Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Octombrie 2025

Facturi emise de firme inactive fiscal: ce riscuri are beneficiarul si cum se corecteaza situatia

Intrebare:

In cazul in care se incheie un contract de prestari servicii cu o firma inactiva fiscal (prestatorul nu declara ca e inactiv si beneficiarul nu verifica), care sunt consecintele:

- o firma inactiva fiscal mai poate desfasura activitate economica si emite facturi?

- cand beneficiarul constata acest aspect cum trebuie sa procedeze?

- ce se intampla cu facturile emise si platite pana la acea data?

- care este raspunderea fiecarei parti?

- facturile au fost descarcate din E-factura de catre beneficiar, teoretic furnizorul ar fi trebuit sa fie scos din E-factura...

Multumesc.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7022

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrarea contribuabililor

16Oct2025

Societate nou-infiintata cu sediu temporarpoate opta pentru regimul normal de TVA la inmatriculare?

de Profeanu Laura valabil la 16 Oct 2025
Intrebare: Se doreste infiintarea unui SRL cu, capital 100% privat, persoana fizica romana. Societatea isi va declara la infiintare un sediu social pentru o perioada de 6 luni (sediu social fara activitate lucrativa) insa, doreste sa se declare platitor de TVA la infiintare adica, odata cu procedura de inmatriculare la ONRC. Ulterior celor 6 luni isi va modifica sediul social. Intrebare: este posibil ...
30Sep2025

Spatiu detinut de societate: conditii pentru declararea ca sediu secundar

de Profeanu Laura valabil la 30 Sep 2025
Intrebare: Societatea detine intr-o localitate un spatiu, proprietate dar nu are niciun angajat in acel spatiu. Sediul social al societatii este in Bucuresti, si aici are si salariati. Societatea are obligativitatea de a declara organului fiscal sediul secundar fara atribut fiscal, chiar daca nu exista salariati in acel spatiu? Daca da, ce documente fiscale trebuie depuse? Trebuie intocmita ...
24Iul2025

Schimbare denumire societate. Demersuri ONRC

de Vera Constantin valabil la 24 Iul 2025
Intrebare: Va rog sa imi spuneti ce demersuri trebuie sa faca la Registrul Comertului /ANAF, un SRL care doreste schimbarea denumirii firmei, fara a modifica si codul fiscal.
14Mai2025

Inchiriere imobil de catre o societate: obligatia declararii ca punct de lucru si regimul TVA aplicabil

de Profeanu Laura valabil la 14 Mai 2025
Intrebare: O societate comerciala cu activitate de arhitectura achizitioneza un apartament in scopul inchirierii. Avem urmatoarele intrebari: - este necesara depunerea la ANAF a contractului de inchiriere ? - se va declara ca sediu secundar? - factura se va emite cu TVA? Nu stim inca daca chiriasul va fi o persoana fizica sau tot o societate comerciala; apartamentul este achizitionat fara TVA, dar ...
18Feb2023

Inregistrare puncte de lucru

de Elena Ionescu valabil la 18 Feb 2023
Intrebare: Am o cladire si un teren achizitionate pe societate, in care am amenajat birouri, o baie si o bucatarie. Cladirea a fost inchirata o perioada de timp, iar in prezent este in comodat. De asemenea, refacturam utilitatile consumate catre cei care isi desfasoara activitatea acolo. Va rog sa-mi spuneti daca trebuie sa-mi declar punct de lucru pentru aceasta cladire asa incat sa pot deduce cheltuielile ...
00000000

Lichidare societate inactiva

de Portal Codul Fiscal valabil la 00 00 0000
Intrebare: Va rugam sa ne precizati daca pentru o societate fara activitate in ultimii 5 ani, declarata inactiva, cu tva anulat, fara datorii la buget de stat, se poate face lichidarea? 
x