Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 9 Mai 2025

Prejudicii imputate furnizorului

valabil la 21 Nov 2020
Intrebare:
Am incheiat un contract pentru achizitie 4 utilaje (3 buc un tip 1buc alt tip). 
Pentru produse s-a achitat 80% avans urmand ca diferenta sa fie achitata dupa receptia cantitativa si calitativa a bunurilor. 
In contract se specificau anumiti parametrii de productie pe unitatea de timp pentru fiecare utilaj.
Imediat dupa punerea in functiune s-a constata ca utilajele nu aveau productivitatea scontata, ci rentabilitatea se situa la 80% din valoare prinsa in contract .
Pentru remedierea problemelor aparute furnizorul a propus aducerea altor utilaje a caror valoare de piata este mai mica decat a celor contractate dar care au o rentabilitate mult sporita si fata de primele contractate.
Ceva de genul ca daca la primele utilaje contractate si aduse se obtineau 1000 repere/ora utilajele propuse a fi aduse la schimb au o productivitate de 9000 repere/ora.
De la data platii avansului si pana la data aducerii utilajelor la schimb au trecut 4 luni in care au fost facute costuri cu primele utilaje si sau obtinut din probe repere dar asa cum am spus la costuri mult superioare celor care au fost luate in calcul la aprobarea achizitiei utilajelor (exp initial cost reper 0.20 um cu o productivitate de 9000 repere pe ora in fapt 0.9 um cu o productivitate de 1000 repere/ora).
Care pot fi prejudiciile imputate furnizorului?
Este corect sa receptionez utilajele vechi la valoare contractata, sa achit diferenta furnizorului iar noile masini sa le fac plus de inventar?
 

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2540

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

28Mar2025

Utilaje achizitionate in leasing financiar. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 28 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati cota de deductibiliate in cazul leasingului financiar pentru utilaje folosite exclusiv in activitatea economica. Ratele de leasing sunt considerate deductibile integral din punct de vedere a TVA-ului si a impozitului pe profit? Multumesc anticipat.
28Mar2025

Amortizare fiscala pentru utilaje

de Mariana Prejbeanu valabil la 28 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societatea platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati care este amortizarea fiscala deductibila din punct de vedere fiscal pentru utilaje amortizabile liniar, folosite exclusiv in scopul desfasurarii activitatii. Se aplica amortizarea fiscala de 1500 ron deductibila din amortizarea contabila, sau se poate considera deductibila intreaga amortizare, fiind vorba de ...
03Mar2025

Plata avans pentru achizitia unui teren

de Mariana Prejbeanu valabil la 03 Mar 2025
Intrebare: Am cumparat un teren in suma de 92.760 euro. In contract scrie "50% din pret 46.430 euro azi se plateste. Restul de 50% se va achita in termen de 12 luni de la data semnarii." Imi emite factura "Avans 50% teren". Eu cum si cand inregistrez terenul si ce valoare? Cum inregistrez factura, ca avans? Si monografia. Multumesc.
15Nov2023

Transfer garantie de buna executie

de Elena Garofil valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Administratorul unei societati cu lucrari montaje electrice are un contract incheiat anul trecut pentru care s-au retinut garantii la fiecare plata. Acestea vor fi achitate dupa expirarea termenului, respectiv decembrie 2024. Insa, pentru societatea a doua s-au obtinut autorizatii pentru lucrari mai complexe si toate contractele se deruleaza prin aceasta firma. Se doreste sa se lichideze prima ...
03Sep2017

Incasari efectuate de mandatar fara predarea numerarului. Aspecte contabile

de Irina Dumitrescu valabil la 03 Sep 2017
Intrebare: Societatea a angajat o persoana printr-un contract de mandat sa ii cumpere terenuri agricole. Mandatarul a intocmit in numele societatii o promisiune de vanzare cumparare pentru mai multe parcele de teren,promisiune pe care societatea a platiti o valoare in lei in contul proprietarului terenului. terenul urma sa fie cadastrat pentru a se finalza vanzarea. La cateva luni in urma acestei ...
16Nov2012

Tratament contabil matrite

de S.M Armaselu valabil la 16 Nov 2012
Intrebare: Societatea noastra a platit o matrita care este utilizata de un furnizor pentru a produce referintele pe care societatea noastra le achizitioneaza de la furnizorul respectiv si le utilizeaza in productie. Aceasta matrita este montata pe utilajul furnizorului. Cum se va reflecta in contabilitatea noastra respectiva matrita utilizata de furnizor?