Intrebare:
Pleaca marfa (floarea soarelui) din Ucraina si se livreaza direct in Romania la firma Y.
Insa traseul documentelor, implicit firmelor implicate este urmatorul:
Ucraina factureaza in -> Slovacia in-> Dubai in -> Romania (societatea X, cea in cauza, a noastra)-> Rep. Moldova - > Romania soc. Y (cea la care se livreaza efectiv marfa).
Intre societati exista contracte de vanzare-cumparare, implicit facturi.
Doresc analiza din prisma societatii din Romania X, care cumpara de la societatea din Dubai si vinde catre Rep. Moldova. Dpdv al TVA, cerealele sunt nepurtatoare de TVA, se inregistreaza taxare inversa in tara si importurile sunt scutite, sper ca din acest punct de vedere sa nu fie probleme.
1. Ce documente trebuie sa am, sa fie legala tranzactia? (avem contracte cu Dubai de achizitie si de vanzare cu R.Moldova, implicit Invoice-uri, fara declaratii vamale, caci marfa nu a circulat fizic pe la toate aceste societati s-a livrat direct din Ucraina in Romania. Insa avem declaratia vamala de export din Ucraina, declaratia vamala de import in Romania n-am reusit s-o obtinem. Pe declaratia vamala este trecuta prima firma cea din Ucraina si ultima, cea din Romania "Y".
2. Putem inregistra in contabilitate numai pe baza de Invoice intrarea si iesirea de marfa, nefiind nevoie de declaratii vamale, avand in vedere ca e vorba de marfa si de societati exctracomunitare?
3. Sunt agreate asemenea tranzactii de catre ANAF in cazul unui control?
4. Se poate practica in mod curent asemenea business sau sa le trecem la un caz singular si ce probleme ar putea aparea?
5. Care sunt riscurile in toata situatia descrisa si cum anume ar trebui sa inregistrez?
Societatile X si Y sunt din Romania ambele, dar sunt 2 societati diferite, la societatea Y ajunge efectiv marfa in mod direct din Ucraina, insa facturile se fac prin mai multe firme. Se practica acest comert de revanzare in timp ce marfa e in drum, doar ca ma intereseaza in ce temei legal se produce in Romania si ce documente imi trebuie. Doresc analiza din prisma firmei X, care sunt eu.
Va descriu inca o data traseul de facturare:
1. Ucraina factureaza in -> Slovacia;
2. Slovacia in-> Dubai;
3. Dubai in -> Romania (societatea X, cea in cauza, a noastra);
4. Romania (societatea X)-> Rep. Moldova;
5. Rep. Moldova - > Romania soc. Y (cea la care se livreaza efectiv marfa).
Ce documente trebuie eu sa am de pe pozitia firmei X inregistrata in Romania in scopuri de TVA, in conditiile in care cumpar di Dubai si vand in Rep. Moldova, dar nu am declaratii vamale pe numele meu, caci marfa nu vine si pleaca efectiiv de la mine?
Va rog sa recititi si primul mail si sa-mi raspundeti la aceasta speta cat puteti de repede.