163 spete pentru codul CAEN 1071
Apr152024
OUG 932023 salarii brutarie, activitate de comert 80%
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: O societate are 2 activitati: comert si brutarie. Veniturile din activitatea de comert reprezinta 80% din totalul veniturilor. In aceasta situatie, pentru angajatii care lucreaza in brutarie trebuia sa aplic prevederile art. 2 alin. 1 din OUG 93/2023? Multumesc.
Mar292024
Tratamentul fiscal al cedarii de activitate
de
Alexandru Palaghia
valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Avem constituit un grup fiscal, pentru TVA si impozit pe profit, format din 3 firme (entitati afiliate). Societatea A este o fabrica de produse de patiserie, societatea B este o alta firma care are 20 de puncte de desfacere pentru produse de patiserie si societatea C este firma care asigura transportul produselor intre fabrica (A) si punctele de desfacere (B), cu ajutorul a 6 autovehicule de ...
Mar112024
Cod CAEN principal in situatiile financiare
de
Olga Crevelescu
valabil la 11 Mar 2024
Intrebare: Daca o societate are cod CAEN principal 1071, dar in anul 2023 nu a desfasurat activitate pe acest cod CAEN, a desfasurat activitate de comert (cod CAEN secundar din actul constitutiv) ce cod CAEN se va completa in Declaratia 101 si in bilant?
Mar052024
Declararea sediilor secundare
de
Profeanu Laura
valabil la 05 Mar 2024
Intrebare: Societatea noastra are sediu social la o anumita adresa, unde este spatiul de productie si un mic spatiu administrativ. Deoarece numarul persoanelor pe administrativ a crescut, am inchiriat un apartament in care vor lucra 3-4 persoane.Trebuie sa declaram acest spatiu inchiriat ca sediu secundar/punct de lucru, pentru a fi deductibila chiria sau nu? De la ONRC ni s-a spus ca acest spatiu unde vor ...
Feb282024
Tratamentul contabil al scoaterii din evidenta a furnizorilor neachitati
de
Alexandru Palaghia
valabil la 28 Feb 2024
Intrebare: Am in sold furnizori cu facturi neachitate, dar ele sunt in aceasta situatie deoarece au pierdut chitantele cu care s-au achitat. Pot sa fac o nota contabila de stingere a furnizorului prin nota contabila 401 = 4551 sau ar fi mai corect 401 = 542 si 542 = 5121? Sau care ar fi procedura corecta sa sting furnizorul? Chitantele nu le pot obtine, deoarece furnizorul nu mai doreste sa imi trimita ...
Feb112024
Facilitati constructii Noiembrie Decembrie 2023
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 11 Feb 2024
Intrebare: Programul Saga imi calculeaza fara facilitati taxele salariale pentru aceasta firma, pentru lunile noiembrie si decembrie 2023. Mai sunt sau nu in vigoare facilitatile din domeniul constructiilor, care se aplicau si pentru codul CAEN 1071, prin care se platea doar CAS la salarii?
Feb082024
Calcul reducere impozit OUG 153/2020
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 08 Feb 2024
Intrebare: Pentru calculul reducerii la impozit pe profit conform OUG 153/2020, cum procedam in cazul in care la decembrie 2023 avem in profit nerepatizat din anul precedent (in contul 117) care majoareaza captalul propriu si am beneficia de o reducere, apoi in 2024 se hotaraste repatizarea acestuia la dividende. Mai este valabila reducerea acordata pentru impozitul din anul 2023 ?
Feb092024
Neaplicare facilitate in constructii si posibilitatea emiterii de facturi de catre o persoana fizica, proprietar
de
Otilia Roman
valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: 1. Daca o societate cu cod CAEN 4110, are 2 angajati, a inchiriat un imobil pe o perioada de 10 ani. Acest imobil va fi transformat in pensiune, dar societatea are de facut investitii foarte mari in el. In aceasta situatie societatea nu mai presteaza servicii la alti clienti, nu va mai avea venituri lunare (care sunt necesare pentru a beneficia de facilitati in constructii), va avea doar ...
Feb092024
Proceduri de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor
de
Profeanu Laura
valabil la 09 Feb 2024
Intrebare: 1. O societate cu codul CAEN 4110 are 2 anagajati, inchiriaza o cladire pe o perioada de 10 ani, pe care doreste sa o transforme in pensiune. In aceasta situatie societatea nu va mai avea venituri lunare (care sunt necesare pentru a beneficia de facilitatile in constructii), deoarece va reabilita cladirea in regie proprie, in contabilitate se face nota contabila 231 = 722, in acesta situatie va ...
Feb132024
Scoatere din evidenta produse alimentare. Aspecte contabile si fiscale
de
Irina Dumitrescu
valabil la 13 Feb 2024
Intrebare: Va rog sa-mi precizati care sunt inregistrarile contabile si documentele justificative utilizate, aferente unitatilor de desfacere cu amanuntul, pentru scaderea din evidenta contabila si tratamentul fiscal cu privire la deductibilitatea urmatoarelor operatiuni: a) in cazul produselor de panificatie care au depasit termenul de valabilitate si au fost predate firmelor specializate in neutralizarea ...
Feb032024
Refacturare taxa de salubrizare
de
Profeanu Laura
valabil la 03 Feb 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile pentru taxa de salubrizare refacturata de un locator, persoana juridica, societatii noastre in conditiile in care o refactureaza pentru tot anul 2024. Se refactureaza cu TVA? Care sunt inregistrarile contabile daca o platim, de asemenea pentru tot anul, in baza deciziei de impunere, unui locator persoana fizica?
Ian312024
Calculul impozitului micro. Subventii somaj
de
Anastasia Bogaciuc
valabil la 31 Ian 2024
Intrebare: O societate cu 1% impozit micro a incasat in anul 2023 subventii de la somaj pentru absolventi. Aceste venituri se supun impozitarii cu 1%? Multumesc.
Ian212024
Produse expirate. Tratament fiscal si contabil
de
Dana Hristu
valabil la 21 Ian 2024
Intrebare: Am urmatoarea situatie legata de produse alimentare de panificatie care ies din perioada de valabilitate: 1. Produsele degradate calitativ (expirate) sunt predate pentru distrugere catre unitati specializate, care ne emite factura in acest sens cu cantitatea de produse ridicata; 2. Produsele degradate calitativ (expirate) nu sunt predate pentru distrugere catre unitati specializate, insa am ...
Ian172024
Clasificare active imobilizate
de
Profeanu Laura
valabil la 17 Ian 2024
Intrebare: Am construit un incinerator, dar am amenajat si un drum de acces si platou pentru selectarea deseurilor. Am primit o factura cu acest serviciu "AMENAJARE PLATOU SI DRUM ACCES INCINERATOR", in valoare de 56.200 lei. Ar trebui sa le inregistrez ca imobilizari corporale si sa le amortizam, sau alta varianta? Multumesc.