Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024

Leasing financiar pe o perioada de 4 ani cu o firma de leasing din Suedia

Raspuns oferit de
Olga Crevelescu

Olga Crevelescu
Consultant fiscal, Formator autorizat A.N.C.
Intrebare: In data de 09.12.2019 firma noastra SA, a incheiat un contract de leasing financiar pe o perioada de 4 ani cu o firma de leasing din Suedia - Credit AB - cod valid de TVA-VIES, pt. Achizitionarea unui utilaj in valoare de 136.900 euro (contractul este incheiat doar intre finantator si utilizator nu si cu furnizorul). Finantatorul a achizitionat utilajul de la o firma a aceluiasi grup Mining and Rock Technology din Suedia si este proprietarul utilajului, noi avand doar dreptul de utilizare pana la expirarea celor 4 ani de leasing cf. contractului, pt. care platim o dobanda de 7761 lei. In data de 24.12.2019 am achitat un avans de 20.535 euro pentru care firma ne-a trimis o factura in 20 februarie (pe factura este stipulat-reverse charge procedure applicable according to article 44) dar cu data de 09.12.2019. Am inregistrat si declarat in D300 si D390 factura in ianuarie si am facut taxare inversa 4426=4427 dar la cursul din factura (care este si cursul contractului) si in decont am declarat aceasta suma la pct. 6 si 21: regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri taxare inversa. In declaratia 390 am declarat ca o achizitie de bunuri. Este corect asa sau trebuia sa o declar ca o achizitie de servicii? Pot corecta d390 (oricum in d300 nu am cum sa mai corectez)? Utilajul a sosit in luna aprilie si incep sa curga si ratele de leasing pt. care am primit factura de 2585.96 euro pt prima rata. Unde declar lunar in d300 si in d390? Pt evitarea dublei impuneri ce demersuri trebuie sa facem si ce acte trebuie sa cerem finantatorului pt dobanzile achitate? Calculam impozit retinut la sursa? Care sunt inregistrarile si cand trebuie sa il achitam? Multumesc!

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4211

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Import / Achizitii servicii

Apr012024

Tratament contabil si fiscal Import SUA export Mexic

de Profeanu Laura valabil la 01 Apr 2024
TVA
Intrebare: Societate cu sediu in Romania, achizitioneaza de la un furnizor cu sediu in SUA, o marfa (celuloza) vamuita, marfa nu ajunge in Romania si este direct exportata in Mexic. Intrebare: poate achizitiona societatea din Romania marfa in SUA fara sa fie inregistrata in SUA, adica cod fiscal in SUA? Din punct de vedere al tranzactiei, noi (societatea din Romania) facem import si export sau cum ar ...
Feb212024

Comisionar vamal, refacturare suma TVA in vama sau factura de decontare

de Amelia Dumitras valabil la 21 Feb 2024
TVA
Intrebare: Societatea efectueaza importuri, pentru care obligatiile in vama (TVA si taxe vamale) sunt achitate de un intermediar in vama, care refactureaza acele cheltuieli. Factura emisa de comisionar contine o pozitie globala (egala cu totalul TVA si taxelor vamale specificate in DVI, transmis in anexa la factura) si o pozitie separata, constand in comisionul acestuia. Intrebarea este daca TVA mentionat ...
Ian112024

Import conditia de livrare DDP, deducerea TVA

de Amelia Dumitras valabil la 11 Ian 2024
TVA
Intrebare: Avem o declaratie vamala de import, in care compania noastra este trecuta la rubrica destinatar. In baza documentului s-au stabilit obligatii de plata: taxe vamale si TVA. Acestea au fost platite de catre furnizor, deoarece conditia de livrare este DDP, inscrisa si pe DVI. In aceste conditii, firma noastra are drept de deducere a TVA-ului inscris pe DVI? Care este tratamentul fiscal si contabil ...
Ian112024

Achizitie servicii de design din UK societate neplatitoare de TVA

de Anastasia Bogaciuc valabil la 11 Ian 2024
TVA
Intrebare: Societatea neplatitoare de TVA achizitioneaza servicii de design din UK. Ce obligatii declarative are? Plateste TVA la facturile primite? Daca da, trebuie sa isi ia cod special de TVA? Multumesc!
Dec132023

Declarare factura de transport pentru importul de bunuri

de Alexandru Palaghia valabil la 13 Dec 2023
TVA
Intrebare: O SRL a efectuat un import de bunuri din China. In baza de calcul a tva in DVI s-a inclus transportul extern si s-a platit tva in vama. Conditie livrare import in DVI scrie CFR Constanta. Factura de transport extern este emisa de o societate platitoare de tva din Franta, la rubrica Vessel (nava) de la ce nava se preia, loc incarcare un port din China, port descarcare Constanta. Pentru tva ...
Dec072023

Restituire TVA pentru import bunuri cu locul in alt stat membru

de Amelia Dumitras valabil la 07 Dec 2023
TVA
Intrebare: O societate din Romania platitoare de TVA doreste sa faca un import din China cu livrarea bunurilor de catre furnizor intr-un port din Slovenia. Ulterior marfa va fi transportata imediat in Romania. In urma discutiilor cu un comisionar vamal din Slovenia, acesta a transmis ca firma din Romania nu indeplineste conditiile pentru a beneficia de masurile de simplificare la import conform procedurii ...