Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 9 Mai 2025

Regim fiscal vanzare teren si constructie revaluate, aflate la acelasi numar cadastral.

Intrebare: Societatea noastra vinde o cladire plus teren (aflate la acelasi numar cadastral) pe care a achizionat-o in anul 2007 de la o perosana fizica. La achizitie nu a fost facut split pe val teren si pe valoare cladire. Prima delimitare a fost facuta in septembrie 2008 cu ocazia primului raport de evaluare. In urma raportului au rezultat val. cladire de 3.500.000 lei si valoare teren de 8.700.000 lei. Singura investitie s-a efectuat in anul 2008 si fost in valoare de 450.000 lei. Din 2008 pana in anul 2017 (ultima reevaluare) au fost efectuate mai multe reevaluari rezultand atat scaderi cat si cresteri de valoare. In prezent in contabilitate avem inregistrate urmatoarele valori: cladire=2.900.000 lei, teren=4.250.000 lei, valoare amtz cladire 140.000 lei, sold cont 105 este in valoare de 75.000 lei. Din reevaluarile realizate a mai ramas o cheltuiala de 418.000 lei (cont 6813 considerata neded data inregistrarii raportului de reevaluare) care nu a fost recuperata prin cresteri de valoare. Pretul de vanzare (imobil teren) este in valoare de 8.000.000 lei. Va rog sa-mi spuneti ce regim TVA voi aplica la vanzarea catre o persoana fizica precum si catre o persoana juridica avand in vedere ca valoarea terenului este mai mare decat valoarea cladirii? Ma puteti ajuta va rog cu notele contabile pentru scoaterea din gestiune a cladirii, respectiv terenului specificand daca cheltuiala este deductibila sau nu? Suntem obligati sa intocmim un raport de evaluare/expertiza avand in vedere ca ultima reevaluare a fost facuta in anul 2017?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7311

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

24Apr2025

Calcul rezultat fiscal

de Profeanu Laura valabil la 24 Apr 2025
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit, la trimestrul 1 al acestui an a inregistrat pierdere si tot in acest trimestru, in luna ianuarie, a incasat dobanzi aferente depozitelor constituite. Se va plati impozit pentru dobanzile incasate sau daca per total trimestru avem pierdere acestea nu se mai iau in considerare? In situatia in care avem obligatia declararii venitului si a impozitarii ...
18Apr2025

Cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal

de Profeanu Laura valabil la 18 Apr 2025
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit semneaza in iulie 2024 in calitate de locatar un contract de inchiriere cu Apele Romane (in calitate de locator) pentru folosinta unui teren de 3 ha, cu durata de 4 ani. Scopul acestui contract este de a inlatura materialul aluvionar (balast) ce a colmatat albia minora unui rau. Apele Romane au emis incepand cu iulie 2024 facturi lunare reprezentand ...
17Apr2025

Raportari intreprinderi sociale

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Detinem o intreprindere sociala si am dori mai multe detalii de modul de impozitare al profitului. De ce alte aspecte ar trebui sa tinem cont la astfel de intreprinderi? Trebuie depuse anumite raportari? Daca DA, unde si care sunt termenele?
11Apr2025

Pierderile fiscale anuale stabilite prin declaratia de impozit pe profit

de Profeanu Laura valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: O societate a fost micro pana in trim III 2023, iar din trim IV 2023, a devenit platitoare de impozit pe profit. In trim IV 2023 a inregistrat o pierde fiscala 25280,19 lei, in anul 2024 a inregistrat o pierdere fiscala in suma de 128153,75 lei, iar in trim I 2025 a inregistrat un profit in suma de 13212,13 lei. Va rog, un mod de calcul al impozitului pe profit aferent trim I 2025.
10Apr2025

Pierdere fiscala 2024. Impozit pe profit

de Vera Constantin valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: O societate comerciala fosta microintreprindere, a devenit platitoare de impozit pe profit in 2024. La t3 2024 se plateste impozit 1800lei. La t4 2024, rezultat contabil negativ plus cheltuieli nedeductibile rezulta baza impozabila pozitiva si ramane impozit achitat in plus 1700lei. In t1 2025 rezultat contabil pozitiv care-i si baza impozabila (nu sunt cheltuieli nedeductibile ori ...
09Apr2025

Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu utilitatile si al impozitului pe cladire pentru un imobil dat in comodat

de Vera Constantin valabil la 09 Apr 2025
Intrebare: Multumesc pentru raspuns, daca puteti sa ne spuneti si tratamentul cheltuielilor cu utilitatile: gaz, energie, apa - pentru care primim facturi cu tva? In cazul contractului de comodat, daca aceste cheltuieli raman in sarcina noastra putem deduce tva si deduce cheltuiala la calculul impozitului pe profit? Dar impozitul pe cladiri achitat catre bugetul local? Multumesc.