Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti Tutoriale
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 21 Octombrie 2025

Inregistrare echipamanete de lucru

Intrebare:

Cum tratez din punct de vedere contabil achizitia echipamentului de lucru (bermude + tricouri) pentru tehnicienii firmei?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4321

Raspuns:

In prezent HG 1048/2006, defineste doar echipamentele individuale de protectie.
Echipamentele individuale de protectie (EIP) sunt articole sau dispozitive destinate protejarii lucratorilor impotriva riscurilor care pot afecta sanatatea si securitatea acestora la locul de munca. Aceste echipamente sunt esentiale pentru protejarea lucratorilor in medii periculoase sau in care exista riscuri asociate cu activitatile desfasurate.

Din aceasta categorie sunt excluse:
- imbracamintea de lucru si uniformele obisnuite care nu sunt proiectate in mod special pentru a proteja securitatea si sanatatea lucratorului;

Prin urmare este recomandat ca decontarea acestor echipamente de lucru de catre societate sa fie mentionate in regulamentul intern sau in contractul individual de munca.

Din punct de vedere contabil acestea pot fi incadrate ca obiecte de inventar sau ca materiale nestocabile:
-Inregistrarea achizitiei echipamentelor de lucru :
303 "Materiale de natura obiectelor de inventar" = 401 "Furnizori"
-Inregistrarea echipamentelor de lucru date in folosinta:
603 "Cheltuieli privind materialele = 303 "Materiale de natura obiectelor de inventar"
de natura obiectelor de inventar"

Extracontabil, evidenta echipamentelor se tine cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
In debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta, iar in credit, aceleasi stocuri, in momentul scoaterii din evidenta.

Nu uita: Abonamentul include si consultanta telefonica.
Daca doresti sa discuti direct cu un consultant, te poti programa oricand, AICI.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Legea Austeritatii 2025. Raspunsuri pentru contabili"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile

02Oct2025

Reguli generale privind inchiderea conturilor si calculul impozitului din lichidare in cazul fuziunii.

de Otilia Roman valabil la 02 Oct 2025
Intrebare: La momentul calculului, clasele 6 si 7 nu au conturile inchise, 1171D = 572,93 (din perioada micro), iar ct 4411D = 219 (nu 2195). Daca se adauga si venitul din ct 708 = 290 lei, total clasa 7 C va fi 6.868 lei. 1. Avand in vedere ca in trim III am dori sa definitivam si lichidarea, care sunt notele de inchidere a conturilor? 2. Cand si cum inchid ct 1171D? 3. As dori, daca se poate, ...
01Oct2025

Lichidare societate. Monografie contabila

de Vera Constantin valabil la 01 Oct 2025
Intrebare: Societatea intra in lichidare voluntara incepand cu 09.04.2025. Pentru anul acesta s-au depus declaratiile: D100-profit si D406 (trim I si II), precum si S1039 cu S1005, pentru perioada 01.01.2025-09.04.2025. Inainte de inchiderea trimestrului III, conturile din balanta sunt: 1012C = 200 1061C = 40 (constituit in perioada cand era profit) 1171C = 572,93 (din perioada micro) 121D = ...
01Oct2025

Vanzarea autoturismului inregistrat ca marfa - monografie contabila si tratament fiscal

de Profeanu Laura valabil la 01 Oct 2025
Intrebare: Am achizitionat o masina anul trecut, dar am inregistrat-o pe 371 - nefiind utilizata, am achizitionat-o ca sa o vindem. Acum vrem sa o vindem. Ma puteti ajuta cu o monografie si din punct de vedere fiscal ce obligatii avem? Multumesc.
30Sep2025

Finantare achizitie auto

de Vera Constantin valabil la 30 Sep 2025
Intrebare: Societatea a achizitionat un autoturism de la un dealer in valoare  de 239424 lei avansul de 50% este achitat din cont curent. Pentru restul de 50%(23450 EURO) este achitata de Porsche LEASING ROMANIA IFN SA dealeruilui societatea incheind un contract de credit in valoare de 23.450 euro. Societatea urmand sa restituie creditul conform graficului la Posche Leasing. Cum se inregistreaza ...
25Sep2025

Imprumuturi de la persoane din afara societatii in numerar

de Vera Constantin valabil la 25 Sep 2025
Intrebare: Deci, este corect ca societatea sa primeasca creditarii de la terti persoane fizice in numerar? Interdictia de a primi creditari doar prin banca se refera doar la creditarea primita de la asociati?
19Sep2025

Achizitie bunuri din UE cu montaj in Romania

de Gina Popescu valabil la 19 Sep 2025
Intrebare: Firma platitoare de TVA, inregistrata in Italia, livreaza catre o firma platitoare de TVA, inregistrata in Romania, consumabile necesare unui utilaj din productie. Conditia de livrare este cu instalare in Romania. In luna august a fost emisa factura de consumabile pe care le-am primit in cursul lunii si factura de servicii de mentenanta anuala care cuprinde si costul de instalare a acestora, ...
x