Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Aprilie 2024

Declaratia unica pentru anul 2019 – au fost aprobate modelul si instructiunile de completare

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019 din data de 16.01.2019 au fost aprobate modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice".
 
Termene de depunere
 
Declaratia se depune pana la data de 15 martie 2019 inclusiv, de catre persoanele fizice care au obligatia:
   - declararii impozitului pe veniturile realizate din Romania sau/si din strainatate in anul 2018;
   - declararii impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza din Romania in anul 2019;
   - declararii venitului estimat pentru incadrarea ca platitor de contributii sociale pentru anul 2019 si, dupa caz, a declararii contributiilor sociale datorate in anul fiscal 2018.
 
In cazul contribuabililor care incep o activitate in cursul anului fiscal si a celor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare pentru care impunerea este finala si care nu au avut, pana la acea data, declaratia se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, in situatiile in care intervin modificari ale clauzelor contractuale sau in cazul rezilierii, in cursul anului fiscal, a contractelor incheiate intre parti in care chiria este exprimata in lei sau reprezinta echivalentul in lei al unei sume in valuta, depun declaratia in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net se determina pe baza normelor de venit, in situatia incetarii activitatii in cursul anului, respectiv a intreruperii temporare, sunt obligati ca in termen de 30 de zile de la producerea evenimentului sa depuna declaratia la organele fiscale competente si sa isi recalculeze impozitul pe venit.
 
In cazul incetarii sau suspendarii temporare a activitatii in cursul anului, contribuabilii care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, vor notifica evenimentul organului fiscal competent in termen de 30 de zile de la data producerii acestuia, prin depunerea declaratiei si isi vor recalcula impozitul anual datorat.
 
Declaratia este structurata pe doua capitole, astfel:
 
Ø  Capitolul I - "Date privind impozitul pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate in anul 2018"
   
·       Sectiunea 1 - "Date privind impozitul pe veniturile realizate din Romania in anul 2018"
-       Subsectiunea 1 - "Date privind impozitul pe veniturile realizate din Romania, impuse in sistem real"
-       Subsectiunea a 2-a "Date privind impozitul pe veniturile realizate din Romania, impuse pe baza de norme de venit, in cazul contribuabililor care au inceput activitatea in luna decembrie 2018"
-       Subsectiunea a 3-a "Date privind impozitul pe veniturile realizate din Romania de persoanele fizice, in perioada 1.01- 22.03.2018 inclusiv, ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta si festivaluri de poker"
·       Sectiunea a 2-a "Date privind impozitul pe veniturile realizate din strainatate in anul 2018"
·       Sectiunea a 3-a "Date privind contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate datorate pentru anul 2018"
-       Subsectiunea 1 - "Date privind contributia de asigurari sociale datorata"
-       Subsectiunea a 2-a - "Date privind contributia de asigurari sociale de sanatate datorata"
·       Sectiunea a 4-a "Stabilirea impozitului anual datorat pe venitul net anual impozabil realizat in anul 2018, din activitati independente si drepturi de proprietate intelectuala, impuse in sistem real"
·       Sectiunea a 5-a Sumarul obligatiilor privind impozitul pe venitul realizat si contributiile sociale datorate pentru anul 2018
·       Sectiunea a 6-a "Destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul datorat pe venitul net/castigul net anual impozabil"
 
Ø  Capitolul II "Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate in anul 2019"
   
·       Sectiunea 1 "Date privind impozitul pe veniturile estimate din Romania in anul 2019"
-       Subsectiunea 1 "Date privind impozitul pe veniturile estimate din Romania, impuse in sistem real"
-       Subsectiunea a 2-a "Date privind impozitul pe veniturile estimate din Romania, impuse pe baza de norme de venit"
-       Subsectiunea a 3-a "Date privind impozitul pe veniturile estimate din activitati agricole, impuse pe baza de norme de venit" 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Apr272024

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Apr282024

Stabilirea bazei de impozitare prin estimare

de Profeanu Laura 28 Apr 2024
In cadrul sistemului fiscal din Romania, Codul de Procedura Fiscala reglementeaza diverse aspecte legate de colectarea si administrarea taxelor si impozitelor, inclusiv pentru situatiile care permit organelor fiscale sa stabileasca baza de impozitare a contribuabililor prin metode de estimare. Acest mecanism reglementat de art. 106 din Codul de procedura fiscala, este util in situatiile in care ...
Apr262024

Anularea inregistrarii unei persoane in scopuri de TVA

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Organele fiscale din Romania au dreptul de a anula inregistrarea in scopuri de TVA a unei persoane impozabile, din mai multe motive (prevazute la art. 316 alin. 11 din Codul fiscal) fiecare avand implicatii directe asupra capacitatii contribuabililor de a efectua operatiuni taxabile. Motive de anulare 1. Inactivitatea fiscala O persoana este declarata inactiva, daca nu isi indeplineste ...
Apr262024

Procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 26 Apr 2024
Conform art. 316 alin. 11 lit. h) din Codul fiscal, organele fiscale competente din Romania au autoritatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta un risc fiscal ridicat. Procedura, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 393/2021, se aplica persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat, in urma selectiei efectuate, in mod ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr232024

Publicarea listelor firmelor corecte si a celor cu datorii pentru trimestrul I din 2024 de catre ANAF

de Profeanu Laura 23 Apr 2024
ANAF este responsabila pentru gestionarea si supravegherea obligatiilor fiscale ale persoanelor juridice din Romania. O parte a acestei responsabilitati include publicarea periodica a listelor cu firmele care isi indeplinesc obligatiile fiscale (lista alba) si a celor care inregistreaza datorii (lista neagra). Listele sunt actualizate trimestrial si sunt importante pentru transparenta fiscala si ...