu insereze in contractul de finantare clauze care sa permita modificarea unilaterala a acestuia;
i)sa plateasca comisioanele datorate FNGCIMM, la termenele si in conditiile prevazute in prezentul contract de garantare;
j)sa transmita FNGCIMM raportarile prevazute in instructiunile generale, in forma si la termenele prevazute, precum si orice alte informatii solicitate de catre FNGCIMM;
k)sa notifice Beneficiarul cu privire la declararea exigibilitatii anticipate a soldului creditului garantat, conform prevederilor prezentului contract de garantare;
l)sa prezinte, odata cu cererea de plata, documentele prevazute in prezentul contract de garantare.
 Art. 4.3
FNGCIMM se obliga:
a)sa urmareasca si sa verifice indeplinirea de catre Finantator a obligatiilor asumate prin prezentul contract de garantare, la termenele si in conditiile prevazute de acesta;
b)sa urmareasca periodic stadiul derularii creditului, pe baza situatiilor furnizate de Finantator;
c)sa verifice incadrarea cererilor de plata in termenii si in conditiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural - ambientale a cladirilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 945/2011, cu completarile ulterioare, ale instructiunilor generale si ale prezentului contract de garantare;
d)sa aprobe cererea de plata a garantiei in conditiile transmiterii acesteia in termenele prevazute la art. 6.1, verificarii respectarii de catre Finantator a obligatiilor prevazute la art. 4.2 lit. d), f) si g) si art. 6.4 si ale asumarii raspunderii verificarii de catre Finantator a conditiilor de acordare si monitorizare a garantiilor prevazute in instructiunile generale;
 e)sa respinga cererea de plata a garantiei in conditiile nerespectarii oricareia dintre urmatoarele obligatii;
- termenele prevazute la art. 6.1;
- indeplinirea integrala sau partiala de catre Finantator a obligatiilor prevazute la art. 4.2 lit. d), f) si g) si art. 6.4;
- asumarea totala sau partiala a raspunderii verificarii de catre Finantator a conditiilor de acordare si monitorizare a garantiilor prevazute in instructiunile generale;
f)sa comunice Finantatorului decizia de aprobare sau respingere a platii in termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plata; in cazul aprobarii platii, va transmite si dovada comunicarii deciziei catre Ministerul Finantelor Publice, in vederea efectuarii platii de catre acesta;
g)sa transmita Ministerului Finantelor Publice documentatia prevazuta de conventia de implementare, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea declansarii executarii silite a Beneficiarului;
h)sa predea Finantatorului cererea de radiere a notarilor inscrise in favoarea statului roman la data rambursarii integrale a finantarii garantate, la termen sau anticipata.

 CAPITOLUL V: Raspunderea partilor
 Art. 5
Partile raspund conform legii in cazul neindeplinirii, indeplinirii necorespunzatoare sau cu intarziere a obligatiilor ce le revin potrivit prezentului contract de garantare, conventiei de garantare si legislatiei corespunzatoare aplicabile acesteia, cu exceptia cazurilor in care nerespectarea se datoreaza fortei majore, faptului celeilalte parti ori indeplinirii unei activitati impuse de lege.

 CAPITOLUL VI: Plata garantiei
 Art. 6.1
In termen de maximum 75 de zile, dar nu mai devreme de 60 de zile de restanta la plata a Beneficiarului, Finantatorul transmite FNGCIMM cererea de plata partiala sau totala, utilizand formularul din anexa nr. 6 la instructiunile generale emise de catre FNGCIMM pentru beneficiarii asociatii de proprietari, respectiv din anexa nr. 7 la instructiunile generale emise de catre FNGCIMM pentru beneficiarii persoane fizice - proprietari ai locuintelor unifamiliale.
 Art. 6.2
Pe durata unui credit garantat, Finantatorul poate formula maximum 5 cereri de plata a valorilor partiale de executare a garantiei, aferente ratelor de capital nerambursate la scadenta de catre Beneficiar, partial sau integral.
 Art. 6.3
In cazul in care Beneficiarul nu ramburseaza la scadenta rata de capital, partial sau integral, pentru a sasea oara, Finantatorul solicita plata valorii totale de executare a garantiei.
 Art. 6.4
Cererea de plata partiala sau totala trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
 I.In cazul asociatiilor de proprietari - persoane juridice fara scop patrimonial:
a)copie certificata a contractului de credit, insotita de copii certificate ale actelor aditionale incheiate la acesta;
b)lista proprietarilor din condominiu, care cuprinde datele de identificare ale proprietarilor si hotararea de reabilitare structural-arhitecturala a condominiului in conditiile Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in copie certificata. In cazul in care asociatia de proprietari, prin reprezentantul sau legal, si-a indeplinit obligatia de a actualiza lista proprietarilor, Finantatorul va prezenta si lista actualizata a proprietarilor, care cuprinde datele de identificare actualizate ale proprietarilor. Daca asociatia de proprietari nu si-a indeplinit obligatia de actualizare a listei cuprinzand informatiile privind proprietarii, neprezentarea acesteia in forma actualizata nu poate constitui motiv pentru refuzul platii valorii totale sau partiale de executare a garantiei;
c)copie certificata a extrasului contului curent al Beneficiarului asociatie de proprietari, cuprinzand operatiunile efectuate pe intreaga perioada de valabilitate a garantiei;
d)copie certificata a extrasului contului de credit al Beneficiarului asociatie de proprietari, cuprinzand operatiunile efectuate pe perioada de la data acordarii creditului pana la data cererii totale/partiale de plata, din care sa reiasa tragerile din credit, precum si valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat si data trecerii la restanta a acestuia;
e)situatia centralizatoare privind verificarea indeplinirii conditiilor de acordare a creditului garantat, utilizand formularul prevazut in anexa nr. 9 la instructiunile generale emise de catre FNGCIMM;
f)conventiile de fideiusiune incheiate de catre proprietarul/proprietarii membru/membri al/ai asociatiei de proprietari care inregistreaza restante la achitarea ratei de capital scadente, in original. Conventiile de fideiusiune incheiate de fiecare dintre proprietarii restantieri, in original, se transmit la prima cerere de plata partiala. In cazul in care asociatia de proprietari, prin reprezentantii sai legali, si-a indeplinit obligatia de a comunica Finantatorului, pe propria raspundere, informatiile privind sumele si datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restantier/restantieri, cererea de plata a ratei scadente va contine in mod obligatoriu si aceste informatii. Responsabilitatea in privinta comunicarii, precum si a realitatii informatiilor privind proprietarii restantieri si sumele datorate de acestia revine presedintelui asociatiei de proprietari, in cazul in care nu a fost respectata obligatia de comunicare a informatiilor privind sumele si datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restantier/restantieri catre finantatori, neprezentarea acestora nu constituie motiv de refuz la plata a garantiei. In ipoteza in care asociatia de proprietari nu si-a indeplinit obligatia de identificare a proprietarului/proprietarilor restantier/restantieri si de comunicare a datelor de identificare a acestora, la prima cerere de plata partiala, Finantatorul va transmite toate conventiile de fideiusiune incheiate de proprietarii care au luat decizia cu privire la reabilitarea arhitectural-ambientala a blocului de locuinte si contractarea unui imprumut bancar in conditiile Legii nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul adunarii generale;
 II.In cazul beneficiarilor persoane fizice - proprietari ai unei locuinte de tip unifamilial:
a)copie certificata a contractului de credit, insotita de copii certificate ale actelor aditionale incheiate la acesta;
b)copie certificata a documentului de identitate al Beneficiarului/beneficiarilor persoane fizice - proprietar/ proprietari al/ai locuintelor unifamiliale, precum si al sotului/sotiei/ coproprietarilor, daca este/sunt casatorit/casatoriti sau detine/ detin cote-parti din locuinta de tip unifamilial supusa lucrarilor de interventie;
c)copie certificata a extrasului contului curent al Beneficiarului persoana fizica, cuprinzand operatiunile efectuate pe intreaga perioada de valabilitate a garantiei;
d)copie certificata a extrasului contului de credit al Beneficiarului persoana fizica, cuprinzand operatiunile efectuate pe perioada de la data acordarii creditului pana la data cererii totale/partiale de plata, din care sa reiasa tragerile din credit, precum si valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat si data trecerii la restanta a acestuia;
e)situatia centralizatoare privind verificarea indeplinirii conditiilor de acordare a creditului garantat, utilizand formularul prevazut in anexa nr. 9 la instructiunile generale emise de catre FNGCIMM;
f)conventiile de fidejusiune incheiate de catre coproprietarii locuintelor de tip unifamilial. Conventiile de fideiusiune, in original, se transmit la prima cerere de plata partiala.
 Art. 6.5
FNGCIMM verifica cererea de plata si documentele insotitoare si aproba cererea de plata potrivit art. 4.3 lit. d) sau respinge cererea de plata potrivit art. 4.3 lit. e).
 Art. 6.6
In termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plata partiala sau totala, insotita de intreaga documentatie aferenta acesteia, FNGCIMM, prin structurile sale competente, aproba/respinge cererea de plata.
 Art. 6.7
In ziua lucratoare urmatoare adoptarii deciziei, FNGCIMM transmite Ministerului Finantelor Publice si Finantatorului decizia referitoare la aprobarea/respingerea cererii totale/partiale de plata, impreuna cu documentele prevazute in conventia de implementare.
 Art. 6.8
Plata valorii partiale/totale de executare a garantiei se face de catre Ministerul Finantelor Publice, conform contractului de garantare, in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de catre FNGCIMM a cererii de plata, fara insa a se depasi 90 de zile calendaristice de la data inregistrarii restantei la plata de catre Beneficiar.
 Art. 6.9
Recuperarea sumelor platite in contul garantiilor acordate in cadrul masurilor de sprijin in vederea reabilitarii arhitectural-ambientala a cladirilor de locuit, inclusiv a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestora, se efectueaza de catre organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la sesizarea directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, dupa plata garantiei, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 Art. 6.10
(1)Soldul aferent platilor efectuate in contul finantatorilor conform art. 6.9 se recupereaza prin executare silita, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, de catre organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementarilor legale in materia colectarii creantelor fiscale.
(2)In termen de 15 zile calendaristice de la data efectuarii fiecarei plati, inscrisul, impreuna cu dovada comunicarii acestuia debitorului beneficiar al creditului garantat si proprietarului din asociatia de proprietari beneficiar al creditului garantat, dupa caz, insotite de contractul de garantare, precum si documentele care au stat la baza acordarii garantiei se transmit de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice organelor competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul, in vederea inscrierii in evidenta fiscala a acestora.
(3)Dupa expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicarii inscrisului prevazut la alin. (1) debitorului, titlul de creanta devine titlu executoriu, in temeiul caruia organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor proceda la aplicarea modalitatilor de executare silita potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

 CAPITOLUL VII: Litigii
 Art. 7
Orice neintelegeri aparute intre partile semnatare in legatura cu incheierea, interpretarea sau executarea prezentului contract de garantare se solutioneaza de parti pe cale amiabila. In cazul in care nu se va putea ajunge la un acord pe aceasta cale, partile convin ca neintelegerile sa fie solutionate de instantele judecatoresti competente.
 CAPITOLUL VIII: Dispozitii finale
 Art. 8.1
Prezentul contract de garantare intra in vigoare la data semnarii sale de catre parti si este valabil pe toata durata finantarii garantate.
 Art. 8.2
Modificarea prezentului contract de garantare se poate face numai prin acordul partilor, materializat in acte aditionale. Nu pot face obiectul actelor aditionale acele clauze ale contractului de garantare care privesc conditiile aplicabile masurilor de sprijin in vederea reabilitarii structural-ambientale a cladirilor de locuit.
Incheiat astazi, data semnarii de catre FNGCIMM .................., in 4 (patru) exemplare originale, doua pentru Finantator, unul pentru Beneficiar si unul pentru FNGCIMM.
FNGCIMM,
...................
(functia)
....................
(numele si prenumele)
Finantator,
...................
Sucursala/Agentia
...................
..................
(functia)
.................
(numele si prenumele)
................
(functia)
................
(numele si prenumele)
Beneficiar,
..................

 ANEXA nr. 3a: CONVENTIE DE FIDEIUSIUNE pentru asociatii de proprietari
 I.Partile
1.Asociatia de proprietari ........................., cu sediul in ....................., str. ................... nr. ...., bl. ........, sc. ........., et. ........, ap. ........, in calitate de debitoare a obligatiei principale, reprezentata prin ................., domiciliat in str. ................ nr. .............., bl. ..........., sc. ..............., et. ............, ap. ..................., posesor al C.I. seria .... nr. .............., eliberata de .................... la data de ...................., avand codul numeric personal ...................., in baza ......................;
2.Ministerul Finantelor Publice, cu sediul in ........................., str. .......................... nr. ....., in calitate de creditor al obligatiei principale, reprezentat prin .................., domiciliat in ........................, str. ................... nr. ................, bl. ................, sc. .............., et. ................., ap. ....................., posesor al C.I. seria .............. nr. .................., eliberata de .................... la data de ..................., avand codul numeric personal ................., in baza ...........................;
 3.Subsemnatul/Subsemnata ......................, domiciliat/domiciliata in ...................., str. ................... nr. ......................., bl. ................, sc. ..........., ap. ..............., posesor/posesoare al/a C.I. seria ................ nr. ....................., eliberata de ......................, la data de ..................., avand codul numeric personal ........................., proprietar al apartamentului nr. ......................, situat in ......................, str. .................. nr. .............., bl. ..............., sc. ..............., et. ................, in calitate de fideiusor,
In temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, partile convin la perfectarea prezentei conventii de fideiusiune.
 II.Obiectul conventiei de fideiusiune
Garantarea executarii obligatiei principale, respectiv a obligatiei de a inapoia sumele rezultate din executarea garantiei acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN, denumit in continuare FNGCIMM, in numele si in contul statului, asumata prin contractul de garantare ......................., in limita cotei-parti detinute din proprietatea comuna.
Fideiusorul este beneficiarul contractului de imprumut ......................, anexat prezentei conventii de fideiusiune, in limita cotei-parti detinute din proprietatea comuna.
Fideiusorul este proprietarul apartamentului nr. ..., ce face parte din cladirea tip bloc de locuinte ce urmeaza a fi reabilitata structural-arhitectural, detinand o cota-parte de .......% din proprietatea comuna, astfel cum rezulta din actul de proprietate si extrasul de carte funciara, in cazul in care proprietatea este intabulata. In situatia in care proprietatea nu este intabulata, actul de proprietate va fi insotit de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca acesta este proprietarul/ coproprietarul imobilului si proprietatea este/nu este grevata de sarcini la momentul declararii.
Fideiusorul garanteaza personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta conventie de fideiusiune, indeplinirea completa si reglementara a tuturor obligatiilor de plata, cu respectarea conditiilor de plata convenite, pe care debitorul principal si le-a asumat prin contractul de garantare.
Fideiusorul garanteaza indeplinirea obligatiilor sus-mentionate cu toate bunurile sale mobile si imobile, prezente si viitoare.
Fideiusorul declara ca este de acord cu prevederile prezentei conventii de fideiusiune, fiind in deplina cunostinta de cauza cu privire la obligatiile care ii revin debitorului principal in temeiul contractului de garantare si pentru a caror executare garanteaza personal.
 III.Continutul conventiei de fideiusiune
 a)Drepturile creditorului obligatiei principale
Creditorul obligatiei principale are dreptul, in caz de neexecutare a obligatiei principale, sa il urmareasca direct pe fideiusor pentru executarea creantei.
 b)Drepturile fideiusorului
Fideiusorul renunta la beneficiul de discutiune, astfel incat creditorul poate sa urmareasca direct bunurile fideiusorului.
Fideiusorul are dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate in baza careia, in ipoteza in care executarea obligatiei principale este garantata si de alti fideiusori, creditorul nu poate sa il urmareasca pe fideiusor decat pentru partea corespunzatoare garantata din datorie.
Fideiusorul are dreptul sa se intoarca impotriva debitorului principal pentru plata sumelor avansate in vederea stingerii obligatiei principale, pentru cheltuielile efectuate dupa notificarea debitorului si pentru dobanzile la sumele platite creditorului.
 c)Obligatiile fideiusorului
Fideiusorul are obligatia sa execute intocmai obligatia asumata de debitorul principal, in cazul in care acesta nu isi executa obligatia asumata.
 IV.Raspunderea contractuala
In cazul in care fideiusorul nu isi executa obligatia asumata, datoreaza accesorii potrivit legii. Calculul accesoriilor este facut de catre Directia generala de trezorerie si datorie publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
 V.Forta majora
Forta majora exonereaza fideiusorul de raspundere in cazul executarii necorespunzatoare sau cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezenta conventie de fideiusiune.
Prin forta majora se intelege un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil, aparut dupa incheierea conventiei de fideiusiune si care impiedica partile sa isi execute obligatiile asumate,
 VI.Solutionarea litigiilor
Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu prezenta conventie de fideiusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea ei, se va solutiona de catre instantele judecatoresti competente.
In cazul in care dreptul de proprietate asupra apartamentului este inscris in cartea funciara, se va introduce urmatoarea clauza: "Prezenta conventie de fideiusiune va fi notata in partea a III-a a cartii funciare nr. ............... a localitatii ......................, in care este inscris dreptul de proprietate asupra apartamentului nr. ................., cu numar cadastral ........................"
In conformitate cu art. 22 alin. (4) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta conventie de fideiusiune constituie titlu executoriu si are valoare de inscris autentic.
Debitor principal,
...........................
Creditor principal,
.........................
Fideiusor,
........................
 
ANEXA nr. 3b: CONVENTIE DE FIDEIUSIUNE pentru locuinte unifamiliale
 I.Partile
 1.Subsemnatul/Subsemnata, ............................, domiciliat/domiciliata in ................................, str. ................. nr. ....., bl. .............., sc. ............., ap. .............., posesor/posesoare al/a C.I. seria ........................ nr. ...................., eliberata de ....................., la data de ......................, avand cod numeric personal ......................, coproprietar al locuintei unifamiliale situate in ..................., str. .................... nr. ....,
Subsemnatul/Subsemnata, .............................., domiciliat/domiciliata in ................................., str. ..................... nr. ....., bl. ..........., sc. ............, ap. ..........., posesor/posesoare al/a C.I. seria .......................... nr. ..........................................., eliberata de ........................, la data de ......................, avand cod numeric personal ........................, coproprietar al locuintei unifamiliale situate in .................., str. ..................... nr. .................., in calitate de fideiusori,
 2.Ministerul Finantelor Publice, cu sediul in ........................., str. .................. nr. ....................., in calitate de creditor al obligatiei principale, reprezentat prin ......................., , domiciliat in ........................ str. ....................., nr. .................., bl. .................., sc. ................., et. ........, ap. ................., posesor al C.I. seria ................ nr. ............, eliberata de ..................., la data de ...................., avand cod numeric personal ......................, in baza ........................,
In temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, partile convin la perfectarea prezentei conventii de fideiusiune.
 II.Obiectul conventiei de fideiusiune
Garantarea executarii obligatiei principale, respectiv a obligatiei de a inapoia sumele rezultate din executarea garantiei acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S A. - IFN, denumit in continuare FNGCIMM, in numele si in contul statului, asumata prin contractul de garantare .......,
Fideiusorii sunt beneficiarii contractului de imprumut ......................., anexat prezentei conventii de fideiusiune.
Fideiusorii sunt proprietarii locuintei unifamiliale ce urmeaza a fi reabilitata structural-arhitectural, detinand o cota-parte de .... %, astfel cum rezulta din actul de proprietate si extrasul de carte funciara, in cazul in care proprietatea este intabulata. In situatia in care proprietatea nu este intabulata, actul de proprietate va fi insotit de o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca acesta este proprietarul/coproprietarul imobilului si proprietatea este/nu este grevata de sarcini la momentul declararii.
Fiecare dintre coproprietarii fideiusori garanteaza personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta conventie de fideiusiune, indeplinirea completa si reglementara a tuturor obligatiilor de plata, cu respectarea conditiilor de plata convenite, pe care celalalt coproprietar si le-a asumat prin contractul de garantare.
Fideiusorii garanteaza indeplinirea obligatiilor susmentionate cu toate bunurile lor mobile si imobile, prezente si viitoare.
Fideiusorii declara ca sunt de acord cu prevederile prezentei conventii de fideiusiune, fiind in deplina cunostinta de cauza cu privire ia obligatiile care le revin in temeiul contractului de garantare si pentru a caror executare garanteaza personal.
 III.Continutul conventiei de fideiusiune
 a)Drepturile creditorului obligatiei principale
Creditorul obligatiei principale are dreptul, in caz de neexecutare a obligatiei principale, sa il urmareasca direct pe fideiusor pentru executarea creantei.
 b)Drepturile fideiusorului
Fideiusorii renunta la beneficiul de discutiune, astfel incat creditorul poate sa urmareasca direct bunurile oricaruia dintre coproprietarii fideiusori.
Fideiusorii au dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate in baza careia, in ipoteza in care executarea obligatiei principale este garantata si de alti fideiusori, creditorul nu poate sa il urmareasca pe fideiusor decat pentru partea corespunzatoare garantata din datorie.
Fiecare dintre coproprietarii fideiusori are dreptul sa se intoarca impotriva celuilalt coproprietar pentru plata sumelor avansate in vederea stingerii obligatiei principale, pentru cheltuielile efectuate dupa notificarea debitorului si pentru dobanzile la sumele platite creditorului.
 c)Obligatiile fideiusorului
Fiecare dintre coproprietarii fideiusori are obligatia sa execute intocmai obligatia asumata de celalalt coproprietar, in cazul in care acesta nu isi executa obligatia asumata.
 IV.Raspunderea contractuala
In cazul in care fideiusorul nu isi executa obligatia asumata, datoreaza accesorii potrivit legii. Calculul accesoriilor este facut de catre Directia generala de trezorerie si datorie publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
 V.Forta majora
Forta majora exonereaza fideiusorul de raspundere in cazul executarii necorespunzatoare sau cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezenta conventie de fideiusiune.
Prin forta majora se intelege un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil, aparut dupa incheierea conventiei de fideiusiune si care impiedica partile sa isi execute obligatiile asumate.
 VI.Solutionarea litigiilor
Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu prezenta conventie de fideiusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea ei, se va solutiona de catre instantele judecatoresti competente.
In cazul in care dreptul de proprietate asupra locuintei unifamiliale este inscris in cartea funciara, se va introduce urmatoarea clauza: "Prezenta conventie de fideiusiune va fi notata in partea a III-a a cartii funciare nr. .......... a localitatii ..............., in care este inscris dreptul de proprietate asupra locuintei unifamiliale situate in ..........., str. ..... nr. .............., cu numar cadastral "
In conformitate cu art. 22 alin. (4) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta conventie de fideiusiune constituie titlu executoriu si are valoare de inscris autentic.
Fideiusori,
...............
Creditor principal,
..................
 ANEXA nr. 4: TITLU DE CREANTA nr. ...... din data de ...................
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Directia generala de trezorerie si datorie publica
Str. ...... nr. ..............., localitatea ..................
Persoana de contact ...................., tel. .............
- TITLU DE CREANTA nr. ...... din data de ...................
Intrucat la scadenta din data de ..................... Asociatia de proprietari/debitorul ........................*), cu domiciliul fiscal in localitatea ......................., str. ............. nr. .........., bl ....................., sc. ............, ap. ............, sectorul/judetul ..................., cod de identificare fiscala ....................., nu a achitat creditul acordat pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor si, prin urmare, s-a executat garantia acordata prin Contractul de garantare nr. .................. din data de ..............., s-a intocmit, in temeiul art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris prin care s-au individualizat urmatoarele sume de plata:

Natura obligatiei bugetare Scadenta obligatiei bugetare**) Data de la care titlul de creanta devine titlu executoriu***) Cuantumul obligatiei bugetare datorate Nr contractului de garantare
         

__
*) Se va/vor completa denumirea asociatiei de proprietari/numele si prenumele debitorului, dupa caz.
**) Se va completa, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, data de la care se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
***) Se va completa potrivit art. 24 alin. (5) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sumele mentionate mai sus se achita in contul .........................
Impotriva prezentului inscris se poate formula plangere prealabila, in conformitate cu prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de zile de la data comunicarii prezentului inscris, in conditiile legii, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data emiterii acestuia.
Plangerea prealabila se depune la directia de specialitate din Ministerul Finantelor Publice care a emis prezentul inscris.
In cazul neplatii sau al neprezentarii dovezii efectuarii acesteia, organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor proceda la aplicarea procedurii de executare silita, prevazuta de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prezentului inscris care, in conformitate cu prevederile art. 24 alin. (5) din Legea nr. 153/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie titlu de creanta si devine titlu executoriu dupa expirarea termenului de plata de 60 de zile calendaristice de la data comunicarii catre asociatia de proprietari/debitor, dupa caz.
Potrivit dispozitiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cand urmeaza sa se ia masuri de executare silita nu este obligatorie audierea contribuabilului.
Pentru orice nelamuriri sau obiectii in legatura cu prezentul inscris se poate contacta persoana al carei nume figureaza mai sus, la sediul nostru sau la numarul de telefon mentionat.
Data emiterii ....................
Director general,
Numele si prenumele ................
Semnatura .......................
L.S.
NOTA:
Prezentul titlu de creanta se intocmeste in 3 exemplare de catre Directia generala de trezorerie si datorie publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Circula:
- un exemplar la asociatia de proprietari/debitor, dupa caz;
- un exemplar la organul fiscal competent al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Se arhiveaza: un exemplar la Directia generala de trezorerie si datorie publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 42 din data de 20 ianuarie 2014
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul Fiscal

Mar192014

ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 353 din 28 februarie 2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.156/2009 privind legitimatiile de inspectie fiscala Avand in vedere art. 105 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...
Mar192014

ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010

de Portal Codul Fiscal 19 Mar 2014
ORDIN nr. 380 din 6 martie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.289/2010 pentru aprobarea Procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita In temeiul prevederilor art. 1201 alin. (1) si (2) si ale art. 178 alin. (2) din Ordonanta ...
Mar122014

ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 295 din 25 februarie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.595/2011 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare si utilizare a fondului de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, precum si reflectarea acestuia in contabilitatea Trezoreriei Statului In temeiul ...
Mar122014

ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 251 din 18 februarie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si locuintei, al ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul administratiei si internelor, nr. ...
Mar122014

ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

de Portal Codul Fiscal 12 Mar 2014
ORDIN nr. 319 din 28 februarie 2014 privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor In temeiul prevederilor art. 15 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, aprobata cu ...
Mar052014

ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014

de Portal Codul Fiscal 05 Mar 2014
ORDIN nr. 225 din 10 februarie 2014 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea ...