Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu clarificarea procedurii/documentelor pe care trebuie sa le detinem la dosar in cazul livrarii intracomunitare de bunuri (in vederea facturii fara tva catre client) 1. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport, prin intermediul casei de expeditie. Este suficient daca avem CMR de la firma transportatoare si factura de transport de la casa de expeditie? Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea)? In general trimitem direct la clientul clientului; (Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul casei de expeditie, alteori nu. Avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 2. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport (fara implicarea unei case de expeditie, il contacteaza direct pe transportator) Este suficient daca avem: 1. CMR de la firma transportatoare 2. Factura de la firma transportatoare (aceeasi care a emis CMR-ul) 3. Confirmarea platii facturii de transport (copie OP emis de banca furnizorului) Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea ? in general trimitem direct la clientul clientului; Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul transportatorului, alteori nu, avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 3. Furnizorul trimite bunurile cu firma de curierat (in general aerian: DHL; TNT) Este suficient daca avem: 1. AWB de la curier 2. Factura de la curier (aceeasi care a emis AWB-ul) 3. Confirmarea platii facturii emise de curier (copie OP emis de banca furnizorului) ? Aici in general nu atasam nota de livrare la colet pt. ca nu il primim inapoi semnat si stampilat. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? Sunt necesare alte documente? 4. Clientul se ocupa de transport (isi gaseste singur masina de transport, direct la transportor sau prin intermediul casei de expeditie). Ce acte trebuie sa detina furnizorul, aferente livrarii? Este suficient daca avem: 1. Entry certificate semnat de Client 2. CMR? Cu CMR-ul este o discutie in sensul ca la unul dintre clienti nu il avem niciodata semnat si la destinatie, si de multe ori la livrare sunt implicate mai multe firme care lucreaza la produsul final (sunt niste produse la care lucram noi partial si uneori pleaca de la noi, uneori pleaca de la alta firma care lucreaza pentru acelasi client) sau le trimitem in Bulgaria initial (au si acolo o firma care lucreaza pt. ei) sau la Gopet Bulgaria (care organizeaza livrarea finala) si de acolo pleaca spre tara finala de destinatie (Ex.: Danemarca, Finlanda) Optional: Cmd. emisa de client pentru bunurile livrate mai sunt necesare alte acte? 5. Mai avem situatia atipica in care depozitam niste bunuri in Romania ale unui client dintr-un alt stat UE, si pe care il facturam lunar pentru depozitare, fara TVA. Este ok facturarea fara TVA in aceasta situatie? Daca tin bunurile respective intr-un depozit si sunt facturate la randul meu cu tva pentru depozitare in Romania, este corect ca eu sa facturez catre clientul extern fara TVA? In cazul facturarii fara tva a acestui serviciu de depozitare, eu ca si emitent al facturii trebuie sa detin anumite acte la dosar? Daca da, care sunt acestea? 6. Mai exista si situatia in care s-au facturat catre un client dintr-un alt stat UE anumite servicii fara tva, spre exemplu manopera prestata in Romania unor bunuri cu destinatia alt stat UE (anumite piese de mobilier existent au fost modificate); ore suplimentare prestate peste program de angajatii societatii in vederea finalizarii la data solicitata de catre client a unor lucrari. Avem comenzi de la clientul extern pe care figureaza doar servicii (Ex.: Manopera), avem si comenzi de la clientul extern pe care figureaza si bunuri si servicii (Evidentiate separat pe factura). In aceste situatii solicitam completarea Entry Certificate de catre client doar pentru pozitiile care contin bunuri (de pe o factura care contine si pozitie separata cu servicii)?
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.