Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri, regim fiscal TVA
valabil la 08 Mai 2020
Intrebare:
Societate din Romania, cu sucursala in Franta, inregistrata in scopuri de TVA in RO si FR, are contract de proiectare si furnizare a tuturor materialelor necesare pentru realizare pereti cortina pentru o cladire din Franta. Societatea din Romania asadar se obliga sa efectueze proiectarea, realizarea materialelor si transportul acestora catre clientul din Franta, care realizeaza montajul acestora pe santier.
Profilele de tamplarie necesare se achizitioneaza pe Sucursala de la un furnizor din Franta, care emite factura catre Sucursala. Profilele sunt transportate in Romania unde se prelucreaza la un prelucrator care emite factura catre societatea din Romania. Apoi sunt transportate in Italia unde se aplica pe sticla, rezultand fereastra. Sticla si manopera de aplicare se factureaza de catre furnizorul din Italia tot catre societatea din Romania. Dupa aplicarea sticlei materialele se transporta pe santier in Franta, la clientul francez.
O alta parte a materialelor necesare realizarii peretilor cortina (tabla, suruburi, termoizolatii, materiale de etanseizare) se achizitioneaza din Romania si sunt transportate pe santier in Franta sau la depozitul sucursalei de unde sunt duse apoi pe santier. Transferul tuturor materialelor necesare realizarii unui perete cortina se efectueaza de-a lungul a mai multor luni si pe masura ce montatorii au nevoie de ele.
Societatea din Romania va emite factura catre clientul din Franta in momentul in care s-a finalizat realizarea peretelui cortina. Pretul este stabilit de la inceputul contractului.
Intrebare 1. Care sunt documentele de intocmit si aspectele legate de TVA (declarare D300, D390, INTRASTAT) in ceea ce priveste operatiile efectuate:
- Transferul materialelor de la Sucursala FR in Romania
- Transferul materialelor pentru adaugare sticla in Italia si apoi in Franta
- Transferul materialelor din Romania direct pe santier in Franta sau la depozitul Sucursalei si apoi pe santier
- Facturarea catre clientul francez
Intrebare 2. Se incadreaza aceasta operatie la livrare de bunuri cu instalare?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
• Platitoare TVA: Da
• Cod CAEN: lucrari de constructii
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Tratament fiscal operatiuni economice
08Iul2025
Servicii prestate catre un client fara cod de TVA valid in VIES
de
Elena Garofil
valabil la 08 Iul 2025
Intrebare:
Societatea emite o factura de prestari servicii catre beneficiarul YOMALI LABS LIMITED, VAT CODE 658788 Republica Irlanda, in moneda USD. Factura este incasata. Am cautat in VIES si nu gasesc informatii despre acest cod fiscal. Se poate considera livrare de servicii intracomunitare, in ce declaratii trebuie raportata? Va multumesc.
09Iul2025
TVA avansuri. Regularizare pe baza cotei de TVA valabila la momentul livrarii
de
Constanta Popa
valabil la 09 Iul 2025
Intrebare:
Inchei un contract vanzare-cumparare cu plata de avansuri in transe, urmand ca marfa sa soseasca in octombrie. Avand in vedere ca vom factura 50% avans in luna iulie, la sosirea marfurilor in luna octombrie, avand in vederea faptul ca se va schimba cota de tva de la 1.08.2025, la ce cota de tva se va factura marfa sosita in octombrie? Dar daca avansul va fi facturat integral in luna iulie, la ...
04Iul2025
Livrare intracomunitara de bunuri, termen justificare aplicare scutire
de
Amelia Dumitras
valabil la 04 Iul 2025
Intrebare:
In cazul unei livrari intracomunitare catre un partener din Germania, factura emisa in 4 iunie 2025 in suma de 30.000 euro, cu livrarea efectiva a marfii in 02.07.2025, care este
tratamentul fiscal, declarativ si contabil? Multumim!
02Iul2025
Emitere factura ulterior livrare marfa
de
Gina Popescu
valabil la 02 Iul 2025
Intrebare:
Societatea noastra livreaza bunuri catre soc de tipul cash& carry pe baza de aviz. Factura se emite catre client doar dupa ce clientul receptioneaza marfa si ne transmite numarul lui de aviz care trebuie sa se regaseasca pe factura incarcata in e-factura.
Bunurile livrate in data de 30 ale lunii cu aviz ar trebui sa fie facturate pana pe data de15 ale lunii urmatoare cu data avizului. ...
02Iul2025
TVA livrare bunuri si facturare ulterioara
de
Gina Popescu
valabil la 02 Iul 2025
Intrebare:
Nu pot emite o factura centralizatoare. Clientul solicita factura pe fiecare livrare in parte cu numar de nir pentru fiecare magazin. Ce nu imi este clar. Exigibilitatea tva intervine la data livrarii. Eu livrez pe 30 iunie si emit factura pe 15 iulie cu data de 15 iulie si tva-ul il colectez la data facturii? Multumesc.
01Iul2025
Plata eronata facturi. TVA deductibil
de
Vera Constantin
valabil la 01 Iul 2025
Intrebare:
In urma unui controlului intern s-a descoperit ca in luna decembrie 2023 si in luna ianuarie 2024 s-au inregistrat doua facturi pe un alt furnizor, nu cel emitent. Facturile erau emise si inregistrate cu TVA la incasare. Au fost si platite, declarate si s-a cerut si recuperarea TVA-lui.
Administratorul firmei la care au ajuns banii nici nu vrea sa auda despre restituire.
Va rog sa ma ...