Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 Septembrie 2025
  • CEA MAI ACCESATA SPETA
  • Depunere rectificativa D406

    Pentru luna mai 2025 am depus in termen declaratia SAF-T, dar dupa o verificare am constatat ca am inregistrat eronat plata unui furnizor. Pe luna iunie 2025 este depusa declaratia urmeaza si depunerea declaratiei pe luna iulie 2025. ...

    mai mult

ANAF a digitalizat formularele 150 si 151

22 Sep 2025

Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.

Ce s-a schimbat

Pana acum, pentru aprobarea cererilor era nevoie ca titularul certificatului sa se prezinte fizic la ghiseu, cu o serie de documente justificative. Odata cu intrarea in vigoare a noilor reguli:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- Formularul 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”) si Formularul 151 („Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online”) pot fi transmise exclusiv electronic, cu semnatura electronica calificata.

- Documentele justificative (imputernicire, acte care atesta calitatea reprezentantului) pot fi atasate in format electronic.

- Intreaga procedura se desfasoara online, iar raspunsurile ANAF (aprobarea sau respingerea cererii) se transmit pe e-mailul indicat de solicitant.

Singura exceptie o reprezinta situatiile in care formularele nu pot fi semnate electronic – caz in care contribuabilul sau imputernicitul se poate prezenta la sediul oricarui organ fiscal, depunand cererea si documentele aferente in format tiparit.

Cum functioneaza noua procedura

1. Inregistrarea certificatului digital
Contribuabilul sau reprezentantul sau completeaza si transmite online formularul 150, semnat electronic. In cazul imputernicirilor, acestea pot fi depuse tot in format electronic.

2. Verificarea de catre ANAF
Organul fiscal verifica datele si valabilitatea certificatului calificat, apeland la prestatorul de servicii de incredere care l-a emis.

3. Aprobarea sau respingerea cererii

- In situatia in care organul fiscal nu constata erori si datele sunt valide, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se aproba si se comunica acest fapt contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.

- In situatia in care organul fiscal constata erori sau datele din cerere nu se pot verifica sau nu corespund, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se respinge. Motivul respingerii este comunicat printr-un mesaj transmis contribuabilului, la adresa de posta electronica mentionata in cerere.

4. Revocarea dreptului
Atunci cand un contribuabil doreste sa retraga dreptul acordat unui titular de certificat, acesta completeaza formularul 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online", transmis tot online, cu aceleasi reguli de semnatura si validare.

Asadar, prin aceasta modificare, ANAF elimina obligativitatea deplasarilor la ghiseu pentru formalitati ce tin de utilizarea certificatelor digitale. Practic, intregul proces devine digital, ceea ce reduce timpul de asteptare si sarcina administrativa pentru firme si persoane fizice.

Mai mult, ordinul abroga vechiul Ordin ANAF nr. 2520/2010, care stabilea reguli aplicabile doar contribuabililor mari si mijlocii. In prezent, noile dispozitii se aplica tuturor contribuabililor.

Cum vi s-a parut articolul?

(1 stea = nesatisfacator - 5 stele = excelent)

Parerea dvs. ne ajuta sa ne imbunatatim constant produsele si serviciile
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre declaratia 150

22Sep2025

Modificari fiscale 15 - 21 septembrie 2025

de Irina Dumitrescu 22 Sep 2025
O.A.N.A.F. nr. 2.194/2025 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe ...
09Apr2025

ANAF propune simplificarea procedurii de acordare a dreptului de depunere online a declaratiilor fiscale - ce se schimba la formularele 150 si 151

de Profeanu Laura 09 Apr 2025
ANAF a lansat in dezbatere publica un proiect de ordin ce vizeaza actualizarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Printre noutati se numara posibilitatea de a depune integral online formularele 150 si 151, fara a mai fi necesara deplasarea la sediul ANAF. Care este scopul proiectului? Demersul urmareste ...
22Mar2024

Inregistrare si revocare utilizator in SPV

de Nicolae Liviu valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Care este posibilitatea de a muta sau transfera firme alocate intr-un SPV, la un alt utilizator de SPV?
00000000

Obtinere cod de TVA

de S.M Armaselu valabil la 00 00 0000
Intrebare: O firma realizeaza o cifra de afaceri de 217.000 lei la 31.07.2016. Preconizeaza ca in august va face o cifra de afaceri de 248.000 lei. Avand in vedere modificarile declaratiei 088, va rog sa-mi spuneti ce declaratii si documente trebuie depuse pentru obtinerea codului de TVA si cu ce data ar trebui bifata perioada pe declaratia 010?
Vezi toate studiile de caz despre declaratia 150 keyboard_double_arrow_right
x