Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Maria, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 11 Mai 2025

Justificare scutire pentru livrari intracomunitare

Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu clarificarea procedurii/documentelor pe care trebuie sa le detinem la dosar in cazul livrarii intracomunitare de bunuri (in vederea facturii fara tva catre client) 1. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport, prin intermediul casei de expeditie. Este suficient daca avem CMR de la firma transportatoare si factura de transport de la casa de expeditie? Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea)? In general trimitem direct la clientul clientului; (Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul casei de expeditie, alteori nu. Avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 2. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport (fara implicarea unei case de expeditie, il contacteaza direct pe transportator) Este suficient daca avem: 1. CMR de la firma transportatoare 2. Factura de la firma transportatoare (aceeasi care a emis CMR-ul) 3. Confirmarea platii facturii de transport (copie OP emis de banca furnizorului) Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea ? in general trimitem direct la clientul clientului; Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul transportatorului, alteori nu, avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 3. Furnizorul trimite bunurile cu firma de curierat (in general aerian: DHL; TNT) Este suficient daca avem: 1. AWB de la curier 2. Factura de la curier (aceeasi care a emis AWB-ul) 3. Confirmarea platii facturii emise de curier (copie OP emis de banca furnizorului) ? Aici in general nu atasam nota de livrare la colet pt. ca nu il primim inapoi semnat si stampilat. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? Sunt necesare alte documente? 4. Clientul se ocupa de transport (isi gaseste singur masina de transport, direct la transportor sau prin intermediul casei de expeditie). Ce acte trebuie sa detina furnizorul, aferente livrarii? Este suficient daca avem: 1. Entry certificate semnat de Client 2. CMR? Cu CMR-ul este o discutie in sensul ca la unul dintre clienti nu il avem niciodata semnat si la destinatie, si de multe ori la livrare sunt implicate mai multe firme care lucreaza la produsul final (sunt niste produse la care lucram noi partial si uneori pleaca de la noi, uneori pleaca de la alta firma care lucreaza pentru acelasi client) sau le trimitem in Bulgaria initial (au si acolo o firma care lucreaza pt. ei) sau la Gopet Bulgaria (care organizeaza livrarea finala) si de acolo pleaca spre tara finala de destinatie (Ex.: Danemarca, Finlanda) Optional: Cmd. emisa de client pentru bunurile livrate mai sunt necesare alte acte? 5. Mai avem situatia atipica in care depozitam niste bunuri in Romania ale unui client dintr-un alt stat UE, si pe care il facturam lunar pentru depozitare, fara TVA. Este ok facturarea fara TVA in aceasta situatie? Daca tin bunurile respective intr-un depozit si sunt facturate la randul meu cu tva pentru depozitare in Romania, este corect ca eu sa facturez catre clientul extern fara TVA? In cazul facturarii fara tva a acestui serviciu de depozitare, eu ca si emitent al facturii trebuie sa detin anumite acte la dosar? Daca da, care sunt acestea? 6. Mai exista si situatia in care s-au facturat catre un client dintr-un alt stat UE anumite servicii fara tva, spre exemplu manopera prestata in Romania unor bunuri cu destinatia alt stat UE (anumite piese de mobilier existent au fost modificate); ore suplimentare prestate peste program de angajatii societatii in vederea finalizarii la data solicitata de catre client a unor lucrari. Avem comenzi de la clientul extern pe care figureaza doar servicii (Ex.: Manopera), avem si comenzi de la clientul extern pe care figureaza si bunuri si servicii (Evidentiate separat pe factura). In aceste situatii solicitam completarea Entry Certificate de catre client doar pentru pozitiile care contin bunuri (de pe o factura care contine si pozitie separata cu servicii)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 10-49 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7311

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Impozit pe constructii 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Operatiuni scutite de TVA

23Apr2025

Justificare transport livrare intracomunitara

de Gina Popescu valabil la 23 Apr 2025
TVA
Intrebare: Societatea noastra produce bunuri care sunt livrate intracomunitar, iar pentru aceste livrari emitem facturi fara TVA. Justificarea scutirii de TVA se poate face pe baza unor documente printre care si CMR-ul. Va rog sa ne spuneti care sunt documentele obligatorii pentru justificarea scutirii si daca CMR-ul trebuie sa aiba obligatoriu confirmarea beneficiarului ( stampila si semnatura 3) ...
22Apr2025

Scutiri TVA pentru transportul international

de Profeanu Laura valabil la 22 Apr 2025
TVA
Intrebare: O firma platitoare de TVA din Romania presteaza servicii de transport marfa pe ruta Turcia - Romania si factureaza catre o societate platitoare de TVA din Romania. Factura se face cu TVA?
16Apr2025

Masuri de simplificare

de Profeanu Laura valabil la 16 Apr 2025
TVA
Intrebare: Societate comerciala, platitoare de TVA, doreste sa vanda un teren intravilan construibil la o alta societate, si ea platitoare de TVA. Este obligatoriu taxare inversa sau se poate factura si cu TVA normal?
09Apr2025

Corectia facturilor emise eronat. Regularizare diferente TVA colectata

de Ionut Jinga valabil la 09 Apr 2025
TVA
Intrebare: O societate comerciala cu obiect de activitate transport detine licenta de transport eliberata de Autoritatea Rutiera Romana pentru "TRANSPORT PERSOANE IN REGIM DE INCHIRIERE". In cazul in care societate efectueaza transport international de persoane in baza acestei autorizatii, acest servciu este scutit de TVA? In cazul in care acest serviciu este scutit de TVA si societatea, ...
03Apr2025

TVA inchiriere spatiu

de Gina Popescu valabil la 03 Apr 2025
TVA
Intrebare: Firma noastra are activitate de baruri. Inchiriaza un spatiu pentru o alta firma care are aparate de jocuri de noroc,firma noastra factureaza chiria fara TVA in fiecare luna pentru spatiul inchiriat. Din anul acesta firma noastra a mai inchiriat un spatiu pentru depozitare marfa, pentru aceasta firma facturam chiria cu tva. Este corect ceea ce facem? Ar trebui sa facturam pentru ambele ...
24Mar2025

Regimul TVA al serviciilor legate de exporturi

de Alexandru Palaghia valabil la 24 Mar 2025
TVA
Intrebare: Firma platitoare de TVA, care functioneaza ca o casa de expeditii, factureaza intracomunitar unui tert din Bulgaria care are cod valid VIES, pentru un export intr-o tara non-UE (accesorii legate de export sau import - Freight export). Societatea noastra se ocupa doar de contractarea serviciilor privind transportul, declaratiile vamale etc. De exemplu, marfa se transporta din Buzau in Durban ...