Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 12 Iulie 2025

e-Transport cu monitorizare GPS: sanctiunile oficiale se aplica din 1 aprilie 2025

02 Apr 2025

Desi sistemul e-Transport presupune monitorizarea in timp real a transporturilor rutiere de bunuri prin dispozitive GPS inca din decembrie 2023, in practica, aplicarea sanctiunilor pentru lipsa acestui tip de monitorizare a fost constant amanata. Dupa o serie de termene anuntate, autoritatile au stabilit in sfarsit un calendar clar: sanctiunile vor fi aplicate incepand cu 1 aprilie 2025, potrivit OUG nr. 129/2024.

Un parcurs sinuos al termenelor

Initial, obligatia monitorizarii GPS a fost introdusa prin OUG nr. 115/2023, incepand cu 15 decembrie 2023. Totusi, autoritatile au lasat o perioada de acomodare, stabilind ca amenzile nu vor fi aplicate mai devreme de 1 iulie 2024.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ulterior, in contextul lansarii aplicatiei mobile e-Transport, autoritatile au promis o perioada de gratie pana la 31 august 2024, menita sa ofere transportatorilor timp pentru familiarizarea cu noul instrument digital. Aceasta amanare nu a fost reglementata prin lege, fiind doar o declaratie oficiala.

A urmat o a doua amanare informala, pana la 1 ianuarie 2025, justificata prin necesitatea unor teste suplimentare din partea operatorilor economici si prin dorinta autoritatilor de a asigura o tranzitie „cat mai lina”. Nici acest termen nu a fost insa legiferat.

Termen oficial: 1 aprilie 2025

Abia prin OUG nr. 129/2024, autoritatile au stabilit ferm ca aplicarea amenzilor pentru lipsa monitorizarii GPS a transporturilor vizate de e-Transport va incepe pe 1 aprilie 2025. De aceasta data, masura este prevazuta intr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial.

Ce presupune monitorizarea GPS?

Pentru a respecta cerintele e-Transport, autovehiculele utilizate pentru transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat trebuie:

  • sa fie dotate cu sisteme proprii de localizare prin GPS, ale caror date pot fi preluate automat de sistemul ANAF; sau
  • in lipsa unui astfel de sistem, sa utilizeze un telefon mobil cu aplicatia e-Transport instalata, aplicatie care transmite in timp real pozitia vehiculului prin satelit.

Aplicatia mobila poate fi descarcata gratuit din Google Play (pentru Android) si App Store (pentru iOS). Un ghid oficial de utilizare a fost publicat de Ministerul Finantelor pentru a sprijini utilizatorii in procesul de instalare si operare.

Care sunt sanctiunile?

Incepand cu 1 aprilie 2025, neutilizarea unui sistem de monitorizare GPS pentru transporturile vizate de e-Transport atrage sanctiuni:

  • intre 10.000 si 50.000 lei pentru persoanele fizice;
  • intre 20.000 si 100.000 lei pentru persoanele juridice.

Concluzie

Desi obligatia legala exista inca din decembrie 2023, transportatorii au avut la dispozitie o perioada de gratie pana la 1 aprilie 2025, pentru a se asigura ca dispun de echipamentele necesare si ca procesele lor interne sunt aliniate la cerintele sistemului e-Transport.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Confiscarea graduala a bunurilor nedeclarate in e-Transport: ce aduce nou ordinul procedural din iulie 2025

de Profeanu Laura 09 Iul 2025
Desi sistemul RO e-Transport a fost reglementat in mod oficial inca din toamna anului 2024 pentru a permite confiscarea treptata a contravalorii bunurilor nedeclarate, masura a devenit cu adevarat aplicabila abia din 7 iulie 2025, odata cu publicarea in Monitorul Oficial a Ordinului comun ANAF – Autoritatea Vamala – Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. De la sanctiuni ...
27Iun2025

Transport cartofi din camp la propiul depozit. Generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: Daca societatea noastra cu cod CAEN - 0111 (cultivarea cerealelor) recolteaza cartofi, e necesar de facut aviz si e-transport totodata din camp pana la depozitul nostru? La fiecare aviz intocmit (intr-o zi poate 15 avize)? Si mentionez ca administratorul firmei transporta cartofii din camp la depozitul nostru. Apoi e nevoie de cod UIT si la vanzarea lor din depozit catre clienti persoane ...
27Iun2025

Ambalaje returnate furnizorilor din UE

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: SC achizitioneaza marfa legume pe paleti de lemn din tarile UE, fara costuri suplimentare. Am dori sa stim daca putem returna paletii atat fimelor de la care au venit cat si altor firme din tarile UE.
23Iun2025

Declarare RO e-Transport bunuri transportate pe teritoriul national urmate de export

de Gina Popescu valabil la 23 Iun 2025
Intrebare: Societatea noastra (Boldesti Scaieni) efectueaza export de marfuri in Moldova. Bunurile sunt transportate cu un mijloc de transport propriu in vama Ploiesti pentru intocmire DVE dupa care revin in societate si sunt preluate de catre un transportator contractat si transportate in Republica Modova (iesire prin vama Albita). 1. Este suficient sa obtinem UIT doar pentru traseu Boldesti Scaieni ...
20Iun2025

Declarare in RO e-Transport bunuri trimise in UE pentru a fi reparate

de Gina Popescu valabil la 20 Iun 2025
Intrebare: O societate trimite in Belgia spre reparatii un invertor utilizat la un parc solar. Transportul urmeaza a fi efectuat astfel: pe teritoriul Romaniei cu o firma de curierat si din Oradea pana la destinatie cu o firma romaneasca de transport. Va rugam sa ne precizati daca e nevoie de cod UIT in aceasta situatie si ce documente trebuie sa emita societatea.
19Iun2025

Declarare AIC in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Referitor la obligativitatea declararii in RO- Etransport conform ordonantei din 2022 cu modificarile ulterioare va rog sa lamuriti cateva aspecte: 1. Am vazut in raspunsurile pe aceasta tema (in special achizitii intracomunitare) diverse produse achizitionate care nu sunt neaparat produse incadrate in cele cu risc fiscal. Cu toate acestea negresit se recomanda inregistrarea si generarea ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
x