Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 2 Iulie 2025

Exceptii de la obligativitatea monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport

06 Iul 2024

OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.

1. Exceptii legate de natura si destinatia bunurilor
Conform modificarilor aduse art. 16 din OUG 41/2022 prin OUG 43/2024, sunt excluse din obligatia de monitorizare, urmatoarele categorii de transport:
a) transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului;
b) transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, potrivit titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS;
c) transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale, definite conform prevederilor art. 2 pct. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale (colet postal - trimitere postala cu greutatea maxima de 31,5 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala). 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

2. Exceptii pentru produsele agricole
Potrivit art. 13 din procedura RO e-Transport, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.337/2024, sunt prevazute exceptii pentru:
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum si transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, mentionate la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport;
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole vegetale care indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

Important!
Conform art. 11 alin. 1) si 2) din Legea 145/2014:
-pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante;
-in cazul transportului de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, acestia completeaza o fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, corespunzator cantitatilor transportate de producatorul agricol si structurii sortimentelor transportate

Conform art. 3 alin. 1) – 3) din Legea 108/2014:
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare, provenite din exploatatiile agricole, se pot transporta de la punctele de recoltare la spatiile de depozitare proprii ale exploatatiilor agricole in cauza, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare de pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta direct de la punctele de recoltare la bazele de receptie/depozitare ale unitatilor de procesare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a copiei contractului incheiat intre producatorul agricol si procesatorul in cauza si a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta de la punctele de recoltare la alte spatii de depozitare decat cele proprii exploatatiei agricole sau la alte puncte de descarcare autorizate in vederea depozitarii sau comercializarii, in limita unei distante de maximum 70 km de la locul de incarcare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat. 

3. Exceptii pentru operatiuni de tip Cash and Carry
Transporturile efectuate personal de catre cumparatori in sistemele de tip cash and carry, unde clientii selecteaza, platesc si transporta bunurile achizitionate fara intermediari, sunt de asemenea excluse din necesitatea declararii in sistemul RO e-Transport, conform art. 14 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/2024.

Concluzie
Exceptiile prevazute asigura flexibilitate si eficienta pentru situatiile care necesita un tratament diferit din motive diplomatice, de securitate, operationale sau legate de particularitatile activitatilor economice, cum ar fi agricultura sau retailul, demonstrand o abordare echilibrata, orientata spre protejarea intereselor nationale si facilitarea comertului legal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

27Iun2025

Transport cartofi din camp la propiul depozit. Generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: Daca societatea noastra cu cod CAEN - 0111 (cultivarea cerealelor) recolteaza cartofi, e necesar de facut aviz si e-transport totodata din camp pana la depozitul nostru? La fiecare aviz intocmit (intr-o zi poate 15 avize)? Si mentionez ca administratorul firmei transporta cartofii din camp la depozitul nostru. Apoi e nevoie de cod UIT si la vanzarea lor din depozit catre clienti persoane ...
27Iun2025

Ambalaje returnate furnizorilor din UE

de Elena Garofil valabil la 27 Iun 2025
Intrebare: SC achizitioneaza marfa legume pe paleti de lemn din tarile UE, fara costuri suplimentare. Am dori sa stim daca putem returna paletii atat fimelor de la care au venit cat si altor firme din tarile UE.
23Iun2025

Declarare RO e-Transport bunuri transportate pe teritoriul national urmate de export

de Gina Popescu valabil la 23 Iun 2025
Intrebare: Societatea noastra (Boldesti Scaieni) efectueaza export de marfuri in Moldova. Bunurile sunt transportate cu un mijloc de transport propriu in vama Ploiesti pentru intocmire DVE dupa care revin in societate si sunt preluate de catre un transportator contractat si transportate in Republica Modova (iesire prin vama Albita). 1. Este suficient sa obtinem UIT doar pentru traseu Boldesti Scaieni ...
20Iun2025

Declarare in RO e-Transport bunuri trimise in UE pentru a fi reparate

de Gina Popescu valabil la 20 Iun 2025
Intrebare: O societate trimite in Belgia spre reparatii un invertor utilizat la un parc solar. Transportul urmeaza a fi efectuat astfel: pe teritoriul Romaniei cu o firma de curierat si din Oradea pana la destinatie cu o firma romaneasca de transport. Va rugam sa ne precizati daca e nevoie de cod UIT in aceasta situatie si ce documente trebuie sa emita societatea.
19Iun2025

Declarare AIC in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Referitor la obligativitatea declararii in RO- Etransport conform ordonantei din 2022 cu modificarile ulterioare va rog sa lamuriti cateva aspecte: 1. Am vazut in raspunsurile pe aceasta tema (in special achizitii intracomunitare) diverse produse achizitionate care nu sunt neaparat produse incadrate in cele cu risc fiscal. Cu toate acestea negresit se recomanda inregistrarea si generarea ...
19Iun2025

Lista bunuri cu risc fiscal ridicat

de Gina Popescu valabil la 19 Iun 2025
Intrebare: Societatea produce si comercializeaza pe teritoriul national produse lactate. Pentru anumiti clienti cantitatea livrata depaseste 500 kg.si valoarea 10,000 lei Este necesar ca livrarea sa fie insotita de cod UIT, avand in vedere ca ANAF dorea extinderea listei de bunuri cu risc fiscal ridicat? Nu suntem lamuriti daca produsele lactate fac parte sau nu din categoria" bunuri cu risc ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
x
OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.