Modificari fiscale 15 - 21 septembrie 2025

- O.A.N.A.F. nr. 2.194/2025 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA
Publicat in: M.Of. nr. 852 din 17.09.2025
Noul formular se aplica incepand cu operatiunile derulate de la data de 1.08.2025.
- O.A.N.A.F. nr. 2.213/2025 pentru aprobarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Publicat in: M.Of. nr. 860 din 19.09.2025
Ce prevede: Ordinul aproba Procedura privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta si modelul formularelor utilizate in procedura, respectiv cererile 150 si 151.
Declaratiile fiscale se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Pentru semnarea declaratiilor fiscale care se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta se utilizeaza semnatura electronica calificata, in conditiile Legii nr. 214/2024.
Inregistrarea certificatelor calificate si a titularilor acestora ca utilizatori ai serviciului Depunere declaratii online se efectueaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin completarea si transmiterea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat".
Cererea se semneaza electronic de catre contribuabilul persoana fizica, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entitatii fara personalitate juridica sau de imputernicit si este insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire semnat electronic cu certificat calificat sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul, printr-un fisier care contine documentele justificative ale datelor completate in cerere.
In situatia in care cererea nu se semneaza electronic, aceasta se depune la sediul oricarui organ fiscal central, insotita de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care a contribuabilul.
Imputernicirea poate imbraca forma de inscris sub semnatura privata, caz in care imputernicitul trebuie sa depuna originalul imputernicirii. In situatia in care nu se depune originalul imputernicirii, imputernicitul depune o copie legalizata, in conformitate cu prevederile art. 18 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
In cazul reprezentarii contribuabilului in relatia cu organul fiscal prin avocat, consultant fiscal sau expert contabil, forma si continutul imputernicirii sunt cele prevazute de dispozitiile legale privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, consultant fiscal sau expert contabil, dupa caz.
Revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online se solicita de catre contribuabil sau reprezentantul/imputernicitul acestuia, prin completarea si transmiterea formularului 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online".
Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Cum vi s-a parut articolul?
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!