Importul de bunuri versus achizitii intracomunitare de bunuri
valabil la 30 Iun 2016
Intrebare: Societatea noastra importa PVC din tari ale UE si din tari NonUE.
Aceste importuri au loc pe baza de comanda scrisa de la cumparator, livrarea catre cumparator se face imediat dupa vamuirea marfii fara sa treaca prin depozitul societatii noastre, conditia de livrare este DDP, toate costurile cu importul marfii pana la depozitul cumparatorului inclusiv le suporta vanzatorul, adica societatea noastra.
1. Dorim sa stim care sunt documentele justificative pentru importul de bunuri din UE sau din afara UE?
2. Care sunt implicatiile fiscale?
3. Ce inregistrari contabile trebuie efectuate, dat fiind faptul ca marfa nu trece prin depozitul firmei noastre? Va redam mai jos inregistrarile efectuate momentan sa ne spuneti daca sunt corecte.
1. plata furnizor extern pe baza de proforma:
473 = 512
2. inregistrare factura de la furnizor (marfa este in curs de aprovizionare) si plata acesteia:
327 = 401
473 = 512 storno
401 = 512
3. sosire marfa, inregistrare conform DVI:
327 = 401 storno
446 = 512 plata TVA in vama
4426 = 446 TVA DVI
371 = 401 (costul marfii + fact. transport + alte facturi incluse in baza de impozitare in vama)
628 = 401 cheltuieli formalitati vamale care nu sunt incluse in baza de impozitare vama
4. vanzarea catre client:
4111 = 707
4111 = 4427
5. descarcare gestiune :
607 = 371
Aceste importuri au loc pe baza de comanda scrisa de la cumparator, livrarea catre cumparator se face imediat dupa vamuirea marfii fara sa treaca prin depozitul societatii noastre, conditia de livrare este DDP, toate costurile cu importul marfii pana la depozitul cumparatorului inclusiv le suporta vanzatorul, adica societatea noastra.
1. Dorim sa stim care sunt documentele justificative pentru importul de bunuri din UE sau din afara UE?
2. Care sunt implicatiile fiscale?
3. Ce inregistrari contabile trebuie efectuate, dat fiind faptul ca marfa nu trece prin depozitul firmei noastre? Va redam mai jos inregistrarile efectuate momentan sa ne spuneti daca sunt corecte.
1. plata furnizor extern pe baza de proforma:
473 = 512
2. inregistrare factura de la furnizor (marfa este in curs de aprovizionare) si plata acesteia:
327 = 401
473 = 512 storno
401 = 512
3. sosire marfa, inregistrare conform DVI:
327 = 401 storno
446 = 512 plata TVA in vama
4426 = 446 TVA DVI
371 = 401 (costul marfii + fact. transport + alte facturi incluse in baza de impozitare in vama)
628 = 401 cheltuieli formalitati vamale care nu sunt incluse in baza de impozitare vama
4. vanzarea catre client:
4111 = 707
4111 = 4427
5. descarcare gestiune :
607 = 371
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Import / Achizitii servicii
28Apr2025
Societate romaneasca - importator conform conditiei DDP. Recuperare drepturi vamale de la furnizorul nonUE. Inregistrari contabile si aspecte fiscale si procedurale.
de
Otilia Roman
valabil la 28 Apr 2025
Intrebare:
Compania A, inregistrata in RO, (platitor de TVA) semneaza un contract de livrare a unui echipament electric cu firma B din China in conditii DPP Bucuresti urmand sa le revanda catre firma C. Pretul echipamentului la furnizor este de 500.000 EURO, la care se adauga transport maritim 60.000 EURO, asigurare maritima, manipulare 10.000, transport terestru 40.000 EURO. Echipamentele urmeaza sa fie ...
12Apr2025
Operatiuni neimpozabile in Romania
de
Amelia Dumitras
valabil la 12 Apr 2025
Intrebare:
Societatea vrea sa achizitioneze marfa din Turcia si sa o vanda undeva in Africa; transportul se face direct catre destinatar si se organizeza cel mai probabil de catre vanzator.
Ce obligatii declarative referitoare la TVA are societatea din Romania si ce documente ar trebui sa contina dosarul tranzactiei? Va multumesc!
02Apr2025
Factura achizitie non-UE cu TVA
de
Gina Popescu
valabil la 02 Apr 2025
Intrebare:
Am o factura din Statele Unite cu cod tva oss (EU OSS VAT EU372045196), emisa pentru o societate din Romania, platitoare de TVA, care are la randul ei cod oss. Factura este emisa cu TVA 19%. In mod normal ar trebui sa o tratez ca livrare intracomunitara cu taxare inversa, dar am o problema cu tva existent pe factura. Nu ar fi trebuit sa fie 0?
19Mar2025
Deducere TVA din declaratia vamala de import
de
Amelia Dumitras
valabil la 19 Mar 2025
Intrebare:
In aceasta situatie cine trebuie sa inregistreze bunul: firma din Belgia sau sediul permanent din Romania?
Sediul permanent din Romania este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, trebuia si firma din Belgia sa ceara cod de TVA in Romania? Nu se poate folosi de cel al sediului permanent?
24Mar2025
Dezlegare in materie de TVA a unor operatiuni neclare
de
Otilia Roman
valabil la 24 Mar 2025
Intrebare:
Avem o tranzactie in 3 companii, doua companii europene cu produse livrate in tara cumparatoare, Romania, dintr-o tara terta, China:
1. Compania de vanzare - Suedia: N
2. Compania primitoare - Romania: E
3. Compania care produce/livreaza Produsele - China: C
Situatia este urmatoarea:
a) E are contract-cadru cu N
b) N va importa piese de schimb necesare executarii produsului, din ...
15Mar2025
Deducere TVA in Romania din D.V.I. intocmita pe numele importatorului din stat membru
de
Amelia Dumitras
valabil la 15 Mar 2025
Intrebare:
Firma din Belgia are un sediu permanent desemnat in Romania. Acest sediu permanent nu este infiintat la ONRC are doar CIF de la ANAF.
S-a efectuat un import din Malaezia. Factura a fost emisa pe codul fiscal de Romania, al sediului permanent, insa declaratia vamala este intocmita pe codul fiscal de Belgia al firmei mama.
Nu s-a putut obtine cod Eori pentru sediul permanent din Romania ...