Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Iulie 2024

Achizitionarea drepturilor litigioase si obtinerea despagubirilor conform Legii 165/2013

Raspuns oferit de
Profeanu Laura

Profeanu Laura
Consultant fiscal
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat de la o persoana fizica, in anul 2011, drepturi litigioase asupra unui teren, in suma de 400.000 lei, pe care le-a evidentiat in contul 267 - Creante imobilizate. In anul 2023 am primit - Titlul de despagubire - emis de catre Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor, aferent drepturilor litigioase achizitionate, in valoare de 1.000.000 lei, suma care urmeaza a fi incasata conform Legii 165/ 2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023. Pentru obtinerea Titlului de despagubire Societatea a apelat la serviciile juridice ale unei case de avocatura, catre care va plati un onorariu de success, in suma de 100.000 lei, in 5 rate anuale, respectiv la fiecare data la care va incasa despagubirea. Urmare a celor de mai sus va rugam sa ne mentionati urmatoarele: 1. Monografia contabila privind inchiderea soldului contului 267 Creante imobilizate, in suma de 400.000 lei, influenta asupra calculului impozitului pe profit; 2. Modalitatea de reflectare in contabilitate a creantei si a veniturilor obtinute in baza Titlului de despagubire (suma de 1.000.000 lei, care urmeaza a fi incasata in termen de 5 ani in transe anuale egale, incepand cu anul 2023); 3. Reflectarea pe cheltuieli a onorariului de succes, in suma de 100.000 lei, ce va fi platit esalonat pe o perioada de 5 ani in transe anuale egale, respectiv la fiecare data la care Societatea va incasa despagubirile in baza titlului de despagubire; 4. Influenta TVA asupra tranzactiilor de mai sus.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5510

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

Mai212024

Inchidere solduri contabile cesiune contract leasing financiar

de Alexandru Palaghia valabil la 21 Mai 2024
Intrebare: O SC cesioneaza un contract de leasing financiar si scoate din evidenta autoturismul in valoare de 500.000. Nu este o livrare de bunuri, cesiunea nu este contra cost. Valoarea ramasa neamortizata, 250.000, e mai mica decat soldul creditor al contului 167, care-i 270.000. Este corecta monografia contabila: % = 2133 Mijloace de transport 500000 167 Alte imprumuturi si datorii asimilate 250000 2813 ...
Mar292024

Transfer active. Cod TVA anulat. Aspecte contabile si fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Societatea X (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, a cumparat, in noiembrie 2013, de la societatea Y (SRL), inregistrata in scopuri de TVA, FONDUL DE COMERT - ATELIER TAMPLARIE alcatuit din: - cladiri (intabulate in Cartea Funciara. Aceste cladiri nu sunt noi); - drumuri si platforme betonate - curte pietruita; - gard imprejmuire ; - put apa; - motostivuitor; - materiale de natura obiectelor de ...
Mar202024

Cheltuieli ulterioare la bunuri luate in administrare

de Alexandru Palaghia valabil la 20 Mar 2024
Intrebare: Regia autonoma AZL Sulina, subordonata Consiliului Judetean Tulcea, primeste cu Hot. C.J. un bun in administrare (fantana arteziana cu program muzical si joc lumini). In anul 2024 doreste achizitionare unui soft de program muzical si joc lumini suplimentar fata de cel existent (in plus 44 de minute muzica lumini) costul este aproximatov de 75.000 lei. Rugam sa ne ajutati cu monografia contabila a ...
Dec132023

Activitate de dropshipping

de Profeanu Laura valabil la 13 Dec 2023
Intrebare: Societate nou infiintata doreste sa efectueze servicii/activitate de dropshipping atat in UE cat si in afara UE. Mentionez ca societatea detine cod valid de TVA si cod EORI. Am rugamintea sa imi spuneti ce implicatii fiscale sunt, dar sa ma ajutati si cu un model de monografie contabila. Multumesc!
Nov232023

Achizitie parti sociale

de Irina Dumitrescu valabil la 23 Nov 2023
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit, cu salariati norma intreaga, platitoare de TVA, desfasurand activitate economica potrivit CAEN 4646, in luna sept 2023 cumpara toate partile sociale ale unei societati comerciale (o farmacie) de la o persoana fizica. Valoarea nominala a partilor sociale este 200 lei si firma a platit pentru acestea suma de 100000 euro; in urma tranzactiei ...
Nov032023

Tratament contabil si fiscal leaseback

de Costin A. Istrate valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: Ne confruntam cu o situatie la care am dori sa ne consultam si cu dvs. Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns la speta prezentata mai jos. 1. - Societatea comerciala X-SRL a achizitionat un utilaj in valoare de 2.000.000 lei TVA. Durata amortizare 72 luni. 2. - Societatea X-SRL vinde utilajul la o societate de Leasing - Y-Leasing in scopul rascumpararii in sistem leasing financiar. La momentul ...