Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Client in procedura de faliment, ajustarea negativa a bazei de impozitare TVA

Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Amelia Dumitras
Consultant fiscal si expert contabil
valabil la 04 Aug 2019

Intrebare: Societatea noastra are un client aflat in cadrul procedurii de faliment din data de 29.10.2015 conform sentintei de intrare in faliment nr.8622, procedura nefiind inchisa pana la aceasta data. In luna februarie 2019 se procedeaza la ajustarea bazei de impozitare a creantei respective conform art.287 lit.d) din Codul fiscal (modificare aparuta conform Legii nr.30/20.01.2019) si intocmeste facturi fiscale de ajustare (in ROSU) drept pentru care societatea are un TVA de recuperat pe care il solicita la rambursare.

Echipa de control sustine ca, prevederile referitoare la genul acesta de ajustare din Normele metodologice ale Codului Fiscal:

,,(6) Ajustarea prevazuta la art. 287 lit. d) din Codul fiscal se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, sub sanctiunea decaderii. Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala. In cazul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare se opereaza anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii realizate."

Vin in contradictie cu noile prevederi din Codul Fiscal (legea nr.30/20.01.2019):

,,ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare

Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii:

d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a intrarii in faliment a beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data sentintei sau, dupa caz, a incheierii, prin care s-a decis intrarea in faliment, conform legislatiei privind insolventa. Ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, respectiv a celui in care s-a decis, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment. In cazul in care intrarea in faliment a avut loc anterior datei de 1 ianuarie 2019 si nu a fost pronuntata hotararea judecatoreasca definitiva/definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei pana la aceasta data, ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2019. Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala. Prin efectuarea ajustarii se redeschide rezerva verificarii ulterioare pentru perioada fiscala in care a intervenit exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunea care face obiectul ajustarii. In cazul in care, ulterior ajustarii bazei de impozitare, sunt incasate sume aferente creantelor respective, se anuleaza corespunzator ajustarea efectuata, corespunzator sumelor incasate, prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate."

Drept pentru care hotarasc SUSPENDAREA INSPECTIEI FISCALE pana la obtinerea unui punct de vedere scris de la ANAF BUCURESTI-Directia reglementari fiscale.

As dori sa stiu punctul dvs.de vedere in aceasta speta, daca avem dreptul la ajustarea de TVA la clientul aflat in faliment pt. ca legea 227/2015 Cod Fiscal imi da dreptul sa fac ajustarea la intrarea in faliment (art.287 lit.d) in cadrul termenului de 5 ani de la data de 01.01.2019, pe cand in Normele metodologice se spune ca ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7112 activitati de inginerie si consultanta tehnica legata de acestea

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Deducerea, rambursarea si restituirea TVA

Apr162024

Ajustarea TVA in cazul bunuri de capital

de Profeanu Laura valabil la 16 Apr 2024
TVA
Intrebare: O societate nou infiintata (srl, platitoare de tva), achizitioneaza imobile noi, in vederea inchirierii. In prima luna de la infiintare, achitioneaza un apartament nou. Avand in vedere ca il achizitioneaza de la un SRL, platitor de tva la randul sau, care este regimul tva? Factura de achizitie va fi cu taxare inversa conform art. 331 alin. 2 lit. g sau va avea tva inscris care va putea fi dedus? ...
Apr132024

TVA aferenta achizitiilor destinate operatiunilor care nu dau drept de deducere, nu se deduce

de Profeanu Laura valabil la 13 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societatea a cumparat apartamente vechi in regim de scutire fara drept de deducere (SFDD) pe care le-a inregistrat in contul 371-Marfuri. Au fost efectuate reparatii si amenajari la unele apartamente pentru care a fost dedusa TVA. Apartamentele au fost vandute in regim de scutire fara drept de deducere. Societatea a solicitat la rambursare TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii utilizate ...
Apr012024

Exercitarea dreptului de deducere a TVA prin decontul de TVA. Prescriptia dreptului de a cere restituirea

de Profeanu Laura valabil la 01 Apr 2024
TVA
Intrebare: In cazul socilitarii rambursarii de TVA prin decont (asa cum se stie, solicitarea consta in bifa fara a se preciza suma solicitata), ce se intampla cu sumele care erau incluse in sold, dar conform Codului de procedura fiscala erau prescrise ca drept de rambursare (art.218 din Legea 207/2015? Deoarece sumele de recuperat care sunt prescrise la rambursare au fost constituite conform Codului Fiscal, ...
Mar232024

Deducere TVA din factura de reparatii platita de catre asigurator

de Amelia Dumitras valabil la 23 Mar 2024
TVA
Intrebare: Societatea noastra este inregistrata in sistemul tva la incasare si detine o autoutilitara care in luna februarie 2024 a fost reparata, factura de reparatii fiind decontata direct de catre asigurator catre societatea de reparatii, intocmindu-se un dosar de dauna. Astfel, in luna februarie 2024, factura de reparatii nu a ajuns in original la contabilitate, in schimb ea regasindu-se in E-Factura. ...
Feb202024

TVA si Cheltuieli cu intretinerea animalelor de paza

de Profeanu Laura valabil la 20 Feb 2024
TVA
Intrebare: O societate comerciala achizitioneaza cu factura fiscala hrana si medicamente pentru animalele de paza din curtea societatii. Animalele nu au fost achizitionate de societate. Este deductibil tva pentru aceste cheltuieli? Societatea este microintreprindere. Exista posibilitatea ca organul fiscal sa reincadreze cheltuielile cu aceste produse drept cheltuieli personale ale administratorului si sa ...
Feb142024

Livrari intracomunitare de bunuri cu destinatie necunoscuta

de Alexandru Palaghia valabil la 14 Feb 2024
TVA
Intrebare: Societatea noastra a livrat bunuri in Italia, transportul fiind asigurat de clientul nostru. Dupa 2-3 luni clientul ne solicita sa modificam factura de livrare in sensul ca destinatia sa fie Spania si nu Italia. Primim de la clientul nostru un desfasurator in care se certifica faptul ca bunurile au ajuns la destinatia de pe factura. In acest caz, nu am primit confirmarea ca bunurile au ajuns in ...