Inregistrare contracte chirii la ANAF. Scutirea de TVA pentru inchirieri
valabil la 15 Nov 2023
Intrebare: Un SRL "AA" inchiriaza spatiul detinut unui alt SRL "BB". Trebuie inregistrat contractul respectiv la ANAF? In momentul achizitiei cladirii SRL-ul "AA" era neplatitor de TVA, conform CAEN nu avea obligatia sa se inregistreze ca platitor TVA. Cum procedeaza daca depaseste plafon TVA pentru venituri din inchiriere spatiu?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!
Intrebari similare din categoria Documente
10Iul2025
Tratament contabil si fiscal inchiriere loc parcare
de
Amelia Dumitras
valabil la 10 Iul 2025
Intrebare:
O microintreprindere, platitoare de tva, care desfasoara activitate de cazare turisti, a inchiriat de la o alta societate (platitoare de tva) o parcare din apropiere, pentru a servi clientilor hotelului.
1. Aceasta parcare trebuie inregistrata ca si punct de lucru la ONRC si ANAF?
2. Care este tratamentul contabil si fiscal al acestor cheltuieli si d.p.d.v al TVA ?
24Mai2025
Venituri din inchiriere in scop turistic REF
de
Elena Garofil
valabil la 24 Mai 2025
Intrebare:
Sunt persoana fizica si inchiriez pana la 5 camere in scop turistic din casa proprie. Platesc impozit pe norma de venit. Primesc plata pentru acest serviciu numai prin transfer bancar.
In acesta situatie este cazul sa infiintez Registrul de evidenta fiscala si cu ce activitati il completez?
22Mai2025
Inregistare TVA fara drept de deducere in D300
de
Elena Garofil
valabil la 22 Mai 2025
Intrebare:
Daca o factura de protocol are valoarea de 109 lei, inregistram 623 = 401 cu 100 lei si 623 = 401 cu 9 lei. Ce sume trebuie sa declaram in D300 la randul 30 Achizitii de bunuri si servicii scutite de taxa sau neimpozabile: 100 lei sau 109 lei? Multumesc.
20Iun2024
Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
de
Profeanu Laura
valabil la 20 Iun 2024
Intrebare: 1. Daca intra la exceptii sau are obligatia de a achizitiona casa de marcat un PFA cod CAEN 6820 inchiriere; acesta emite 2 facturi lunar catre alte 2 PFA. Nu este obligatoriu in cazul in care se vor incasa prin banca? Sau se pot incasa cu chitanta? Mentionez ca valoarea acestora este sub 1000 lei. 2. ONG - este obligat sa achizitioneze casa de marcat sau doar pentru activitatiile economice? ...
15Iun2024
Compensare facturi societati
de
Vera Constantin
valabil la 15 Iun 2024
Intrebare: Societatea noastra detine integral partile unei alte societati, cea din urma ii inchiriaza spatiul de birouri. Spatiul de birouri a fost amenjat de societatea - unic asociat care a facturat prestarea de serviciu. La acest moment se inregistreaza solduri in ambele sensuri. Se poate intocmi un proces verbal de compensare si, daca da, exista o suma maxima care sa fie inscrisa in acest PV de ...
16Mai2024
Raportul zilnic Z emis de catre AMEF-uri
de
Alexandru Palaghia
valabil la 16 Mai 2024
Intrebare: Referitor la casele de marcat: Zilnic, in jurul orei 12, se ridica de la punctele fixe banii in vederea depunerii la banca, de catre un angajat al firmei. Intre ora 14 si 15 la depozitul central se totalizeaza incasarile de la toate punctele de vanzare si se ridica in acest interval, tot zilnic, de catre firma de colectare numerar, care ii depune la banca a doua zi.Tot la depozitul central se ...