Achizitionarea drepturilor litigioase si obtinerea despagubirilor conform Legii 165/2013
valabil la 14 Iul 2023
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat de la o persoana fizica, in anul 2011, drepturi litigioase asupra unui teren, in suma de 400.000 lei, pe care le-a evidentiat in contul 267 - Creante imobilizate. In anul 2023 am primit - Titlul de despagubire - emis de catre Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor, aferent drepturilor litigioase achizitionate, in valoare de 1.000.000 lei, suma care urmeaza a fi incasata conform Legii 165/ 2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023. Pentru obtinerea Titlului de despagubire Societatea a apelat la serviciile juridice ale unei case de avocatura, catre care va plati un onorariu de success, in suma de 100.000 lei, in 5 rate anuale, respectiv la fiecare data la care va incasa despagubirea. Urmare a celor de mai sus va rugam sa ne mentionati urmatoarele: 1. Monografia contabila privind inchiderea soldului contului 267 Creante imobilizate, in suma de 400.000 lei, influenta asupra calculului impozitului pe profit; 2. Modalitatea de reflectare in contabilitate a creantei si a veniturilor obtinute in baza Titlului de despagubire (suma de 1.000.000 lei, care urmeaza a fi incasata in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023); 3. Reflectarea pe cheltuieli a onorariului de succes, in suma de 100.000 lei, ce va fi platit esalonat pe o perioada de 5 ani in transe anuale egale, respectiv la fiecare data la care Societatea va incasa despagubirile in baza titlului de despagubire; 4. Influenta TVA asupra tranzactiilor de mai sus.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!
Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor
08Apr2025
Livrare intracomunitara automobil. Documente justificative
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 08 Apr 2025
Intrebare:
Societate platitoare de tva si de impozit pe profit, dorim sa vindem un autoturism in Olanda - livrare intracomunitare de bunuri.
Va rugam sa ne spuneti care sunt documentele justificative necesare, pe care ar trebui sa le atasam la factura, pentru a putea beneficia de scutire, in conditiile in care masina va pleca pe roti si nu vom avea CMR.
Un alt aspect, masina nu este amortizata ...
28Mar2025
Utilaje achizitionate in leasing financiar. Aspecte fiscale
de
Ionut Jinga
valabil la 28 Mar 2025
Intrebare:
Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, va rog sa imi specificati cota de deductibiliate in cazul leasingului financiar pentru utilaje folosite exclusiv in activitatea economica. Ratele de leasing sunt considerate deductibile integral din punct de vedere a TVA-ului si a impozitului pe profit? Multumesc anticipat.
25Mar2025
Leasing financiar - deductibilitate si monografie contabila
de
Gina Popescu
valabil la 25 Mar 2025
Intrebare:
Pentru o societate platitoare de TVA si impozit pe profit, achizitionarea unui autovehicul prin leasing financiar este considerata o cheltuiala (rata si dobanda) deductibila integral din punct de vedere a TVA si a impozitului pe profit? Mentionez ca autovehiculul nu este folosit 50% in activitatea economica a societatii. Va rog sa imi mentionati conditii cand se poate considera deductibil 100% ...
20Mar2025
Realizare software personalizat. Prestator extern
de
Vera Constantin
valabil la 20 Mar 2025
Intrebare:
O societate din Romania incheie un contract cu un furnizor tot din Romania, pentru realizarea unui software personalizat. Etapele de dezvoltare ale software-ului se desfasoara pe mai multi ani. Care sunt monografiile contabile pentru aceste operatiuni, in conditiile in care punerea in functiune se face pe etape, la sfarsitul anului fiscal?
18Mar2025
Regimul fiscal al schimbului de bunuri
de
Alexandru Palaghia
valabil la 18 Mar 2025
Intrebare:
O societate are in proprietatea sa un teren pe care doreste sa-l dea la schimb in baza unui contract de schimb conform art.1763 Cod civil. Urmare a acestui contract de schimb societatea intra in posesia unui alt teren in schimbul proprietatii terenului detinut. Intrebare: ce obligatii fiscale si declarative are societatea, din perspectiva impozitului pe profit si TVA?
03Mar2025
Plata avans pentru achizitia unui teren
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 03 Mar 2025
Intrebare:
Am cumparat un teren in suma de 92.760 euro.
In contract scrie "50% din pret 46.430 euro azi se plateste. Restul de 50% se va achita in termen de 12 luni de la data semnarii."
Imi emite factura "Avans 50% teren".
Eu cum si cand inregistrez terenul si ce valoare?
Cum inregistrez factura, ca avans?
Si monografia.
Multumesc.