Intrebare: Societatea X, in calitate de concedent (instituite publica), a incheiat un Contract de concesiune numit Contract de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public cu Societatea Y in calitate de concesionar, avand ca obiect delegarea gestiunii serviciului de iluminat public prin contract de concesionare, constand in activitatile de operare propriu-zisa, gestiune, administrare, exploatare, intretinere si mentinere precum si activitatile de pregatire, finantare si realizare a investitiilor din infrastructura aferenta serviciului de iluminat public, in conformitate cu obiectivele cedentului. In derularea contractului de concesiune, concesionarul va utiliza urmatoarele categorii de bunuri: a. Bunuri de retur: investitia realizata de concesionar din surse proprii in SIP si documentatiile tehnice aferente, precum si bunurile apartinand concedentului preluate de concesionar pe baza de proces-verbal b. Bunuri de preluare [...] c. Bunuri proprii [...] Durata contractului de delegare a gestiunii prin concesionare este de 10 ani. Lucrarile de reabilitate se vor realiza in termen de 12 luni. Perioada de rambursare a prestatiei serviciului de iluminat public de catre concedent va fi de 10 ani, esalonata in rate lunare, conform anexei nr. 3 la contract. Concesionarul va prezenta lunar pe toata durata executarii lucrarilor de investitii situatii de lucrari care sa contina cantitatile de lucrari efective conform auditului final calculate cu tarifele prevazute in anexa nr. 1 la contract. Avand in vedere ca nu este un contract de prestari servicii uzual ci un contract de concesiune de delegare a gestiunii serviciului public, care se realizeaza din fondurile proprii ale concesionarului Societatea Y, contractul fiind achitat pe baza graficului de rambursare in rate egale timp de 10 ani, din punct de vedere contabil ce documente justificative ar fi trebuit sa insoteasca factura pentru ca plata sa fie efectuata? Pe factura se regasesc mentiuni privind control financiar preventiv si bun de plata. Desi in contract se solicita Concesionarul va prezenta lunar pe toata durata executarii lucrarilor de investitii situatii de lucrari care sa contina cantitatile de lucrari efective conform auditului final calculate cu tarifele prevazute in anexa nr. 1 la contract, concesionarul a intocmit Rapoarte de activitate lunare cu cantitatile utilizate pentru lucrari, dar fara a completa si preturile aferente materialelor. La finalizarea lucrarilor a fost intocmit Proces-verbal de receptie semnat de Comisia de receptie a institutiei publice intrunita cu respectarea prevederilor legale. In lipsa Situatiilor de lucrari, avand in vedere contractul incheiat si modul de plata in rate, plus ca exista Rapoarte electroenergetice care confirma realizarea contractului asa cum a fost agreat de parti, se poate invoca ca platile sunt nelegale datorita faptului ca nu au atasate situatii de lucrari?
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!