Cabinet dentar, evidenta contabila, inventariere, casa marcat, inregistrari contabile
valabil la 12 Mai 2020
Intrebare:
Un cabinet stomatologic, avand ca forma de organizare SRL, platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, achizitioneaza diverse materiale necesare desfasurarii activitatii stomatologice, cum ar fi: manusi, comprese, ace, seringi, solutie pentru anestezie, solutie pentru albit dintii, aspiratoare saliva, material pentru amprenta, material pentru plomba, etc. Dintii si protezele sunt facute de un tehnician dentar.
Referitor la aceasta speta am urmatoarele intrebari:
1. Inregistrarea in contabilitate a materialelor enuntate anterior (manusi, comprese, ace, seringi, solutie pentru anestezie, solutie pentru albit dintii, aspiratoare saliva, material pentru amprenta) le inregistrez in contabilitate pe contul 6028, facand nota contabila 6028 = 401. Precizez ca valoarea materialelor achizitionate nu este mare. Este corecta inregistrarea? S-ar putea utiliza contul 6021 in loc de 6028? Sau nu are importanta care dintre cele doua?
2. Materialul pentru plomba il inregistrez pe 601, facand nota contabila 601 = 401. Este corecta inregistrarea, sau ar trebui inregistrat pe contul 6028, la fel ca celelalte materiale?
Precizez ca fac inregistrarea direct pe cheltuiala, nemaifolosind conturile 3028 sau 301 deoarece stocurile sunt de valori mici. Practic, intocmirea bonului de consum zilnic, este dificil, deoarece medicului stomatolog nu-i prea convine sa masoare zilnic cat foloseste din fiecare material.
3. Facturile primite de la tehnicianul dentar, care face dintii, protezele, etc. le inregistrez pe contul 628. Tehnicianul dentar trece pe factura emisa urmatoarele:
- Elemente zirconiu/ dinte
- Proteze acrilice totale
- Elemente metalo-ceramic/ dinte
- Etc.
Avand in vedere ca tehnicianul dentar nu trece pe factura emisa: servicii prestate, ci enumera practic, elementele pe care le face, este corect sa le inregistrez pe contul 628.
4. Societatea foloseste metoda inventarului intermitent. Este corect? In cazul inventarului intermitent, inventarierea trebuie facuta lunar sau se poate face doar la sfarsit de an?
Care ar fi monografia contabila propusa de dumneavoastra pe aceasta speta?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile
14Sep2025
Inchidere cont 542
de
Gina Popescu
valabil la 14 Sep 2025
Intrebare:
O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie:
in contul 117 debit 150812,65 lei
in contul 121 credit 67625,28 lei
in contul 542 debit 1609687,38 lei.
Intrebarea este, in aceasta situatie, cum se va inchide contul 542? Multumesc.
05Sep2025
Monografii contabile garantii ambalaje
de
Costin A. Istrate
valabil la 05 Sep 2025
Intrebare:
Societatea achiziotioneaza un produs la sticla pentru care furnizorul ne factureaza garantia ambalajului, pe care apoi o vom factura catre clienti.
Care este monografia contabila la client si furnizor?
19Aug2025
Dauna auto suportata de asigurator
de
Gina Popescu
valabil la 19 Aug 2025
Intrebare:
O societate comerciala are o dauna cu un autoturism si trebuie sa repare autoturismul pe RCA ul celuilalt sofer. Primeste factura de reparatie de la service-ul auto. Care este monografia contabila a facturii? Se inregistreaza suma pe cheltuiala desi nu este cheltuiala firmei? Ce se intampla cu tva-ul facturii respective? Cum se inchide datoria fata de furnizorul de service auto? Este ...
18Aug2025
Autofactura returo
de
Gina Popescu
valabil la 18 Aug 2025
Intrebare:
Magazinul societatii noastre, cu gestiune global-valorica, primeste de la furnizor bauturi cu ambalaje SGR. Dupa ce unitatea noastra a colectat un numar de ambalaje, acestea au fost predate la Returo SGR. Am primit factura in numele furnizorului, la furnizor fiind trecute datele SC X SA, la cumparator datele Returo SA. Va rugam sa ne transmiteti daca aceasta factura trebuie sa fie inregistrata ...
05Aug2025
Inregistrare achizitie in baza unui bon fiscal
de
Vera Constantin
valabil la 05 Aug 2025
Intrebare:
Intrebarea este cum se inregistreaza un bon fiscal, fara factura, in valoare de 555 lei?
30Iul2025
Inregistrare antecontract de vanzare cumparare si plati efectuate prin banca
de
Elena Garofil
valabil la 30 Iul 2025
Intrebare:
Societatea noastra doreste sa achizitioneze un imobil - apartament pentru extindere sediu - de la o persoana fizica. Exista un antecontract, promisiune vanzare-cumparare intre parti fara autentificare la notar. In limita disponibilitatilor pana acum s-au platit diferite sume de doua ori prin virament bancar. Va rog sa ma ajutati ce inregistrari contabile se fac si daca trebuie declarat in ...