Schimbari privind voucherele de vacanta OUG 8/2009 ramane in vigoare pana la 01 ianuarie 2021
Raspuns oferit dePortal Codul Fiscal
18 Dec 2018
Prin Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare. Aceasta lege reglementeaza tichetele de masa, tichetele cadou, tichetele de cresa, tichetele culturale si voucherele de vacanta si intra in vigoare de la 01 ianuarie 2019.
Ordonanta de urgenta nr. 107/2018 publicata in M.Of.nr. 1058 din 13 decembrie aduce modificari in ceea ce priveste voucherele de vacanta, in sensul ca, pana la data de 1 ianuarie 2021 prevederile Legii 165/2018 nu se aplica voucherelor de vacanta Astfel, art. 24-27 din Legea 165/2018 care reglementeaza aceste vouchere vor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021. Tot de la aceasta data va fi abrogata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
De asemenea, OUG 107/2018 modifica OUG 8/2009 astfel ca, institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, vor acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.
Astfel, se mentine masura acordarii voucherelor de vacanta, in cuantum de 1.450 lei, pana la data de 31 decembrie 2020, prin aplicarea in continuare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la acordarea voucherelor personalului platit din fonduri publice. Dupa cum se arata in preambulul OUG 107/2018, aplicarea, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, prin acordarea voucherelor de vacanta cu un nivel maxim al sumei de sase salarii minime brute pe tara garantate in plata pentru un angajat, sau a dispozitiilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care salariatii din sistemul bugetar beneficiaza de o indemnizatie de vacanta la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara, garantat in plata, va conduce la un impact negativ semnificativ asupra bugetului de stat si, implicit, a bugetelor locale, in contextul cresterilor salariale deja produse, precum si al majorarii salariului minim pe economie.
Celelalte prevederi ale Legii 165/2018 raman neschimbate si se aplica de la 01 ianuarie 2019. La aceasta data se abroga Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.Prin Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare. Aceasta lege reglementeaza tichetele de masa, tichetele cadou, tichetele de cresa, tichetele culturale si voucherele de vacanta si intra in vigoare de la 01 ianuarie 2019.
Ordonanta de urgenta nr. 107/2018 publicata in M.Of.nr. 1058 din 13 decembrie aduce modificari in ceea ce priveste voucherele de vacanta, in sensul ca, pana la data de 1 ianuarie 2021 prevederile Legii 165/2018 nu se aplica voucherelor de vacanta Astfel, art. 24-27 din Legea 165/2018 care reglementeaza aceste vouchere vor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021. Tot de la aceasta data va fi abrogata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
De asemenea, OUG 107/2018 modifica OUG 8/2009 astfel ca, institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, vor acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.
Astfel, se mentine masura acordarii voucherelor de vacanta, in cuantum de 1.450 lei, pana la data de 31 decembrie 2020, prin aplicarea in continuare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la acordarea voucherelor personalului platit din fonduri publice. Dupa cum se arata in preambulul OUG 107/2018, aplicarea, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, prin acordarea voucherelor de vacanta cu un nivel maxim al sumei de sase salarii minime brute pe tara garantate in plata pentru un angajat, sau a dispozitiilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care salariatii din sistemul bugetar beneficiaza de o indemnizatie de vacanta la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara, garantat in plata, va conduce la un impact negativ semnificativ asupra bugetului de stat si, implicit, a bugetelor locale, in contextul cresterilor salariale deja produse, precum si al majorarii salariului minim pe economie.
Celelalte prevederi ale Legii 165/2018 raman neschimbate si se aplica de la 01 ianuarie 2019. La aceasta data se abroga Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Ordonanta de urgenta nr. 107/2018 publicata in M.Of.nr. 1058 din 13 decembrie aduce modificari in ceea ce priveste voucherele de vacanta, in sensul ca, pana la data de 1 ianuarie 2021 prevederile Legii 165/2018 nu se aplica voucherelor de vacanta Astfel, art. 24-27 din Legea 165/2018 care reglementeaza aceste vouchere vor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021. Tot de la aceasta data va fi abrogata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
De asemenea, OUG 107/2018 modifica OUG 8/2009 astfel ca, institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, vor acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.
Astfel, se mentine masura acordarii voucherelor de vacanta, in cuantum de 1.450 lei, pana la data de 31 decembrie 2020, prin aplicarea in continuare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la acordarea voucherelor personalului platit din fonduri publice. Dupa cum se arata in preambulul OUG 107/2018, aplicarea, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, prin acordarea voucherelor de vacanta cu un nivel maxim al sumei de sase salarii minime brute pe tara garantate in plata pentru un angajat, sau a dispozitiilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care salariatii din sistemul bugetar beneficiaza de o indemnizatie de vacanta la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara, garantat in plata, va conduce la un impact negativ semnificativ asupra bugetului de stat si, implicit, a bugetelor locale, in contextul cresterilor salariale deja produse, precum si al majorarii salariului minim pe economie.
Celelalte prevederi ale Legii 165/2018 raman neschimbate si se aplica de la 01 ianuarie 2019. La aceasta data se abroga Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.Prin Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare. Aceasta lege reglementeaza tichetele de masa, tichetele cadou, tichetele de cresa, tichetele culturale si voucherele de vacanta si intra in vigoare de la 01 ianuarie 2019.
Ordonanta de urgenta nr. 107/2018 publicata in M.Of.nr. 1058 din 13 decembrie aduce modificari in ceea ce priveste voucherele de vacanta, in sensul ca, pana la data de 1 ianuarie 2021 prevederile Legii 165/2018 nu se aplica voucherelor de vacanta Astfel, art. 24-27 din Legea 165/2018 care reglementeaza aceste vouchere vor intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021. Tot de la aceasta data va fi abrogata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
De asemenea, OUG 107/2018 modifica OUG 8/2009 astfel ca, institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, vor acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.
Astfel, se mentine masura acordarii voucherelor de vacanta, in cuantum de 1.450 lei, pana la data de 31 decembrie 2020, prin aplicarea in continuare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la acordarea voucherelor personalului platit din fonduri publice. Dupa cum se arata in preambulul OUG 107/2018, aplicarea, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, prin acordarea voucherelor de vacanta cu un nivel maxim al sumei de sase salarii minime brute pe tara garantate in plata pentru un angajat, sau a dispozitiilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care salariatii din sistemul bugetar beneficiaza de o indemnizatie de vacanta la nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara, garantat in plata, va conduce la un impact negativ semnificativ asupra bugetului de stat si, implicit, a bugetelor locale, in contextul cresterilor salariale deja produse, precum si al majorarii salariului minim pe economie.
Celelalte prevederi ale Legii 165/2018 raman neschimbate si se aplica de la 01 ianuarie 2019. La aceasta data se abroga Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare
Apr262024
Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA
de
Profeanu Laura
26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile.
Motive de anulare
1. Inactivitatea fiscala
O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024
Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat
de
Profeanu Laura
26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat.
Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024
Modificari in Declaratia 112
de
Profeanu Laura
25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024.
Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024
Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF
de
Profeanu Laura
23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...
Apr222024
Dobanzile si penalitatile de intarziere
de
Profeanu Laura
22 Apr 2024
Aplicarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere este un subiect de mare interes pentru contribuabili si profesionistii din domeniul fiscal. Acestea sunt masuri punitive aplicate pentru a asigura conformitatea fiscala si pentru a descuraja intarzierile sau omisiunile in plata datoriilor fiscale. Art. 173, 174 si 176 din Codul de Procedura Fiscala, ofera un cadru detaliat privind modul de ...
Apr222024
Modificari fiscale 08 - 14 aprilie 2024
de
Irina Dumitrescu
22 Apr 2024
1. O.M.F. nr. 643/2024 pentru abrogarea art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 5.433/2023 privind stabilirea persoanelor juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale potrivit art. 18^3 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Publicat in: M.Of. nr. 329 din 10.04.2024
Ce prevede: Ordinul abroga aticolul 2 din O.M.F. ...