Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 17 Septembrie 2025
  • CEA MAI ACCESATA SPETA
  • Depunere rectificativa D406

    Pentru luna mai 2025 am depus in termen declaratia SAF-T, dar dupa o verificare am constatat ca am inregistrat eronat plata unui furnizor. Pe luna iunie 2025 este depusa declaratia urmeaza si depunerea declaratiei pe luna iulie 2025. ...

    mai mult

Propuneri de modificare a sanctiunilor in Sistemul RO e-Transport

28 Oct 2024

Avand in vedere proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 41/2022 privind RO e-Transport, prezentat recent in transparenta decizionala, se propun cateva modificari menite sa ajusteze cerintele sistemului la realitatile operationale ale contribuabililor si sa echilibreze sanctiunile impuse pentru nerespectarea obligatiilor de raportare.

In textul modificat, se observa o incercare de raspuns la preocuparile mediului de afaceri privind proportionalitatea sanctiunilor si complexitatea cerintelor de raportare. Prin introducerea unui sistem gradual de aplicare a sanctiunilor pentru nerespectarea obligatiilor de declarare a transporturilor, se urmareste un echilibru intre necesitatea de combatere a fraudei si operativitatea economica.

Modificarile propuse includ:

    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • Integrarea datelor detinute de companiile si societatile nationale cu capital integral de stat in RO e-Transport, facilitand astfel accesul autoritatilor fiscale la o baza de date mult mai vasta, pentru a imbunatati eficienta monitorizarii transporturilor.

In acest sens, art. 4 alin. 1), lit. b) din OUG 41/2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„b) elemente de interconectare cu alte sisteme de monitorizare detinute si/sau utilizate de institutiile sau autoritatile publice, direct sau prin intermediul structurilor sau entitatilor subordonate, coordonate sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantitatilor de produse transportate, precum si orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier;”

Alineatele 2) si 3) ale arti. 4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

”(2) Sistemul RO e-Transport utilizeaza date si informatii colectate si/sau detinute la nivelul institutiilor sau autoritatilor publice, precum si al structurilor subordonate sau coordonate de catre acestea, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat, care sunt necesare indeplinirii scopului prevazut de prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Autoritatile sau institutiile publice care, direct sau prin intermediul structurilor subordonate, coordonate, sau prin intermediul companiilor nationale si societatilor nationale cu capital integral de stat colecteaza si/sau detin orice fel de date sau informatii necesare indeplinirii scopului prevazut la art. 3 au obligatia de a le pune la dispozitie gratuit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol incheiat in acest sens.”

  • Introducerea unui registru electronic pentru evidenta sanctiunilor aplicate, gestionat de CNIF, care va asigura o mai buna coordonare si aplicare a sanctiunilor.

Dupa alin. (2) al arti. 14 se introduc doua noi alineate, alin.(3) si (4) cu urmatorul cuprins:

„(3) In aplicarea prevederilor art. 13^1 alin. (2), Centrul National pentru Informatii Financiare pune la dispozitia persoanelor imputernicite prevazute la alin. (1) un registru electronic de evidenta centralizata a sanctiunilor aplicate potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.

(4) Procedura prin care persoanele imputernicite prevazute la alin (1) acceseaza registrul electronic prevazut la alin.(3) se stabileste prin ordin comun al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al presedintelui Autoritatii Vamale Romane si al ministrului afacerilor interne.”

  • Stabilirea unui sistem de sanctiuni graduale, care incepe cu o confiscare de 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate la prima abatere, crescand la 50% pentru a doua abatere, si ajungand la 100% pentru a treia abatere.

Alin. (2) al art. 13^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, precum si confiscarea a 15% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

Dupa alineatul (4) al articolul 13^1 se introduc doua noi alineate, alin.(5) si (6) cu urmatorul cuprins:

”(5) Incepand cu savarsirea celei de-a doua contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 50% din contravaloarea bunurilor nedeclarate.

(6) Incepand cu savarsirea celei de-a treia contraventii din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b), pentru care contravenientul a fost sanctionat, sanctiunea complementara a confiscarii se aplica in proportie de 100% din contravaloarea bunurilor nedeclarate”.

In plus, suspendarea aplicarii sanctiunilor pana la 31 decembrie 2024 pentru anumite fapte prevazute in OUG, ofera contribuabililor un ragaz necesar pentru a se conforma cerintelor sistemului RO e-Transport.

Contraventiile vizate se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 de lei la 50.000 de lei in cazul persoanelor fizice sau cu amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei in cazul persoanelor juridice, si se refera la nerespectarea prevederilor art. 8 indice 2 din OUG 41/2022 de catre operatorul de transport rutier:

  • sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului, pe toata durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.
  • sa echipeze vehiculele cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit;

Propunerile de modificari sugereaza o abordare mai nuantata a sanctiunilor, in incercarea de a descuraja neregulile fara a pune o presiune excesiva pe operatorii economici care intampina dificultati in adaptarea la noile reglementari digitale impuse de stat.

 

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

17Sep2025

Achizitie intracomunitara si declarare in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 17 Sep 2025
Intrebare: Avem urmatoarea operatiune: Firma B din Romania achizitioneaza un echipament de la furnizor A1 Italia, cu livrare din Polonia de la A2 (furnizorul lui A1). Livrarea se va face de la A2 direct catre clientul meu final din RO, transportul fiind asigurat de firma din POLONIA. Cum tratam aceasta operatiune? Cum ar trebui declarata in RO E-TRANSPORT, pe cine completam la furnizor avand in evdere ca ...
15Sep2025

Obtinere cod UIT pentru colete livrate intracomunitar

de Gina Popescu valabil la 15 Sep 2025
Intrebare: Societatea face livrare intracomunitara in Polonia. Marfa se trimite cu DHL si are greutatea bruta de 30 kg. In aceasta situatie trebuie sa transmitem cod UIT?
14Sep2025

Reprezentare imputernicit SPV- RO e-Transport

de Costin A. Istrate valabil la 14 Sep 2025
Intrebare: Se poate acorda acces /drepturi unui angajat prin imputernicire in Spatiul Privat Virtual (SPV) doar pentru a utiliza aplicatia RO e-Transport si genera coduri UIT, fara alte drepturi: acces spv - dosar fiscal, declaratii, depunere declaratii etc.? Care este procesul in acest caz?  
03Sep2025

Declarare RO e-Transport achizitie intracomunitara tractor si remorca transportate pe roti

de Gina Popescu valabil la 03 Sep 2025
Intrebare: Achizitia intracomunitara de cap tractor si semiremorca din Polonia, care vin pe roti necesita COD UIT?
02Sep2025

Declarare achizitie intracomunitara in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 02 Sep 2025
Intrebare: O firma nerezidenta, sediul firmei este in Anglia, are sucursala declarata in Romania, inregistrata in scop de Tva cu RO face achizitii intracomunitare din Italia. Este obligata sa se inregistreze in E-transport?  
26Aug2025

Cod UIT export bunuri

de Gina Popescu valabil la 26 Aug 2025
TVA
Intrebare: Societate platitoare de tva si impozit pe profit vinde un tractor cu remorca unei persoane fizice din Moldova. Cetateanul moldovean vine in Romania si ridica de la firma romaneasca tractorul si platforma. Emite factura fara tva si vama din Iasi considera ca este corect, dar solicita codul UIT firmei din Romania. Este corect acest tratament fiscal? Nu se considera livrare nationala? Multumesc!
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
x