Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024

Procedura de aplicare a amnistiei fiscale a fost modificata

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Prin OMFP 378/2016 a fost modificata si completata Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.831/2015.
Printre categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit legii, pot face obiectul facilitatilor fiscale prevazute de OUG 44/2015 s-au introdus si obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie-21 octombrie 2015.

Conform art. 4 din ordonanta, penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
   a) toate diferentele de obligatii de plata principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
   b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;
   c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.
Prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:
    a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
    b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date.

Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale;
    b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016 sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile;
    c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016, sub sanctiunea decaderii.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr082024

Principiul continuitatii activitatii in contextul reglementarilor contabile

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul continuitatii activitatii reprezinta o piatra de temelie in elaborarea si interpretarea situatiilor financiare. Acest principiu, reglementat de OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile pentru situatiile financiare anuale individuale si consolidate, la punctul 49, joaca un rol decisiv in asigurarea unei intelegeri corecte si realiste a pozitiei financiare a ...
Apr082024

O abordare prudenta in raportarile financiare

de Profeanu Laura 08 Apr 2024
Principiul prudentei, reglementat de Ministerul Finantelor prin Ordinul 1802/2014 la punctul 51, stabileste fundatia pe care se construieste intreaga structura a raportarii financiare. Acest principiul subliniaza necesitatea recunoasterii si evaluarii pe o baza precauta, cu scopul de a evita supraevaluarea activelor si veniturilor sau subevaluarea datoriilor si cheltuielilor. Aceasta inseamna ...
Mar192024

Stabilirea locului conducerii efective in Romania pentru persoanele juridice straine

de Profeanu Laura 19 Mar 2024
In contextul globalizarii si al cresterii interconectivitatii economice, stabilirea locului conducerii efective este un aspect de mare importanta pentru persoanele juridice straine care desfasoara activitati in Romania. Conceptul de loc al conducerii efective este prevazut de art. 8^1 din Codul fiscal, care trateaza aspectele operationale si fiscale ale unei companii, dar si implicatiile ...
Mar072024

Stabilirea si plata contributiei asiguratorie pentru munca

de Profeanu Laura 07 Mar 2024
Calculul contributiei asiguratorie pentru munca (CAM) se realizeaza prin aplicarea cotei de 2,25% asupra bazei de calcul prevazuta la art. 220^4 din Codul fiscal (suma castigurilor brute realizate din salarii si venituri asimilate salariilor, in tara si in strainatate) cu respectarea prevederilor art. 220^5, care prevede: Contributia asiguratorie pentru munca nu se datoreaza pentru ...
Mar022024

Corectarea erorilor din documentele de plata

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
In complexitatea administrarii fiscale, erorile in documentele de plata pot crea probleme atat pentru contribuabili, cat si pentru autoritatile fiscale. Codul de Procedura Fiscala, prin art. 164, ofera un cadru clar pentru corectarea acestor erori, asigurand astfel integritatea si eficienta sistemului fiscal. Acesta informare isi propune sa ofere o intelegere detaliata a dispozitiilor art. ...
Mar022024

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate si Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

de Profeanu Laura 02 Mar 2024
1. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate Utilizarea spatiilor publice pentru afisaj publicitar vine la pachet cu obligatii fiscale, reglementate de Codul fiscal prin art. 478. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate este o obligatie fiscala datorata de orice persoana (fizica sau juridica) care utilizeaza panouri, afisaje sau structuri de afisaj in scopuri ...