Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2024

Avansuri. Documente justificative

Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Irina Dumitrescu
Consultant fiscal, Expert contabil
valabil la 03 Mar 2024

Intrebare: Va rugam sa ne precizati care sunt documentele justificative care stau la baza operatiunilor de incasari/plati avansuri marfa, in afara de factura aferenta si operatiunea in sine de incasare/plata. Doresc sa mai fac referire si la situatia in care decontarile se fac intre firme legate sau afiliate. Uneori avansurile incasate se restituie integral, cu factura si decontare aferenta. Va rugam sa ne explicati si in acest caz ce anume document mai este necesar. Si a treia situatie este atunci cand se incaseaza un avans, exista facturi neincasate in sold, dar nu se sting aceste facturi, ci se restituie integral sau partial avansul. Intrebarea este daca se admite aceasta situatie si ce documente justificative trebuie sa existe.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Legea contabilitatii

Apr022024

Refacturare impozit pe cladire

de Mariana Prejbeanu valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: In cazul unui contract de inchiriere imobil intre doua persoane juridice pentru desfasurarea unui activitati economice au fost refacturate de catre proprietarul imobiluli si cheltuielile cu impozitul pe cladire. Am urmatoarele intrebari: 1) se pot deduce aceste cheltuieli de chirias; 2) este obligatoriu a se consemna acest lucru in contract sau daca este consemnat ca chiriasul suporta cheluielile ...
Mar182024

Justificare facturi de avansuri si restituire sume

de Irina Dumitrescu valabil la 18 Mar 2024
Intrebare: Spuneti dvs. ca nu se prevede in legislatie o ordine a stingerii datoriilor/creantelor, chiar in contextul primirii/virarii de avansuri. Nici in contextul in care firmele respective sunt afiliate, iar operatiunile se fac pentru a se regla TVA de plata? In conditiile in care acestea sunt de sine statatoare, nu fac parte dintr-un grup fiscal din punct de vedere al TVA.
Feb092024

Tratament contabil si fiscal factura 2023 neinregistrata

de Alexandru Palaghia valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: In momentul in care am primit confirmarea de sold de la un furnizor in 02.2024, am constatat ca nu s-a introdus o factura de discount comercial, aferenta lunii martie 2023. Cum se procedeaza in acest caz cu aceasta factura? Care sunt implicatiile fiscale? (Precizez ca societatea este microintreprindere, platitoare de impozit pe venit si cu TVA la Incasare).
Dec282023

Decontare factura utilitati emisa pe numele proprietarului

de Mariana Prejbeanu valabil la 28 Dec 2023
Intrebare: Un magazin alimentar este in chirie, cu contract inregistrat totul legal - de la persoana fizica. Am intrebarea daca factura de la electrica vine pe numele dansului si nu pe firma respectiva, se poate deduce fiscal, se poate sa inregistram in contabilitate? Daca nu, ce demersuri ar trebui sa faca firma sa poate deduce cheltuiala respectiva? Multumesc!
Oct302023

Modificarea Legii 70/2015

de Mariana Prejbeanu valabil la 30 Oct 2023
Intrebare: Conform ultimelor modificari la Legea 70 privind disciplina financiara se mai poate face restituire de creditare in numerar? Dar ridicari de numerar se pot face in limita a 5000 ron? Se specifica ca se poate plati avans spre decontare de 1000 ron/salariat. La plati se specifica ca plafonul total este de 2000/zi. Avansurile nu intra in acest plafon? Multumesc frumos.
Mar302023

Obligatii privind actele clientilor cabinetelor de contabilitate

de Alexandru Palaghia valabil la 30 Mar 2023
Intrebare: Suntem cabinet de contabilitate si avem societati cu care am incheiat colaborarea, insa nu avem semnat act aditional de incheiere de contract (nu mai stim nimic de asociat/administrator, societatile nu mai au activitate, la unele avem si facturi de contabilitate neachitate in sold) aceste societati sunt din 2007 - maxim 2020. Ce putem face cu documentele care au ramas la noi? Nu avem acte de ...