Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Ianuarie 2025

Apartament firma. Utilizare personala de catre asociatul unic. Implicatii fiscale

Intrebare:

Un administrator/asociat unic (nu este salariat) achizitioneaza pe societate un apartament in 24.02.2021 pentru care a aplicat taxarea inversa si platit prin imprumtu asociat. Amortizarea in suma de 500 lei se face lunar. Sediul social al societatii este obtinut prin contract de comodat in care se specifica ca se deduc cheltuielile cu utilitatile si intretinerea. Acestea sunt facturate lunar de catre asociatie fara TVA catre societate si s-au dedus 100% din 2021 si pana in prezent. Am aflat ca apartamentul achizitionat se foloseste 100% de catre administrator/asociat si ca a fost declarat la TAXE LOCALE rezidential insa fara sa se treaca domiciliul in cartea de identitate. In aceasta situatie va rog sa-mi spuneti ce solutie ar fi sa reglam si sa interpretam aceste cheltuieli:



  • cheltuielile cu amortizarea 


  • folosinta spatiului utilizat de administrator


  • daca ar trebui sa-l trecem in conservare


  • daca ar trebui sa facturam o chirie


  • daca ar trebui interpretat ca venit din alte surse sau sa-l trecem ca venit administrator in D112 cf. art. 76 folosiinta la nivelul chirieri locale si cum se calculeaza.


Multumesc.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5813

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Cheltuieli deductibile si nedeductibile

Ian202025

Asigurare voluntara de sanatate colaboratori

de Florentina Buzea valabil la 20 Ian 2025
Intrebare: Avem o societate care a incheiat o polita de asigurare de sanatate voluntara pentru salariati, dar in polita sunt incluse si 4 persoane din afara societatii (colaboratori pe proiectele societatii). Pentru terti le vom trata ca si cheltuieli nedeductibile, dar in ce masura sunt ok dpdv al angajatorului? Poate asigura si persoane terte? In afara de impozitul pe profit ce mai datoreaza? In mod ...
Ian212025

Decontare transport salariati

de Gina Popescu valabil la 21 Ian 2025
Intrebare: Incepand cu 2025 dorim sa acordam salariatilor c/v transportului de la domiciliu la locul de munca si avem urmatoarele cazuri: - cu masina de serviciu, pentru agenti de vanzari, soferi transport marfa, directori - aici noi consideram ca e deductibil transportul de la domiciliu la locul de munca. - cu masina proprie, salariati care se deplaseaza din aceeasi localitate si salariati care se ...
Oct312024

Transportul salariatilor la si de la locul de munca. Documente justificative

de Nicolae Liviu valabil la 31 Oct 2024
Intrebare: In cazul in care se achita suma de 400 lei pentru decontarea transportului pana la locul de munca si de la locul de munca pana la domiciliul angajatilor, pentru persoanele care locuiesc in localitati de unde nu exista transport in comun direct pana la fabrica, ce documentatie este necesara pentru ca aceasta cheltuiala sa fie deductibila si sa nu fie considerata beneficiu salarial? Este ...
Oct242024

Scoatere din evidenta investitie in curs de executie sistata

de Gina Popescu valabil la 24 Oct 2024
Intrebare: in 2019 societatea noastra a demarat un proiect de investiii de dezvoltare a capacitatii productive si integrarea unei noi linii tehnologice. La nivel de 2019 a fost incheiat si un contract de servicii de management de proiect. Din pacate acest proiect nu se va mai derula, insa la nivel de 2019 au fost inregistrate o serie de cheltuieli cu serviciile prestate de managerul de proiect, ...
Oct222024

Tratamentul fiscal al facturilor cu beneficii salariale incadrate la art. 76 alin. (4^1) din Codul fiscal

de Alexandru Palaghia valabil la 22 Oct 2024
Intrebare: O societate comerciala platitoare de impozit pe profit si TVA, cu salariati, in care are specificat in regulamentul intern ca se deduce abonamentul la sala pentru angajati. Un salariat aduce o factura de la o unitate sportiva (factura este emisa pe numele societatii) in valoare de 15.000 lei inclusiv TVA, reprezentand cval contractelor de prestari servicii aerobic/ sala/ beneficii sportive ...
Oct182024

Deductibilitate pierderi tehnologice

de Gina Popescu valabil la 18 Oct 2024
Intrebare: In ce procent pot considera deductibile pierderile din productie si ce acte trebuie sa insoteasca aceasta clasificare? Multumesc frumos!