Importul de bunuri versus achizitii intracomunitare de bunuri
valabil la 30 Iun 2016
Intrebare: Societatea noastra importa PVC din tari ale UE si din tari NonUE.
Aceste importuri au loc pe baza de comanda scrisa de la cumparator, livrarea catre cumparator se face imediat dupa vamuirea marfii fara sa treaca prin depozitul societatii noastre, conditia de livrare este DDP, toate costurile cu importul marfii pana la depozitul cumparatorului inclusiv le suporta vanzatorul, adica societatea noastra.
1. Dorim sa stim care sunt documentele justificative pentru importul de bunuri din UE sau din afara UE?
2. Care sunt implicatiile fiscale?
3. Ce inregistrari contabile trebuie efectuate, dat fiind faptul ca marfa nu trece prin depozitul firmei noastre? Va redam mai jos inregistrarile efectuate momentan sa ne spuneti daca sunt corecte.
1. plata furnizor extern pe baza de proforma:
473 = 512
2. inregistrare factura de la furnizor (marfa este in curs de aprovizionare) si plata acesteia:
327 = 401
473 = 512 storno
401 = 512
3. sosire marfa, inregistrare conform DVI:
327 = 401 storno
446 = 512 plata TVA in vama
4426 = 446 TVA DVI
371 = 401 (costul marfii + fact. transport + alte facturi incluse in baza de impozitare in vama)
628 = 401 cheltuieli formalitati vamale care nu sunt incluse in baza de impozitare vama
4. vanzarea catre client:
4111 = 707
4111 = 4427
5. descarcare gestiune :
607 = 371
Aceste importuri au loc pe baza de comanda scrisa de la cumparator, livrarea catre cumparator se face imediat dupa vamuirea marfii fara sa treaca prin depozitul societatii noastre, conditia de livrare este DDP, toate costurile cu importul marfii pana la depozitul cumparatorului inclusiv le suporta vanzatorul, adica societatea noastra.
1. Dorim sa stim care sunt documentele justificative pentru importul de bunuri din UE sau din afara UE?
2. Care sunt implicatiile fiscale?
3. Ce inregistrari contabile trebuie efectuate, dat fiind faptul ca marfa nu trece prin depozitul firmei noastre? Va redam mai jos inregistrarile efectuate momentan sa ne spuneti daca sunt corecte.
1. plata furnizor extern pe baza de proforma:
473 = 512
2. inregistrare factura de la furnizor (marfa este in curs de aprovizionare) si plata acesteia:
327 = 401
473 = 512 storno
401 = 512
3. sosire marfa, inregistrare conform DVI:
327 = 401 storno
446 = 512 plata TVA in vama
4426 = 446 TVA DVI
371 = 401 (costul marfii + fact. transport + alte facturi incluse in baza de impozitare in vama)
628 = 401 cheltuieli formalitati vamale care nu sunt incluse in baza de impozitare vama
4. vanzarea catre client:
4111 = 707
4111 = 4427
5. descarcare gestiune :
607 = 371
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Import / Achizitii servicii
18Iun2025
Regim TVA achizitie servicii prestator din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 18 Iun 2025
Intrebare:
O societate primeste o factura pentru repararea unui calculator din UK fara TVA.
Va rugam sa ne spuneti cum inregistram factura in decontul de TVA si care este monografia contabila.
17Iun2025
Achizitii servicii non UE. SAF-T
de
Vera Constantin
valabil la 17 Iun 2025
Intrebare:
In cazul achizitiilor de servicii din afara UE (SUA, China, India etc.) care sunt obligatiile fiscale si cum se declara in decontul de TVA si in declaratia SAF-T? Multumesc!
17Iun2025
Facturare cu tva. Prestator non UE cod de tva EU
de
Vera Constantin
valabil la 17 Iun 2025
Intrebare:
Multumim pentru raspuns! Codul de pe factura furnizorului este astfel: Taxpayer ID(s): EU372023138 si mai are US Tax ID 41-0850527.
Sutem total de acord cu monografia prezentate de dvs. dar nu ne dam seama daca acest tax ID: EU372023138 reprezinta un cod de inregistrare de TVA prin sistemul OSS/non-UE OSS sau direct. Cum putem verifica? Exista un registru ca si in cazul operatorilor intra- ...
16Iun2025
Certificari in domeniul IT. Examen online
de
Vera Constantin
valabil la 16 Iun 2025
Intrebare:
"Societatea noastra achizitioneaza din Statele Unite ale Americii, servicii reprezentand certificari in domeniul IT (examene online). In situatia in care examenul nu se sustine la un centru de testare din Romania (Bucuresti), facturile nu contin TVA de 19%. Daca aceste examene se sustin la un centru de testare din Romania (Bucuresti), facturile contin TVA RO de 19%. Care este monografia ...
13Iun2025
Inchiriere autoturism pe o peroada mai mare de 30 zile
de
Gina Popescu
valabil la 13 Iun 2025
Intrebare:
O societate din Romania platitoare de TVA, inchiriaza de la o societate din Rep.Moldova (neplatitoare de tva) un autoturism pe care il folosete pe teritoriul Romaniei pe o perioada mai mare de 30 zile. Este un serviciu cu taxare inversa? Firma din RO trebuie sa plateasca TVA in tara ?
11Iun2025
Reprezentant fiscal. Import Turcia. Perioada tva
de
Vera Constantin
valabil la 11 Iun 2025
Intrebare:
O societate din Italia avand reprezentant fiscal in Romania face importuri din Turcia. Mentionez ca reprezentantul fiscal din Romania este inregistrat in scopuri de TVA trimestrial.
Intrebarea este daca trebuie sa modifice vectorul de TVA lunar sau ramane in continuare trimestrial.
Multumesc!