Intrebare: In contextul e-Transport, societatea noastra efectueaza in acest moment activitate de productie si comert cu produse care NU sunt cu risc fiscal ridicat. Transportul bunurilor se realizeaza in special cu transportatori sau case de expeditie cu masini de toate ctg (peste si sub 2.5 to). Astfel, obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor referitoare la transportul international si national de bunuri revine urmatorilor utilizatori: a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz; b) beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri; c) furnizorului din Romania, in cazul livrarilor intracomunitare de bunuri; d) depozitarului, in cazul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri. e) furnizorului din Romania, in cazul livrarilor pe teritoriul national; Va rugam sa ne precizati pentru exemplele de mai jos: Ex.1) - LIC de la DLF Satu Mare catre un client din Germania - Incoterm FCA Satu Mare - documente cu destinatia finala Germania (factura, delivery note, CMR ...) -> LIC standard, noi obtinem codul UIT si il dam soferului, cazul c); Ex. 2) - totul idem ca in Ex. 1) dar: - transportul fiind organizat de client, nu controlam ruta, dar aflam de la sofer ca se face regrupare la Oradea intr-un hub logistic. Cine obtine codul UIT la plecarea din Satu Mare si ce date trebuie declarate pentru obtinerea acestuia? Ex. 3) - totul ca la Ex. 2), doar ca noi nu avem nicio informatie cu privire la o regrupare in Oradea si obtinem cod UIT pentru destinatia finala din Germania. Ce se intampla cu codul UIT comunicat, daca acel camion se opreste la Oradea si nu pleaca mai departe spre Germania? Ex. 4) - ce se intampla (ce riscuri sau obligatii putem avea noi) daca camionul care vine la incarcare nu are sistem de pozitionare? In cazul efectuarii transportului prin case de expeditie, va rugam sa ne precizati la rubrica pe portalul e-Transport datele carei parti se completeaza: ale casei de expeditie sau ale transportatorului, subcontractat de catre casa de expeditie, regasite pe CMR. Multumim.
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!