Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024

Determinarea costului standard

Raspuns oferit de
Olga Crevelescu

Olga Crevelescu
Consultant fiscal, Formator autorizat A.N.C.
valabil la 12 Dec 2022

Intrebare: O societate produce mai multe tipuri de beton (sunt 48 de sortimente, respectiv retete). Materii prime folosite: ciment, aditiv, 3 sortimente de agregate (sort 0-4, 4-6, 8-16). Determin cheltuiala cu materia prima pe 1 mc din fiecare sortiment de beton (in baza retetelor si a pretului de achizitie la materiile prime). Pentru a calcula costul pe 1 mc pentru toate cele 48 de sortimente, mai trebuie sa adaug cheltuieli directe cu salarii, amortizari, energie. Am valoarea pe 9 luni pentru fiecare din aceste cheltuieli si numarul total de mc vanduti din aceeasi perioada, doar ca am vandut doar din 15 sortimente nu din toate 48. Cum aflu valoarea cheltuielilor cu salarii, amortizari, energie, pe mc, pentru sortimentele de beton din care nu am vandut. (in eventualitatea ca in viitor va fi cerere) pentru a obtine un cost previzionat? Pentru cele 15 sortimente la care am avut vanzari, pot repartiza cheltuielile cu salarii, amortizari, energie pe fiecare tip de beton vandut, folosind drept cheie de repartizare cheltuielile cu materii prime folosite.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 50-249 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 0812

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune

Dec012023

Procedeu si metoda stabilire calcul costuri

de Costin A. Istrate valabil la 01 Dec 2023
Intrebare: Pentru o firma care are ca obiect de activitate fabricarea produselor de patiserie si cofetarie, care este cel mai adecvat procedeu (diviziunii simple, indicilor de echivalenta etc.) rational pentru stabilirea costului de productie si care este cea mai adecvata metoda pentru calculatia costurilor (costului standard, pe comenzi etc.)?
Ian132023

Materie prima necorespunzatoare din punct de vedere tehnic, scadere din gestiune

de Elena Garofil valabil la 13 Ian 2023
Intrebare: In obiectul de activate Soc. X are si Codul CAEN 2229-"Fabricarea altor produse din material plastic", mai precis confectionarea de Imprimante 3D, in scopul desfasurarii acestei activitati s-au achzitionat mat. prime. Acesta activitate nu se mai desfasoarara, in contul 301 Materii Prime avem un stoc de 23,244.56 lei. Aceste materii prime sunt depasite din punct de vedere tehnic. Cum ...
Dec202020

Incasare avans, inregistrare factura

de Costin A. Istrate valabil la 20 Dec 2020
Intrebare: Avem un contract de vanzare sistem care contine materiale ce se vor asambla la beneficiar. Pentru acest produs finit am primit in decembrie de la trei furnizori diferiti materii prime pe care le-am livrat catre beneficiari. In Ianuarie se va livra si ultima transa de materii prime iar la final vom emite factura pentru produsul finit-sistem. Pentru materiale am emis avize de expeditie fara valoare ...
Feb162020

Repartizare costuri - materie prima

de Dana Hristu valabil la 16 Feb 2020
Intrebare: Suntem o fabrica de productie. In acest moment, cand ne aprovizionam cu materia prima din afara UE in componenta materiei prime cuprindem pretul de achizitie FOB cat si alte taxe (transport de orice tip, taxe vamale, alte taxe daca apar pentru achizitia respectiva). (Ex.articol 1 - pret fob 5 lei, taxe transport - 4 lei, vama - 1 leu Total cost achizitie 10 lei. Articolul imi apare in gestiune ...
Nov242016

Inregistrare productie restaurant

de Olga Crevelescu valabil la 24 Nov 2016
Intrebare: Este corect daca un restaurant isi inregistreaza productia de la bucatarie direct in contul 371? Acesta are reteta pentru fiecare produs rezultat, iar la reteta respectiva pentru fiecare ingredient care intra are pret de vanzare, iar prin insumarea pretului de vanzare la ingrediente rezulta pretul de vanzare al produsului respectiv: Exemplu: Omleta cu cascaval ingrediente um cant pret vanzare ...