Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 11 August 2025

Certificare ISCC catre o companie romana. Prestatori persoane afiliate. Maniera de colaborare si facturare

valabil la 10 Aug 2025
Intrebare:

Va adresam prezenta solicitare in vederea obtinerii unei opinii scrise privind regimul fiscal si legal aplicabil unui mecanism de facturare utilizat in cadrul unui grup de companii multinationale. Compania din Germania este o entitate acreditata care desfasoara activitati de certificare ISCC pentru clienti din diverse tari, inclusiv din Romania. Serviciile includ auditarea, validarea conformitatii si emiterea certificatelor ISCC, conform cerintelor schemelor de sustenabilitate. Pentru clientii din Romania, anumite activitati operationale (precum auditul la fata locului, verificari preliminare si suport documentar) sunt efectuate de catre compania din Romania, in baza unui acord intern (SLA). Compania din Romania nu este entitate acreditata si actioneaza in calitate de subcontractant sau entitate suport (L3), sub coordonarea companiei din Germania (L1), care ramane responsabila pentru emiterea deciziei de certificare si relatia contractuala cu clientul.

1. Contextul contractual si operational

Exista doua modele distincte de lucru, in functie de modul de identificare a clientului:

a) Client identificat de compania din Germania - Contractul este incheiat intre compania din Germania si clientul roman; Factura pentru serviciile de audit si certificare este emisa direct de compania din Germania catre clientul roman final si compania din Romania factureaza catre compania din Germania doar contravaloarea serviciilor proprii (ex. audit local), inclusiv deplasarea si cazarea (acestea din urma nu apar mentionate in SLA)

b) Client identificat de compania din Romania: Contractul este incheiat tot de intre compania din Germania si clientul roman. In acest caz, in oferta contractuala este mentionat ca compania din Romania are rol de key account office, cu atributii administrative si operationale locale. Se precizeaza in mod expres ca: The key account office is not a party to the Offer of Contract and has no liability whatsoever under or in connection with the Offer of Contract to the Principal.

Factura catre clientul roman este emisa de compania din Romania in nume propriu, pentru intreaga suma (certificare + audit); Compania din Romania inregistreaza atat valoarea serviciilor de certificare (apartinand companiei din Germania) cat si valoarea serviciilor de audit (pentru serviciile prestate) ca venituri din prestari servicii. Ulterior, Compania din Germania factureaza catre compania din Romania contravaloarea certificatului.

2. Cadrul contractual intern

In paralel, intre compania din Germania (L1) si compania din Romania (L3) este incheiat un Service Level Agreement (SLA), conform caruia:

- Compania din Romania este o entitate subordonata operational, care poate presta doar activitati non-cheie (audit local, suport documentar);

- Compania din Romania nu are dreptul sa ofere servicii de certificare in nume propriu, nici sa creeze aparente ca ar fi entitate acreditata: L3 Offices may not offer conformity assessment activities to the local market under their own name. The quotations, contracts, certificates, statements of validation/verification and reports issued are expressly established and signed by the L1 Office, responsible for certification/verification/validation decision making for the applicable scheme; however, quotations and contracts may be issued and signed by the local manager of the L3 Office. In any case, shall the quotations, contracts, certificates, statements of validation/verification and reports issued under the accreditation awarded to the L1 Office explicitly state the name and address of the accredited L1 Office and not create any confusion as to the legal entity of the L1 Office holding the accreditation or recognition.

3. Intrebarea principala: 

Avand in vedere ca:

- Compania din Romania nu este parte in contractul cu clientul si nu este autorizata sa presteze servicii de certificare;

- Compania din Germania ramane entitatea acreditata si semnatara a contractului;

- SLA-ul interzice expres oferirea serviciilor de certificare de catre Compania din Romania in nume propriu;

Va rugam sa ne comunicati opiniile dvs privind legalitatea si corectitudinea din punct de vedere fiscal pentru urmatoarele:

- Compania din Romania emite factura catre clientul roman in nume propriu, pentru servicii de certificare efectuate de compania din Germania (pe care le considera servicii refacturate, mentionam ca nu aplica adaos comercial)

- Compania din Romania inregistreaza sumele ca venituri din servicii prestate, inclusiv sumele refacturate

Va rugam sa analizati structura de mai sus si sa ne indicati daca:

- practica actuala este conforma;

- care sunt eventualele riscuri fiscale sau legale asociate.

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Facturare

11Aug2025

Facturare servicii inchiriere. Cota tva aplicabila

de Vera Constantin valabil la 11 Aug 2025
Intrebare: Societatea detine cladiri ce le inchiriaza diversilor chiriasi. In contextul modificarii cotei de TVA, va rugam sa ne indrumati ce cota de TVA trebuie aplicata in aceasta luna. 1. Indexare chirie pentru luna iulie, facturata in august Conform contractului, chiria se indexeaza la aniversarea fiecarui an de contract, in baza indicelui IEAPC publicat de Eurostat. Valoarea indicelui nu a fost ...
09Aug2025

Facturarea serviciilor stomatologice catre persoane fizice si transmiterea in RO e-Factura. Obligatii si reguli de completare

de Profeanu Laura valabil la 09 Aug 2025
Intrebare: Un cabinet stomatologic factureaza unei persoane fizice din Franta (minor) contravaloare servicii medicale. Se editeaza factura, se transmite in e-factura dar se primeste mesajul de la ANAF "eroare validare factura" Cum sa procedez? Va multumesc.
06Aug2025

Refacturare utilitati. Cota tva aplicabila

de Vera Constantin valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: As dori sa intreb in cazul in care noi refacturam utilitati catre tenanti, data facturii primite de la furnizor este cu 31 Iulie aferent lunii Iunie, insa noi vom refactura cu data de August aceasta factura de utilitate, vom aplica tva de 9% pentru apa respectiv 19% electricitate? Multumim.  
06Aug2025

Facturare servicii curatenie. Cota tva

de Vera Constantin valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: Avem un contract pentru servicii de curatenie, cu termen de plata 30 de zile de la data primii facturii. Am primit factura cu data de 01 August, emisa cu 01.08.2025 -  aferent serviciilor de curatenie lunii Iulie, factura s-a emisa cu tva de 21%, este corect? Multumim.
06Aug2025

Faptul generator TVA

de Alexandru Palaghia valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: Care se considera a fi faptul generator pentru o factura de chirie, atunci cand serviciile NU se efectueaza continuu? Avem doua scenarii: 1. Factura de venituri in avans pe o perioada indelungata. 2. Factura de chirie emisa one time pentru inchiriere echipament (pe perioada de cateva saptamani).
06Aug2025

Facturare comision asigurari PFI

de Gina Popescu valabil la 06 Aug 2025
Intrebare: Un PFI - agent de asigurari, incaseaza in contul personal comision din asigurari in baza unui decont. Are acesta obligatia de a emite factura?
x