Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 4 Mai 2025

Reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin Sistemul RO e-Transport

15 Iul 2024

ANAF si Autoritatea Vamala Romana au stabilit reguli noi pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, implementate prin sistemul RO e-Transport. Aceste masuri, detaliate in OUG 41/2022 si in Procedura aprobata prin Ordinul nr. 1.337/1.268/2024 (in vigoare din 27 iunie 2024) sunt parte a eforturilor continue de a asigura transparenta si securitatea in transporturile de bunuri prin utilizarea tehnologiei GPS. De asemenea, este disponibila si o aplicatie mobila e-Transport, care faciliteaza monitorizarea traseelor vehiculelor in timp real.

Obligatiile operatorului de transport

Conform art. 8 indice 3 din OUG 41/2022, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure transferul datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport pe toata durata traseului de transport al bunurilor (care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport) avand obligatia sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (cu exceptia cazurilor in care datele de pozitionare ale vehiculului de transport sunt transferate de dispozitivele acestuia).

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Potrivit alin. 1) - 3) ale art. 8) din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024:

- In situatia in care vehiculul de transport este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa asigure buna functionare a respectivelor dispozitive, pentru a indeplini cerinta transferului datelor curente de pozitionare a vehiculului de transport, pe toata durata traseului de transport. Inaintea pornirii pe traseu a unui transport monitorizat, sunt obligatorii introducerea codurilor UIT si atribuirea acestora dispozitivelor de transmitere automata a datelor de pozitionare cu care este echipat vehiculul de transport, in vederea transmiterii catre serverele ANAF. Dupa terminarea transportului, dispozitivele de transmitere automata a datelor de pozitionare nu vor avea alocate coduri UIT.

- In situatia in care vehiculul de transport nu este echipat cu dispozitive de transmitere automata a datelor de pozitionare, operatorul de transport rutier este obligat sa echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii care utilizeaza tehnologii de pozitionare si transmisie de date prin satelit (dispozitive de tip telefon mobil functionale) pe care au fost instalate modulele informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare. Operatorul de transport rutier este obligat sa puna la dispozitia conducatorului auto codul UIT primit de la utilizatorii Sistemului RO e-Transport, sub orice forma inteligibila de prezentare.

Obligatiile conducatorului vehiculului de transport (prevazute la art. 9 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024) prevad:

 - In cazul unui transport de bunuri supus monitorizarii, efectuat cu un vehicul de transport dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicatii, conducatorul vehiculului de transport are obligatia sa porneasca dispozitivul de pozitionare si sa introduca codurile UIT aferente transportului, inainte de inceperea transportului pe teritoriul national, respectiv sa opreasca dispozitivul de pozitionare dupa livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul national sau dupa parasirea teritoriului national.

- Conducatorul vehiculului este obligat sa prezinte (la solicitarea organelor competente) documentele care insotesc transportul de bunuri monitorizate, impreuna cu codul UIT, care poate fi prezentat sub orice forma inteligibila.

Important:

Art. 1 alin. 4 din Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg, sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Art. 3 alin. 14 din Procedura aprobata prin Ordinul 1.337/1.268/2024, prevede:

In cazul in care bunurile pentru care exista obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport sunt transportate la nivel national cu mijloace de transport apartinand mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier etc., in Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situatie in care locul de incarcare, respectiv descarcare, va fi considerat locul in care vehiculul de transport rutier va prelua sau preda, dupa caz, bunurile transportate.

Exemplu

- Bunurile sunt importate in Romania pe cale navala si ajung in portul Constanta;

- Din port, bunurile sunt preluate de un camion cu o masa maxima tehnic admisibila de 3 tone pentru a fi transportate rutier pana la depozitul din Bucuresti. Acest camion este incarcat cu bunuri avand o masa bruta totala de 600 kg si o valoare totala de 12.000 de lei.

In acest caz, transportul rutier incepe la portul Constanta (locul de incarcare) si se termina la depozitul din Bucuresti (locul de descarcare).

Asadar, se va declara doar componenta rutiera a transportului, respectiv din portul Constanta pana la depozitul din Bucuresti. In plus, acest transport indeplineste si conditiile de masa si  valoare.

Concluzie

Noile reguli pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri prin sistemul RO e-Transport, subliniaza angajamentul autoritatilor pentru transparenta si securitate in transporturi. Prin utilizarea tehnologiei GPS si a aplicatiei mobile e-Transport, autoritatile pot monitoriza in timp real traseele vehiculelor, asigurand astfel conformitatea cu reglementarile in vigoare.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

e-Transport: O noua amanare a amenzilor pentru lipsa monitorizarii GPS?

de Profeanu Laura 17 Apr 2025
Dupa doar cateva zile in care sanctiunile privind monitorizarea prin GPS a transporturilor rutiere de bunuri au devenit efectiv aplicabile, guvernul analizeaza din nou posibilitatea suspendarii acestor amenzi, de data aceasta pana la finalul anului 2025. Masura apare intr-un proiect de ordonanta de urgenta recent initiat de Ministerul Finantelor, ca raspuns la solicitarile mediului de afaceri, ...
17Apr2025

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Societatea produce si comercializeaza ceaiuri si condimente, cu auto proprii in tara. Este obligata societatea sa raporteze in e-Transport date?
15Apr2025

Cod UIT pentru import marfuri pe cale maritima si transport pe teritoriul national

de Gina Popescu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Importam din China marfa in containere la sac, nepaletizata. Dupa efectuarea formalitatilor de import in portul Constanta, marfa pleaca in container la un depozit la 15 km de Constanta, unde se paletizeaza si se incarca pe alte camioane pentru a pleca catre depozitul nostru din Bucuresti. Intre momentul iesirii camioanelor din port si expedierea marfii paletizate catre Bucuresti pot trece 4-5 ...
15Apr2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, locuri diferite de descarcare, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Achizitionam marfa din Tarile de Jos cu un camion complet de 22.500 kg, iar aceasta urmeaza sa fie descarcata in doua locuri: 10.000 kg la un client din Ramnicu Valcea si 12.500 kg in depozitul nostru din Bucuresti. Marfa este insotita de un CMR si o factura pentru toata cantitatea. Intrebare: Facem doua UIT-uri pentru cele doua parti de marfa, unul pentru 10.000 kg cu destinatie finala ...
14Apr2025

Conditii obligativitate obtinere cod UIT

de Costin A. Istrate valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: Societate comerciala cu sediul in Romania, achizitioneaza haine din Polonia, Turcia in scopul revanzarii acestora in Romania, transportul este facut cu masina societatii care are masa maxim autorizata sub 2.5 tone, intrebarea este daca am obligatia obtinerii codului UIT in aceste conditii. Va rog sa specificati care sunt conditiile in care avem obligatia sa obtinem cod UIT. Va multumesc.
12Apr2025

Raspuns Notificare de conformare RO e-TVA

de Profeanu Laura valabil la 12 Apr 2025
Intrebare: Efectuez achizitii intracomunitare pe care le declar in D300, D390 si e-transport in vederea obtinerii codului UIT. La sfarsit de luna inregistrez facturi cu marfa in tranzit, iar codul UIT il obtin in luna urmatoare cand marfa soseste. Astfel am primit notificare la decontul precompletat deoarece se inregistrau diferente intre rapoartele din D300 si e-transport. Am trimis raspuns la ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right