Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024

Ati aflat care este noua propunere legislativa pentru sprijin financiar acordata cetatenilor romani care se intorc in tara?

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

In data de 24 septembrie 2019 a fost inregistrata la Senat pentru dezbatere o propunere legislativa pentru aprobarea Programului de sprijin financiar acordat cetatenilor romani fosti rezidenti pe teritoriul Romaniei care se intorc in tara pentru perioada 01 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2030.

Programul se adreseaza cetatenilor romani care au fost rezidenti pe teritoriul Romaniei pentru o perioada de minim 15 ani consecutivi si care au lucrat intr-un alt stat pe o perioada de minim 36 de luni si au fost rezidenti pe teritoriul altui stat pe o perioada de minim 4 ani consecutivi.

Programul propus vizeaza acordarea urmatoarelor facilitati fiscale perioada 01 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2030 fostilor rezidenti care fac dovada ca indeplinesc aceste conditii:
  • Scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii pentru veniturile realizate in Romania;
  • Reducerea cu 50% a cotei de contributie de asigurari sociale, respectiv de la 25% la 12,5%.
Fostii rezidenti ar putea beneficia de aceste facilitati pentru jumatate din perioada in care au realizat venituri si au achitat contributii obligatorii intr-un alt stat, perioada minima de aplicare a scutirii fiind de 18 luni.

Spre exemplu, pentru un salariu brut minim pe economie de 2.080 lei realizat in afara functiei de baza un fost rezident ar incasa 1.612 lei, cu 395 lei mai mult decat daca ar fi realizat acest venit fara aplicarea facilitatilor propuse prin aceasta initiativa legislativa.  

   Fara facilitati  Cu facilitati
Salariu brut   2.080    2.080
Impozit 10%   135    0
CAS   520    260
CASS 10%    208    208
Rest de plata   1.217    1.612
CAM 2,25%   47    47
Total taxe la buget   910    515
 
Pentru un salariu brut de 4.000 lei realizat in afara functiei de baza, un fost rezident ar incasa 3.100 lei, cu 760 lei mai mult decat daca ar fi realizat acest venit fara aplicarea facilitatilor. 
 
 
   Fara facilitati  Cu facilitati
Salariu brut   4.000    4.000
Impozit 10%   260    0
CAS   1.000    500
CASS 10%   400    400
Rest de plata   2.340    3.100
CAM 2,25%   90    90
Total taxe la buget   1.750    990
 
Desi aceste masuri determina incasari diminuate la buget pe durata aplicarii (cu 395 lei in primul exemplu, respectiv cu 760 lei in cel de-al doilea) pe termen lung, initiatorii estimeaza un impact pozitiv in considerarea faptului ca cetatenii romani fosti rezidenti care beneficiaza de acest sprijin, integrandu-se astfel pe piata muncii din tara, vor deveni platitori de impozit pe venit si vor achita in integralitate contributiile de asigurari sociale.

De asemenea, propunerea se sprijina pe trei argumente:
  1. Reintregirea familiilor – prin intoarcerea in tara a persoanelor care lucreaza in afara granitelor si ale caror familii locuiesc in Romania;
  2. Aducerea in tara a expertizei si experientei acumulate in alte tari;
  3. Cresterea economica pentru Romania.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozite si Taxe

Ian272016

Acordarea esalonarilor la plata in 2016

de Portal Codul Fiscal 27 Ian 2016
Esalonarile la plata se pot acorda de catre organul fiscal central ori de catre organul fiscal local in conditiile reglementate de Codul de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, Titlul VII, Capitolul IV.   Inlesniri la plata acordate de organul fiscal central   Organele fiscale centrale, respectiv structurile de specialitate cu atributii de administrare a ...
Dec172015

Tratamentul fiscal al cheltuielilor de sponsorizare efectuate in anul 2015

de Portal Codul Fiscal 17 Dec 2015
Cheltuielile de sponsorizare acordate potrivit legii nu sunt deductubile la determinarea profitului impozabil aferent anului 2015 insa, contribuabilii care efectueaza sponsorizari potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in limita minima precizata mai jos:    ...
Dec072015

Modificarea declaratiei 101 - Declaratia privind impozitul pe profit

de Portal Codul Fiscal 07 Dec 2015
In Monitorul Oficial nr. 905 din 07 decembrie 2015 a fost publicat OANAF 3250 privind noul formular al declaratiei 101- Declaratie privind impozitul pe profit.   Declaratia a fost adaptata schimbarilor legislative introduse prin Ordonanta de urgenta nr. 6/2015 incepand cu 01.06.2015 cu privire la tratamentul fiscal al veniturilor din dobanzi obtinute din Romania de persoane ...
Nov162015

Noi reguli la determinarea venitului din activitati independente in 2016

de Portal Codul Fiscal 16 Nov 2015
Noul Cod fiscal, ce va intra in vigoare la 01 ianuarie 2016, aduce schimbari si in ceea ce priveste regulile generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate.   Una dintre aceste schimbari vizeaza deducerea cheltuielilor cu activele neamortizabile. In cazul acestora, cheltuielile ( pretul de ...
Oct202015

Regimul fiscal al cheltuielilor sociale

de Portal Codul Fiscal 20 Oct 2015
Cheltuielile sociale sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii..  Intra sub incidenta acestei limite, cu prioritate: - ajutoarele pentru nastere,  - ajutoarele pentru inmormantare,  - ajutoarele pentru boli ...
Sep282015

Impunerea veniturilor din jocuri de noroc in anul 2016

de Portal Codul Fiscal 28 Sep 2015
Conform Noului Cod fiscal, in anul 2016, impozitul datorat pentru veniturile din jocuri de noroc se determina la fiecare plata, prin aplicarea urmatorului barem de impunere asupra fiecarui venit brut primit de un participant, de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de ...