Justificare scutire pentru livrari intracomunitare
Raspuns oferit deOlga Crevelescu

Consultant fiscal, Formator autorizat A.N.C.
valabil la 28 Iul 2023
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu clarificarea procedurii/documentelor pe care trebuie sa le detinem la dosar in cazul livrarii intracomunitare de bunuri (in vederea facturii fara tva catre client) 1. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport, prin intermediul casei de expeditie. Este suficient daca avem CMR de la firma transportatoare si factura de transport de la casa de expeditie? Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea)? In general trimitem direct la clientul clientului; (Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul casei de expeditie, alteori nu. Avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 2. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport (fara implicarea unei case de expeditie, il contacteaza direct pe transportator) Este suficient daca avem: 1. CMR de la firma transportatoare 2. Factura de la firma transportatoare (aceeasi care a emis CMR-ul) 3. Confirmarea platii facturii de transport (copie OP emis de banca furnizorului) Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea ? in general trimitem direct la clientul clientului; Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul transportatorului, alteori nu, avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 3. Furnizorul trimite bunurile cu firma de curierat (in general aerian: DHL; TNT) Este suficient daca avem: 1. AWB de la curier 2. Factura de la curier (aceeasi care a emis AWB-ul) 3. Confirmarea platii facturii emise de curier (copie OP emis de banca furnizorului) ? Aici in general nu atasam nota de livrare la colet pt. ca nu il primim inapoi semnat si stampilat. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? Sunt necesare alte documente? 4. Clientul se ocupa de transport (isi gaseste singur masina de transport, direct la transportor sau prin intermediul casei de expeditie). Ce acte trebuie sa detina furnizorul, aferente livrarii? Este suficient daca avem: 1. Entry certificate semnat de Client 2. CMR? Cu CMR-ul este o discutie in sensul ca la unul dintre clienti nu il avem niciodata semnat si la destinatie, si de multe ori la livrare sunt implicate mai multe firme care lucreaza la produsul final (sunt niste produse la care lucram noi partial si uneori pleaca de la noi, uneori pleaca de la alta firma care lucreaza pentru acelasi client) sau le trimitem in Bulgaria initial (au si acolo o firma care lucreaza pt. ei) sau la Gopet Bulgaria (care organizeaza livrarea finala) si de acolo pleaca spre tara finala de destinatie (Ex.: Danemarca, Finlanda) Optional: Cmd. emisa de client pentru bunurile livrate mai sunt necesare alte acte? 5. Mai avem situatia atipica in care depozitam niste bunuri in Romania ale unui client dintr-un alt stat UE, si pe care il facturam lunar pentru depozitare, fara TVA. Este ok facturarea fara TVA in aceasta situatie? Daca tin bunurile respective intr-un depozit si sunt facturate la randul meu cu tva pentru depozitare in Romania, este corect ca eu sa facturez catre clientul extern fara TVA? In cazul facturarii fara tva a acestui serviciu de depozitare, eu ca si emitent al facturii trebuie sa detin anumite acte la dosar? Daca da, care sunt acestea? 6. Mai exista si situatia in care s-au facturat catre un client dintr-un alt stat UE anumite servicii fara tva, spre exemplu manopera prestata in Romania unor bunuri cu destinatia alt stat UE (anumite piese de mobilier existent au fost modificate); ore suplimentare prestate peste program de angajatii societatii in vederea finalizarii la data solicitata de catre client a unor lucrari. Avem comenzi de la clientul extern pe care figureaza doar servicii (Ex.: Manopera), avem si comenzi de la clientul extern pe care figureaza si bunuri si servicii (Evidentiate separat pe factura). In aceste situatii solicitam completarea Entry Certificate de catre client doar pentru pozitiile care contin bunuri (de pe o factura care contine si pozitie separata cu servicii)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 70.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "E-Factura, E-Transport. 10 studii de caz de maxima importanta."!
Intrebari similare din categoria Operatiuni scutite de TVA
Dec012023
Servicii prestate in beneficiul unei persoane impozabile din stat tert
de
Amelia Dumitras
valabil la 01 Dec 2023
Intrebare: O firma presteaza servicii de inginerie pentru o companie din Marea Britanie. Consideram ca operatiunea este scutita de TVA, dar va rugam sa ne precizati daca este nevoie sa detina neaparat documentul de inregistrare in scopuri de TVA al partenerului. Daca partenerul nu este inregistrat in scopuri de TVA se mai aplica scutirea de TVA?
Nov252023
Raportare prestari servicii scutite de TVA cu drept de deducere
de
Amelia Dumitras
valabil la 25 Nov 2023
Intrebare: Compania noastra a inchiriat un spatiu catre o Ambasada. Detinem certificat de scutire din partea lor conform art 294, al. 1, lit. j, norme metodologice punctul 65. La ce rand se declara in decontul de TVA facturile emise catre Ambasada?
Nov082023
Neplatitor de TVA. Prestari servicii organizare evenimente
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 08 Nov 2023
Intrebare: O societate neplatitoare de TVA, factureaza prestari servicii de organizare evenimente (cod CAEN 8230) catre institutii publice (universitati) din UE. Evenimentele au loc atat pe teritoriul Romaniei cat si in UE. Societatea este obligata sa obtina cod special de TVA? Daca depaseste plafonul de 60 000 de euro este obligata sa se inregistreze platitoare de TVA sau se incadreaza la exceptii?
Oct262023
Tratamentul TVA pentru activitatile de educatie
de
Alexandru Palaghia
valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: Avem o firma care realizeaza venituri pe CAEN 4322 si venituri pe CAEN 8559 - cursuri de engleza predate in scoli si gradinite. Firma va deveni platitoare de TVA. Ambele tipuri de activitati se vor factura cu TVA? Exista posibilitatea ca pentru activitatile destinate copiilor sa se factureze fara TVA? Multumesc!
Oct062023
Vanzare ambulante - Regim TVA
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 06 Oct 2023
Intrebare: Firma noastra produce printre altele si ambulante de diferite tipuri. Momentan avem un contract cu un spital pentru 2 ambulante si conform Legii 88/2023 se pune intrebarea daca ambulanta (care include masina si diferite dispozitive medicale necesare amenajarii ei) se factureaza sau nu cu TVA conform noilor actualizari ale scutirii de TVA venite prin aceasta lege. Va rog sa ma ajutati si cu un ...
Sep202023
Regulamentul de punere in aplicare nr. 1912/2018 de modificare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011
de
Profeanu Laura
valabil la 20 Sep 2023
Intrebare: Regulamentul de punere in aplicare nr. 1912/2018 de modificare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) nr. 282/2011, in ceea ce priveste anumite scutiri pentru operatiunile intracomunitare, a fost preluat in legislatia fiscala din Romania? Daca nu, s-a prevazut un calendar de adaptare a legislatiei fiscale, care sa contina prevederile Regulamentului?