Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 4 Mai 2025

Exceptii de la obligativitatea monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport

06 Iul 2024

OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.

1. Exceptii legate de natura si destinatia bunurilor
Conform modificarilor aduse art. 16 din OUG 41/2022 prin OUG 43/2024, sunt excluse din obligatia de monitorizare, urmatoarele categorii de transport:
a) transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului;
b) transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, potrivit titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS;
c) transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale, definite conform prevederilor art. 2 pct. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale (colet postal - trimitere postala cu greutatea maxima de 31,5 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala). 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

2. Exceptii pentru produsele agricole
Potrivit art. 13 din procedura RO e-Transport, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.337/2024, sunt prevazute exceptii pentru:
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum si transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, mentionate la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport;
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole vegetale care indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

Important!
Conform art. 11 alin. 1) si 2) din Legea 145/2014:
-pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante;
-in cazul transportului de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, acestia completeaza o fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, corespunzator cantitatilor transportate de producatorul agricol si structurii sortimentelor transportate

Conform art. 3 alin. 1) – 3) din Legea 108/2014:
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare, provenite din exploatatiile agricole, se pot transporta de la punctele de recoltare la spatiile de depozitare proprii ale exploatatiilor agricole in cauza, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare de pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta direct de la punctele de recoltare la bazele de receptie/depozitare ale unitatilor de procesare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a copiei contractului incheiat intre producatorul agricol si procesatorul in cauza si a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta de la punctele de recoltare la alte spatii de depozitare decat cele proprii exploatatiei agricole sau la alte puncte de descarcare autorizate in vederea depozitarii sau comercializarii, in limita unei distante de maximum 70 km de la locul de incarcare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat. 

3. Exceptii pentru operatiuni de tip Cash and Carry
Transporturile efectuate personal de catre cumparatori in sistemele de tip cash and carry, unde clientii selecteaza, platesc si transporta bunurile achizitionate fara intermediari, sunt de asemenea excluse din necesitatea declararii in sistemul RO e-Transport, conform art. 14 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/2024.

Concluzie
Exceptiile prevazute asigura flexibilitate si eficienta pentru situatiile care necesita un tratament diferit din motive diplomatice, de securitate, operationale sau legate de particularitatile activitatilor economice, cum ar fi agricultura sau retailul, demonstrand o abordare echilibrata, orientata spre protejarea intereselor nationale si facilitarea comertului legal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

e-Transport: O noua amanare a amenzilor pentru lipsa monitorizarii GPS?

de Profeanu Laura 17 Apr 2025
Dupa doar cateva zile in care sanctiunile privind monitorizarea prin GPS a transporturilor rutiere de bunuri au devenit efectiv aplicabile, guvernul analizeaza din nou posibilitatea suspendarii acestor amenzi, de data aceasta pana la finalul anului 2025. Masura apare intr-un proiect de ordonanta de urgenta recent initiat de Ministerul Finantelor, ca raspuns la solicitarile mediului de afaceri, ...
17Apr2025

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 17 Apr 2025
Intrebare: Societatea produce si comercializeaza ceaiuri si condimente, cu auto proprii in tara. Este obligata societatea sa raporteze in e-Transport date?
15Apr2025

Cod UIT pentru import marfuri pe cale maritima si transport pe teritoriul national

de Gina Popescu valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Importam din China marfa in containere la sac, nepaletizata. Dupa efectuarea formalitatilor de import in portul Constanta, marfa pleaca in container la un depozit la 15 km de Constanta, unde se paletizeaza si se incarca pe alte camioane pentru a pleca catre depozitul nostru din Bucuresti. Intre momentul iesirii camioanelor din port si expedierea marfii paletizate catre Bucuresti pot trece 4-5 ...
15Apr2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, locuri diferite de descarcare, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: Achizitionam marfa din Tarile de Jos cu un camion complet de 22.500 kg, iar aceasta urmeaza sa fie descarcata in doua locuri: 10.000 kg la un client din Ramnicu Valcea si 12.500 kg in depozitul nostru din Bucuresti. Marfa este insotita de un CMR si o factura pentru toata cantitatea. Intrebare: Facem doua UIT-uri pentru cele doua parti de marfa, unul pentru 10.000 kg cu destinatie finala ...
14Apr2025

Conditii obligativitate obtinere cod UIT

de Costin A. Istrate valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: Societate comerciala cu sediul in Romania, achizitioneaza haine din Polonia, Turcia in scopul revanzarii acestora in Romania, transportul este facut cu masina societatii care are masa maxim autorizata sub 2.5 tone, intrebarea este daca am obligatia obtinerii codului UIT in aceste conditii. Va rog sa specificati care sunt conditiile in care avem obligatia sa obtinem cod UIT. Va multumesc.
12Apr2025

Raspuns Notificare de conformare RO e-TVA

de Profeanu Laura valabil la 12 Apr 2025
Intrebare: Efectuez achizitii intracomunitare pe care le declar in D300, D390 si e-transport in vederea obtinerii codului UIT. La sfarsit de luna inregistrez facturi cu marfa in tranzit, iar codul UIT il obtin in luna urmatoare cand marfa soseste. Astfel am primit notificare la decontul precompletat deoarece se inregistrau diferente intre rapoartele din D300 si e-transport. Am trimis raspuns la ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.