Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 12 Iulie 2025

Achizitionarea drepturilor litigioase si obtinerea despagubirilor conform Legii 165/2013

Intrebare: Societatea noastra a achizitionat de la o persoana fizica, in anul 2011, drepturi litigioase asupra unui teren, in suma de 400.000 lei, pe care le-a evidentiat in contul 267 - Creante imobilizate. In anul 2023 am primit - Titlul de despagubire - emis de catre Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor, aferent drepturilor litigioase achizitionate, in valoare de 1.000.000 lei, suma care urmeaza a fi incasata conform Legii 165/ 2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023. Pentru obtinerea Titlului de despagubire Societatea a apelat la serviciile juridice ale unei case de avocatura, catre care va plati un onorariu de success, in suma de 100.000 lei, in 5 rate anuale, respectiv la fiecare data la care va incasa despagubirea. Urmare a celor de mai sus va rugam sa ne mentionati urmatoarele: 1. Monografia contabila privind inchiderea soldului contului 267 Creante imobilizate, in suma de 400.000 lei, influenta asupra calculului impozitului pe profit; 2. Modalitatea de reflectare in contabilitate a creantei si a veniturilor obtinute in baza Titlului de despagubire (suma de 1.000.000 lei, care urmeaza a fi incasata in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023); 3. Reflectarea pe cheltuieli a onorariului de succes, in suma de 100.000 lei, ce va fi platit esalonat pe o perioada de 5 ani in transe anuale egale, respectiv la fiecare data la care Societatea va incasa despagubirile in baza titlului de despagubire; 4. Influenta TVA asupra tranzactiilor de mai sus.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5510

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

10Iul2025

Reevaluare cladire complet amortizata

de Gina Popescu valabil la 10 Iul 2025
Intrebare: La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost amortizata complet la 31.12.2023, valoare amortizata 600.000 lei. La 31.12.2024 s-a facut reevaluarea cladirii de catre un expert in domeniu si valoarea noua este 2.261.151 lei. Cum se inregistreaza in ...
19Iun2025

Casare obiecte de inventar

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: In cazul in care un obiect de inventar (aspirator) nu mai poate fi folosit din punct de vedere tehnic si nici nu l-am predat pentru casare unei unitati care se ocupa cu casarea, in aceste conditii ce documente trebuie intocmite pentru scoaterea din gestiunea unitatii? Trebuie intocmita o decizie a asociatului prin care se hotaraste scoaterea din gestiunea unitatii pe motive tehnice? Ce ...
17Mai2025

Tratamentul TVA pentru bunurile transmise prin mostenire din patrimoniul unui PFA

de Profeanu Laura valabil la 17 Mai 2025
Intrebare: Tatal lui X avea pe PFA un autoturism. Initial a fost achizitionat pe leasing, ulterior a fost inchis anticipat leasingul, deci acum este proprietate a PFA-ului. TVA-ul a fost dedus 50%. Intre timp, tatal a decedat si in procesul de succesiune, se va face trecerea pe mama lui X. Intrebarea ar fi daca exista vreo exceptie privind colectarea TVA la pretul pietei pentru factura de vanzare? ...
08Apr2025

Livrare intracomunitara automobil. Documente justificative

de Mariana Prejbeanu valabil la 08 Apr 2025
Intrebare: Societate platitoare de tva si de impozit pe profit, dorim sa vindem un autoturism in Olanda - livrare intracomunitare de bunuri. Va rugam sa ne spuneti care sunt documentele justificative necesare, pe care ar trebui sa le atasam la factura, pentru a putea beneficia de scutire, in conditiile in care masina va pleca pe roti si nu vom avea CMR. Un alt aspect, masina nu este amortizata ...
28Mar2025

Utilaje achizitionate in leasing financiar. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 28 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati cota de deductibiliate in cazul leasingului financiar pentru utilaje folosite exclusiv in activitatea economica. Ratele de leasing sunt considerate deductibile integral din punct de vedere a TVA-ului si a impozitului pe profit? Multumesc anticipat.
25Mar2025

Leasing financiar - deductibilitate si monografie contabila

de Gina Popescu valabil la 25 Mar 2025
Intrebare: Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, achizitionarea unui autovehicul prin leasing financiar este considerata o cheltuiala (rata si dobanda) deductibila integral din punct de vedere a TVA si a impozitului pe profit? Mentionez ca autovehiculul nu este folosit 50% in activitatea economica a societatii. Va rog sa imi mentionati conditii cand se poate considera deductibil 100% ...
x