Justificare scutire pentru livrari intracomunitare
Raspuns oferit deOlga Crevelescu
Consultant fiscal, Formator autorizat A.N.C.
valabil la 28 Iul 2023
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu clarificarea procedurii/documentelor pe care trebuie sa le detinem la dosar in cazul livrarii intracomunitare de bunuri (in vederea facturii fara tva catre client) 1. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport, prin intermediul casei de expeditie. Este suficient daca avem CMR de la firma transportatoare si factura de transport de la casa de expeditie? Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea)? In general trimitem direct la clientul clientului; (Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul casei de expeditie, alteori nu. Avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 2. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport (fara implicarea unei case de expeditie, il contacteaza direct pe transportator) Este suficient daca avem: 1. CMR de la firma transportatoare 2. Factura de la firma transportatoare (aceeasi care a emis CMR-ul) 3. Confirmarea platii facturii de transport (copie OP emis de banca furnizorului) Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea ? in general trimitem direct la clientul clientului; Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul transportatorului, alteori nu, avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 3. Furnizorul trimite bunurile cu firma de curierat (in general aerian: DHL; TNT) Este suficient daca avem: 1. AWB de la curier 2. Factura de la curier (aceeasi care a emis AWB-ul) 3. Confirmarea platii facturii emise de curier (copie OP emis de banca furnizorului) ? Aici in general nu atasam nota de livrare la colet pt. ca nu il primim inapoi semnat si stampilat. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? Sunt necesare alte documente? 4. Clientul se ocupa de transport (isi gaseste singur masina de transport, direct la transportor sau prin intermediul casei de expeditie). Ce acte trebuie sa detina furnizorul, aferente livrarii? Este suficient daca avem: 1. Entry certificate semnat de Client 2. CMR? Cu CMR-ul este o discutie in sensul ca la unul dintre clienti nu il avem niciodata semnat si la destinatie, si de multe ori la livrare sunt implicate mai multe firme care lucreaza la produsul final (sunt niste produse la care lucram noi partial si uneori pleaca de la noi, uneori pleaca de la alta firma care lucreaza pentru acelasi client) sau le trimitem in Bulgaria initial (au si acolo o firma care lucreaza pt. ei) sau la Gopet Bulgaria (care organizeaza livrarea finala) si de acolo pleaca spre tara finala de destinatie (Ex.: Danemarca, Finlanda) Optional: Cmd. emisa de client pentru bunurile livrate mai sunt necesare alte acte? 5. Mai avem situatia atipica in care depozitam niste bunuri in Romania ale unui client dintr-un alt stat UE, si pe care il facturam lunar pentru depozitare, fara TVA. Este ok facturarea fara TVA in aceasta situatie? Daca tin bunurile respective intr-un depozit si sunt facturate la randul meu cu tva pentru depozitare in Romania, este corect ca eu sa facturez catre clientul extern fara TVA? In cazul facturarii fara tva a acestui serviciu de depozitare, eu ca si emitent al facturii trebuie sa detin anumite acte la dosar? Daca da, care sunt acestea? 6. Mai exista si situatia in care s-au facturat catre un client dintr-un alt stat UE anumite servicii fara tva, spre exemplu manopera prestata in Romania unor bunuri cu destinatia alt stat UE (anumite piese de mobilier existent au fost modificate); ore suplimentare prestate peste program de angajatii societatii in vederea finalizarii la data solicitata de catre client a unor lucrari. Avem comenzi de la clientul extern pe care figureaza doar servicii (Ex.: Manopera), avem si comenzi de la clientul extern pe care figureaza si bunuri si servicii (Evidentiate separat pe factura). In aceste situatii solicitam completarea Entry Certificate de catre client doar pentru pozitiile care contin bunuri (de pe o factura care contine si pozitie separata cu servicii)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Operatiuni scutite de TVA
Aug302024
Export mobila in Elvetia
de
Gina Popescu
valabil la 30 Aug 2024
Intrebare:
O fabrica de mobila cu sediul in Romania, livreaza mobila printr-o firma cu sediul in Uniunea Europeana, care este transportata in Elvetia. Acest intermediar factureza cheltuieli cu logistica catre firma cu sediul in Romania. Este corect ca facturile de livrarea se intocmesc catre firma cu sediul in UE si sunt livrari la export scutite de tva, in baza atr. 294 alin. 1 lit. b), intrucat marfa ...
Aug072024
Servicii stomatologice si radiologie. Plafon TVA
de
Irina Dumitrescu
valabil la 07 Aug 2024
Intrebare:
Societatea, cu cod CAEN 8623, desfasoara si activitate de servici radiologice, ambele activitati depasesc pragul de 300.000 lei venituri; pentru activitatea de radiologie trebuie sa se inregistreze ca platitoare de TVA?
Aug072024
Locul prestarii serviciilor de transport bunuri
de
Alexandru Palaghia
valabil la 07 Aug 2024
Intrebare:
O societate de transport presteaza un serviciu de transport intracomunitar de bunuri. Transportul incepe in statul BELGIA (ANWERPEN) si se incheie in Austria cu mentiunea ca vama se face la Arad.
Beneficiarul transportului este o persoana inregistrata in scopuri de tva in Romania (este o persoana juridica Romana).
Factura de transport se va emite cu tva sau fara?
Iul232024
Scutiri de TVA pentru activitatea de invatamant
de
Profeanu Laura
valabil la 23 Iul 2024
Intrebare:
Un ONG cu CAEN alte activitati medicale si cu activitate de patronat la care sunt afiliate numeroase organizatii medicale din tara, desfasoara cu cursuri de pregatire profesionala pentru membrii sai, acreditate de Colegiu Medicilor si anual, doua Conferinte Nationale la care participa membrii cotizanti, dar si alti reprezentanti ai altor firme din domeniu care sunt interesati de lucrarile si ...
Iun182024
Vanzare cladire veche. Optiunea pentru taxare
de
Profeanu Laura
valabil la 18 Iun 2024
Intrebare: Recent am vandut o cladire cu taxare inversa. Nu era noua si a fost achizitionata fara TVA. Contabila cumparatorilor ne-a cerut notificarea de la ANAF pentru ca am aplicat taxare inversa, fiind operatiune scutita. Ce ne sfatuiti sa facem? Sa depunem notificarea sau sa refacem factura cu operatiune scutita?
Iun062024
Completare CMR
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 06 Iun 2024
Intrebare: Pentru a beneficia de scutire TVA pentru livrari intracomunitare formularul CMR trebuie obligatoriu sa cuprinda si stampila beneficiarului sau semnatura ar fi suficienta ?