Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Proiect imobiliar neinceput. Recuperare taxa prelungire autorizatie. Abandonare proiect. Tratament fiscal cheltuieli si TVA

Raspuns oferit de
Constanta Popa

Constanta Popa
Consultant fiscal
Intrebare: Societatea noastra a obtinut o autorizatie de construire pentru o constructie noua pentru care s-a platit taxa de 100.000 lei. Inainte de expirarea termenului de valabilitate, aceasta a fost prelungita. De la obtinerea autorizatiei si pana in prezent nu s-au efectuat lucrari de constructie si nici nu s-a declarat inceperea lucrarilor. Pana in prezent pentru investitia de mai sus s-au acumulat costuri in suma de 1.500.000 lei, constand in servicii de proiectare, studii geotehnice, taxe si avize. Mentionam ca in prezent societatea nu doreste sa renunte la proiectul de investitie, ci doreste doar sa amane realizarea acestuia pana la un moment mai favorabil din punct de vedere al costurilor. In conditiile de mai sus, societatea noastra are dreptul de a recupera taxa platita pentru eliberarea autorizatiei de construire (a fost prelungita, nu s-a declarat inceperea lucrarilor si suma de regularizat este zero)? Daca da... care este baza legala? Care este tratamentul contabil si fiscal al taxei in situatia in care aceasta nu se recupereaza (in prezent este inregistrata pe contul 235)? Trebuie scoasa din evidenta sau ramane in investii in curs pana la finalizarea investitiei, cumulandu-se in viitor cu urmatoarea taxa platita pentru eliberearea unei noi autorizatii de construire? Care este tratamentul contabil si fiscal al costurilor inregistrate si al tva-ului dedus pana acum cu proiectul de investitie, in situatia in care se decide renuntarea la realizarea acestuia? Cum influenteaza modul in care se justifica renuntarea la proiect, tratamentul fiscal al cheltuielilor si al TVA-ului dedus?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozitele si taxele locale

Mar132024

Facturare inchiriere imobile ONG

de Vera Constantin valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: O fundatie cu activitate economica si platitoare de TVA incheie un contract de comodat cu o alta Fundatie (B), neplatitoare de TVA, avand ca obiect darea in comodat a unui imobil, proprietatea Fundatiei (A). In contract se stipuleaza faptul ca plata utilitatilor si a impozitului pe cladire cade in sarcina comodatarului (fundatia B). Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa factureze aceste cheltuieli ...
Feb032024

Refacturare taxa de salubrizare

de Profeanu Laura valabil la 03 Feb 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile pentru taxa de salubrizare refacturata de un locator, persoana juridica, societatii noastre in conditiile in care o refactureaza pentru tot anul 2024. Se refactureaza cu TVA? Care sunt inregistrarile contabile daca o platim, de asemenea pentru tot anul, in baza deciziei de impunere, unui locator persoana fizica?
Ian242024

Modificari ulterioare la acoperisul halei de productie

de Elena Ionescu valabil la 24 Ian 2024
Intrebare: In luna decembrie 2023 societatea a efectuat in regie proprie reparatii la acoperisul halei de productie in valoare totala de 7000 lei, hala avand valoarea contabila de 489.000 lei. Am dori sa inregistram lucrarea ca o investitie prin 722. In acest caz trebuie sa raportam la DITL valoarea lucrarilor? Mentionez ca reevaluarea de catre expert s-a depus doar de 4 ani. Din punct de vedere fiscal se ...
Nov212023

Reevaluare imobil in scop fiscal detinut in comodat. Inregistrare in contabilitate

de Profeanu Laura valabil la 21 Nov 2023
Intrebare: Avem un imobil proprietatea firmei, dar si un imobil luat cu contract de comodat la societate. Cand trebuie reevaluat acest imobil si ar trebui reevaluat si cel luat cu contract de comodat, deoarece este imobil nerezidential? Totate imobilele - indiferent ca sunt sau nu proprietatea firmei, daca sunt folosite de firma, deci sunt nerezidentiale, este OBLIGATORIU a se reevalua la 3 ani? Rezultatele ...
Apr092022

Restituirea taxei de autorizare a unei investitii

de Vera Constantin valabil la 09 Apr 2022
Intrebare: Societatea noastra a obtinut o autorizatie de construire pentru o constructie noua, care inainte de expirare a fost prelungita iar ulterior, in termenul de valabilitate a autorizatiei, s-a declarat la primarie inceperea lucrarilor cu termen de finalizare de 24 de luni, respectiv pana la data de 28.04.2022. Mentionam ca de la obtinerea autorizatiei si pana in prezent nu s-au efectuat lucrari pe ...
Nov242021

Modernizari cladire fara autorizatie constructie. Declarare la DITL. Reevaluare

de Vera Constantin valabil la 24 Nov 2021
Intrebare: O societate detine un hotel si o terasa. In ianuarie 2021 a inchiriat de la o persoana fizica, pe o perioada de 10 ani, doua imobile, respectiv doua incaperi (apartamente cu numere cadastrale diferite) ce se afla in continuarea terasei hotelului. In baza acordului dat de Proprietar, Chiriasul a efectuat modernizari si transformari asupra apartamentelor, in sensul edificarii unui restaurant. ...