Raspunderea fiscala si contabila la nivelul societatii
O societate comerciala a fost scoasa din oficiu din evidenta platitorilor de TVA, iar codul de TVA i-a fost anulat in anul 2014.
Incepand cu anul 2019, societatea a emis facturi fara TVA, administratorul nu a tinut cont ca firma nu mai are cod valid de TVA.
Facturile au fost intocmite de catre administratorul societatii si inregistrate in contabilitate de catre contabila, fara TVA.
In anul 2025, ANAF constata ca au fost emise facturi fara TVA in perioada 2019 - august 2025 si impune din oficiu plata TVA aferenta acestor operatiuni.
Se poate atrage raspunderea contabilei pentru faptul ca nu a verificat situatia fiscala a firmei din punct de vedere al TVA, avand in vedere ca a inregistrat documentele primite?
In cazul in care este actionata in instanta, ar putea avea castig de cauza?
Multumesc,
O zi frumoasa!
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!