Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Mai 2024

Legea disciplinei financiare ar putea fi modificata incepand cu 01 august 2016

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Conform art. 4 din Legea 70/2015 operatiunile de incasari in numerar de la persoane fizice, reprezentand cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, precum si contravaloarea unor livrari de bunuri sau a unor prestari de servicii se efectueaza in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana.
Sunt interzise incasarile fragmentate de la o persoana, pentru operatiunile de incasari in numerar cu o valoare mai mare de 10.000 lei, precum si fragmentarea tranzactiilor reprezentand cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, respectiv fragmentarea unei livrari de bunuri sau a unei prestari de servicii, cu valoare mai mare de 10.000 lei.

Prevederile de mai sus nu se aplica in cazul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii care se efectueaza cu plata in rate, in conditiile in care sunt incheiate contracte de vanzare- cumparare cu plata in rate, conform legii.
Aceste prevederi intrate in vigoare in luna mai 2015 ingreuneaza activitatea organizatorilor de evenimente de tipul nuntilor si botezurilor avand in vedere ca, pentru aceste evenimente, de cele mai multe ori plata serviciilor se efectueaza in dimineata dupa eveniment, in numerar, din sumele de bani primite la aceste evenimente (daruri) iar acordarea unui termen de plata genereaza un mare risc ca serviciile sa nu mai fie incasate.

Conform unui Proiect de Ordonanta de Urgenta publicat pe site-ul Ministerului Finantelor publice in data de 16.06.2016, Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata ar putea fi modificata.
Proeictul propune introducerea posibilitatii ca pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice organizatorii de nunti si botezuri sa solicite organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, in cazuri justificate, aprobarea unui alt plafon de incasari, decat cel stabilit la art. 4 din Legea 70/2015. Organul fiscal va decide cu privire la cererea depusa printr-o decizie. Decizia are valabilitate un an de la data comunicarii si poate fi reinnoita la cererea solicitantului.

Aceste prevederi ar putea intra in vigoare la 01 august 2016. Daca aceste prevederi vor fi adoptate se va stabili o procedura de aplicare a acestora prin ordin al Ministrului Finantelor Publice ce se va publica pana la data intrarii in vigoare a modificarilor.

In vederea evitarii blocarii activitatii unor operatori economici care efectueaza achizitii de diverse produse de la persoane fizice (produse agricole, din flora spontana, achizitii de ciuperci si fructe de padure, etc.) proiectul propune si eliminarea restrictiei cu privire la sumele retrase din conturile de la banci pentru efectuarea de plati catre persoane fizice.

Dupa cum se arata in nota de fundamentare aceste propuneri pornesc de la faptul ca „o serie de operatori economici au semnalat aspecte care le ingreuneaza modul de desfasurare a activitatii si blocheaza efectiv achizitiile de la persoane fizice, cum ar fi: achizitia de pasari si animale pentru fabricarea produselor din carne, comercializarea realizandu-se de catre persoanele fizice in baza carnetului de comercializare, colectarea produselor forestiere nelemnoase din flora spontana si realizarea achizitiilor de ciuperci si fructe de padure,  activitati care presupun efectuarea zilnica de achizitii de la persoane fizice, in principal din mediul rural iar, in cele mai multe cazuri, operatorii detin centre de achizitie in mai multe judete, angajatii acestora colectand marfa de la terte persoane fizice cu care nu au nici un raport juridic si care nu au deschis un cont bancar, activitatea fiind mai mult ocazionala si sezoniera (....)”.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mai112024

Schimbari semnificative in legislatia privind evaziunea fiscala

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
Romania a facut inca un pas major in lupta impotriva evaziunii fiscale prin promulgarea unei legi care modifica si majoreaza sanctiunile aplicabile in acest domeniu. Legea 126/2024, promulgata pe 10 mai 2024 prin Decretul nr. 844/2024, vine cu schimbari semnificative care vizeaza imbunatatirea colectarii veniturilor statului si combaterea fraudelor fiscale, in special in zona facturarii ...
Mai012024

Proiect de OUG. Se extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari in e-Transport pentru transporturile internationale de bunuri

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Recent, Guvernul a adoptat un proiect de OUG care propune extinderea listei de contribuabili obligati sa efectueze raportari in Sistemul national de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri, RO e-Transport. Masura extinderii urmareste intensificarea luptei impotriva fenomenelor de frauda si evaziune fiscala asociate cu comercializarea bunurilor pe teritoriul national si ...
Mai072024

Amanarea termenului pentru declararea si plata impozitului pe bunurile de valoare mare

de Profeanu Laura 07 Mai 2024
Prin OUG nr. 43/2024, publicata la data de 30 aprilie 2024, Guvernul a decis sa amane termenul pentru declararea si plata impozitului special destinat proprietatilor imobiliare de valoare mare, pana la data de 30 septembrie 2024. Modificarea a fost justificata, intrucat: - baza de impozitare pentru impozitul pe cladiri nu s-a prevazut in cuprinsul deciziei de impunere; - in prezent, aceasta ...
Apr252024

Modificari in Declaratia 112

de Profeanu Laura 25 Apr 2024
ANAF a publicat recent schimbari in structura si cerintele Declaratiei 112, aprobate prin Ordinul nr. 723/2024, in vigoare din 22 aprilie 2024. Potrivit referatului de aprobare a proiectului de ordin, contextul modificarilor aduse Declaratiei 112 este strans legat de necesitatea alinierii procedurale si legislative la  prevederile introduse prin OUG nr. 115/2023. Aceasta ordonanta a adus ...
Apr042024

Pierderile inregistrate de microintreprinderile platitoare de impozit micro nu sunt pierderi fiscale dupa trecerea la impozitul pe profit

de Profeanu Laura 04 Apr 2024
Recentele modificari ale Codului Fiscal, in special cele referitoare la art. 47 si art. 31, au reconfigurat semnificativ regimul fiscal pentru microintreprinderile din Romania, impunand noi responsabilitati in cadrul procesului de conformare fiscala. Conform art. 47 din Codul Fiscal, definitia unei microintreprinderi se bazeaza pe mai multe conditii cumulative, la 31.12.2023: - a realizat ...
Mar172024

Abonamentele sportive obtinute prin intermediari reprezinta venit impozabil, daca acestia nu realizeaza servicii corespunzatoare codurilor CAEN 9311, 9312, 9313

de Profeanu Laura 17 Mar 2024
Pentru a beneficia de prevederile art. 76 alin. (4^1) lit. h) din Codul fiscal, care prevede: (4^1)Urmatoarele venituri cumulate lunar nu reprezinta venit impozabil in intelesul impozitului pe venit, in limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat sau din solda lunara/salariul lunar acordata/acordat potrivit ...